2025-10-17, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Härligt med ett möte mellan dessa tre .. ska bli intressant att följa! Hoppas de kommer bra överens. Läste också att Trump och Putins samtal hade gått väldigt be igår och de diskutera även samarbeten framöver.
Och i kväll skall trump spela kort med zelensky....
Senast redigerad av Snauzzer 2025-10-17 kl. 16:11.
Citera
2025-10-17, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Det finns väl hyfsat gott om material därifrån geolokaliserat.
2 min film --> 48.4499, 37.3568
https://t.me/Cargo200Retribution/12511

Ja, du har lovat en hel del fram till nyårsafton. Så är du en patologisk lögnare också.

Du bör flytta till ett icke EU-medlemsland snarast. Du mår inte bra och man kommer inte sakna dig.
Jag hade inte sett något som styrker att dessa offensiver varit framgångsrika och omringat ryssar. Vad du vill påstå sker vid sidan av Dobropillija fronten men kan väl räknas som en offensiv även om jag inte sett eller tror dom kommit någonstans.

Här får du bättre information och propaganda istället för en sunken telegramkanal.

Ukrainian forces destroy Russian armoured convoy on Dobropillia front
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2025/10/16/8003031/

Här har vi lite från dina nazistvänner i Azov.

Azov brigade releases footage of crushing Russian mechanized assault near Ukrainian Dobropillia
https://newsukraine.rbc.ua/news/azov-brigade-releases-footage-of-crushing-1760623985.html

Ryssarna rycker på axlarna och fortsätter runt Potrovsk och det är ju inte första gången vi ser sådan här krigspropaganda då det går dåligt. Det är offensiver överallt men dom leder ingenstans.

Jag har inte lovat ett jävla dugg din idiot! jag skrev att jag tror att många ukrainska samhällen och städer faller detta år. Begriperer du skillnaden?
"Det är fler samhällen och städer på gång och det ser ut som ett stort ryskt genombrott någon gång de närmaste månaderna"
Läs meningen igen! ni är fan i mig utvecklingstörda. Allt ni kan göra i er dumhet är att kalla andra lögnare.

Varför ska jag flytta till ett icke EU-medlemsland och varför drar du inte iväg själv till USA, landet som satt Europa i detta svåra läge och som du stödjer fullt ut din landsförädare. Jag får anta att Slovakiens Robert Fico och Ungerns Viktor Orbán med länder också ska kastas ut för att dom gör sin röst hörd! Du och dina likar vet inte vad demokrati med yttrandefrihet och åsiktsfrihet är utan ni anser att alla ska tycka och vara lika. Vi är inte skyldiga det slaviska landet Ukraina något och framför allt inte efter 2014. Vi hade dock energisäkerhet med Ryssland och kunde bedriva handel och få råvaror till vår industri men det gillade inte ditt USA och här är vi idag med en massa extra kostnader som tär på vår välfärd och demokrati i Europa och du bryr dig inte ett skit.
Citera
2025-10-17, 15:43
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Ett möte mellan Trump och Putin om kriget i Ukraina, i Budapest, kan rädda Ungerns premiärminister Viktor Orbán kvar vid makten. Orbáns trumf har länge framställt sig som en internationellt viktig och insatt statsman.
https://www.sverigesradio.se/artikel/trump-och-putin-till-budapest-orban-jublar

Ungern prioriterar diplomatiska möten framför ICC-åtaganden och kommer inte att arrestera Vladimir Putin om han besöker landet för ett möte med Donald Trump. Ungern har upprepat sedan 2023 att de inte kommer att agera på ICC:s arresteringsorder mot Putin, trots att landet är bundet av Romfördraget. Ungern ratificerade fördraget (signerat 1999, ratificerat 2001), vilket i princip ålägger dem att gripa personer med ICC-order.

Men hur ska Putin flyga dit?
Han lär inte flyga utan eskort av stridsflyg och över länder vars styre gärna ser honom avrättad eller fängslad.
Senast redigerad av Africagonzo 2025-10-17 kl. 15:48.
Citera
2025-10-17, 15:46
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoTheGreat
Varför så bitter? Trump kanske ändrar sej imorgon och då får du något att glädjas över i alla fall nån vecka eller så. Det är dock roligt att se hur ni NATO-röv-slickare kallar Trump för hjälte ena dagen, en hjälte som ska hjälpa Urkaina vinna men dagen efter kallar ni honom för en betald rysshora. Linjen mellan hopp och förtvivlan är väldigt tunn har jag förstått.

