2025-10-17, 15:51
Avstängd
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Är du dum på riktigt? du får väl vänta till slutpläderingen.
Som sagt, jag hade rätt och ni hade fel..

Det krävs en riktig man för att kunna äga sina misstag...
Citera
2025-10-17, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan

Men vänta nu, det har ju inte ens hållits en rättegång och INGEN dom har kommit än…så hur i h*lvete får du det till att allt är klappat och klart? Du kanske ska slå en pling till AA och ta hjälp eller gå klart skolan så du hänger med på hur det svenska rättssystemet fungerar.

Detta är steg 1 av många steg. Du är verkligen korkad.
Citera
2025-10-17, 15:57
Medlem
Citat:

Har du varit på en rättegång eller lyssnat på en rättegång?
Åklagaren kommer yrka på straffet i slutpläderingen.
Du är riktigt tappad och absolut inte en riktig man.
Citera
2025-10-17, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boxnytt
Chrippa firar av någon anledning, han hintat länge om att han inte kommer sitta…
Även Jacke ser framemot något ”stort”

Kan det handla om jäv? Och på så sätt blir det inte en fallande dom?

Eller är jag ute och cyklar?
Det finns bara skäl att misstänka jäv till Chrippas nackdel.

Citat:
Ursprungligen postat av Storanglaren
Enligt den nämndeman jag känner kommer åtminstone hon att sätta dit Chrippa så mycket hon bara kan. Hon hatar Chrippa lika mycket som vi andra som inte tillhör hans lilla fanbase av fjortisar.
Skilj åbäket från sitt uppdrag som nämndeman.
Citera
2025-10-17, 16:09
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nizy
Skönt du har hans tugg oxå … men taskigt ta den i betalning och sedan bli av med den .. jag vet dom har ett värde och sitter på ett antal själv dock betalda med skattade pengar 😂😂😂 är inget jag flexar med och vrider upp ärmen när jag är med på bild…
Sitter du på ett antal Festina? Kul för dig.

Om han hade tagit pengarna över konto så hade de plockat dem direkt -- genom att välja en annan väg fanns i alla fall en möjlighet att behålla dem.

Citat:
Dock har jag köpt en omega som jag har för vardagsbruk pga många klockor som kriminella använder kommer från rån och då flera bekanta blivit utsatta för detta är det inget man vill springa omkring med i Sverige tyvärr
Ja att flasha dyra klockor till vardags är ju inte så smart. Det är ju därför många som har dyrare klockor också har kopior.
Citera
2025-10-17, 16:10
Medlem
Citat:
Sa senast igår innan fupen kom att han inte kmr få fängelse så är det någon som är korkad är det alla flygande apor härinne 🤣

Vad hon yrkar på för straff på alla punkter kommer komma antingen i början på förhandlingen alt i slutet.
Citera
2025-10-17, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Försöker du säga att det är fullt förståeligt att Jocke hjälpte Chrippa med näringspenningtvätt?

Om han hade gjort det hade han för fan blivit granskad när dett med pengar in från YT kom på tal. Så sluta hitta på
Han hade nog inte fått vittna heller pucko
Citera
2025-10-17, 16:14
Medlem
bralesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Julia har samarbetat med polisen sedan dag 1 och var den första att lämna in mobiler!
Chrippa har i princip tvingat Julia att ta emot pengar på hennes konto, Julia blev av med sitt jobb pga av att chrippa skulle utomlands var och varannan månad, listan kan göras låååååång.

Hoppas att Julia får skyddstillsyn så hon och dottern äntligen kan börja leva ett normalt liv!

Jag ser henne sitta och live:a med diverse kriminellt drägg på TikTok hela dagarna, hon är inte intresserad av att leva något vanligt liv
Citera
2025-10-17, 16:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av braless
Jag ser henne sitta och live:a med diverse kriminellt drägg på TikTok hela dagarna, hon är inte intresserad av att leva något vanligt liv

Vilka då?

Hon vill inte jobba.
Citera
2025-10-17, 16:19
Avstängd
Kommer säkerligen bli fängelse.

Skulle gissa på 14-18 månader.

Inte enbart summan man tittar på men den är ju inte ointressant när man ska komma fram till ett straffvärde.

Det blir inga 6 månaders fängelse på detta så fotboja är inte aktuellt.

Skyddstillsyn kan man få vid straffvärde upp motsvarande 12 månaders fängelse.

Detta bör överstiga det och Chrippa har inte skött andra icke frihetsberövande påföljder tidigare. Samhällstjänsten undanröjdes?

Det är systematiskt över lång tid = klart försvårande. Vad skulle det finnas för förmildrande omständigheter?

Kickassfarsan uttalar sig skarpt : "det blir inget fängelse" 😅

Utan att läst Fupen med största sannolikhet och under alla omständigheter inte följt rättegången eftersom den inte varit.

Samma personer som gapar om att han kommer gå fri mer eller mindre nu var väl ungefär samma människor var helt säkra på att han aldrig skulle åtalas heller.

Ett rktigt geni dendär Kickassfarsan 🤣

Nej fängelse blir det.

Sen att Kickassfarsan hoppas på villkorlig dom. Låt honom tro det sålänge.
Senast redigerad av DSJ95 2025-10-17 kl. 16:32.
Citera
2025-10-17, 16:21
Medlem
Mycket möjligt det blir fängelse men tiden får utvisa, onödigt att hetsa om det redan...
Han kan lika gärna hamna på öppen anstalt i 6-12 månader, eller villkorligt, vem vet?

Mycket är möjligt i det Svenska rättssystemet, sen kan det säkert bli överklagan, en lång process.
Citera
2025-10-17, 16:28
Medlem
Sinnesförvirrads avatar
Ja jävlar vilken härdsmälta.
Och snubben ska fira, för han förstår inte bättre…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in