Nu reser Zelenski tomhänt tillbaka till Urkaina. Tror du fascisterna där blir glada över vad Zelenski kommer att meddela? Dom har en president i T-shirt och mysbyxor som inte är kapabel till att förmå Trump att skicka max 50 tomahawks till dom. Nej, dom behöver Trump själv såklart. Kanske dags att byta ut Zelenski?

Det skulle jag bli mycket överraskad över.., speciellt när det ju är Eu/Nato som hostar upp. Så "pang" blir det nog att köpa. Så det är då troligen Tomahawks som det blir inget av..än...

Skall ju sedan sägas att Ukraina "blastar på bra" alleredan med det man själva har skapat. Det har fått den ryska oljeindustrin att hacka betydligt..., lär väl komma mer där också. Så ingen katastrof.., men man får se hur länge det dröjer tills de får dessa..

Mötet Zelensky/Trump skall starta kl 18 om jag inte tar fel.
Citera
2025-10-17, 15:48
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Men hur ska han flyga dit?
Han lär inte flyga utan eskort av stridsflyg och över länder vars styre gärna ser honom avrättad eller fängslad.

Får se om det blir Budapest i slutändan, sätter själv en slant på att det blir Ankara. "Efter ett visst diplomatiskt tjafs"..
Citera
2025-10-17, 15:51
Medlem
Citat:
Härligt med ett möte mellan dessa tre .. ska bli intressant att följa! Hoppas de kommer bra överens. Läste också att Trump och Putins samtal hade gått väldigt be igår och de diskutera även samarbeten framöver.

Det kommer bli pannkaka som sist Pootin ska upfylla alla utsatta krigsmål och Ukraina ska kapitulera vilket de inte kommer att göra. Det är bara Ryssland som ska få som de vill det som kommer att hända.
Citera
2025-10-17, 16:14
Medlem
Snapcounts avatar
Håhå..Zelensky har nog en full dag i Washington med möte, efter möte och möte på det : https://www.youtube.com/watch?v=MzqdlTVVawI

..och sist sen ett möte med Trump på det..

(hoppas han får ta en powernapp innan mötet)
Senast redigerad av Snapcount 2025-10-17 kl. 16:19.
Citera
2025-10-17, 16:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Får se om det blir Budapest i slutändan, sätter själv en slant på att det blir Ankara. "Efter ett visst diplomatiskt tjafs"..

Varför då? Orban har ju sagt ja..!?
Citera
2025-10-17, 16:17
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Varför då? Orban har ju sagt ja..!?

Ja, det kan du ju tänka på..
Citera
2025-10-17, 16:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Håhå..Zelensky har nog en full dag i Washington med möte, efter möte och möte på det : https://www.youtube.com/watch?v=MzqdlTVVawI

..och sist sen ett möte med Trump på det..

Ska bli kul att se .. hoppas de blir pressträff. Z ska ha blivit snopen att de ska bli möte med med Trump och Putin/Orban.
Citera
2025-10-17, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoTheGreat
Varför så bitter? Trump kanske ändrar sej imorgon och då får du något att glädjas över i alla fall nån vecka eller så. Det är dock roligt att se hur ni NATO-röv-slickare kallar Trump för hjälte ena dagen, en hjälte som ska hjälpa Urkaina vinna men dagen efter kallar ni honom för en betald rysshora. Linjen mellan hopp och förtvivlan är väldigt tunn har jag förstått.

Nu reser Zelenski tomhänt tillbaka till Urkaina. Tror du fascisterna där blir glada över vad Zelenski kommer att meddela? Dom har en president i T-shirt och mysbyxor som inte är kapabel till att förmå Trump att skicka max 50 tomahawks till dom. Nej, dom behöver Trump själv såklart. Kanske dags att byta ut Zelenski?

Bitter? Nej då. Jag har alltid ansett att Trump är Putins lapdog. Precis som du, vännen😉 Det räddar inte Ryssland.
Citera
2025-10-17, 16:23
Medlem
Usa kommer aldrig att låta sig dras in i den här soppan pga några åkerlappar i östra ukraina.
Den här skiten får norra EU länderna ta hand om själva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in