2025-10-17, 12:55
Medlem
Det framgår enligt åtalet att åklagaren yrkar på skattetillägg. Om det avser all brottslighet eller bara delar av den låter jag vara osagt. Enligt en dom i högsta domstolen 2013, NJA 2013 s. 502, kan du inte påföras skattetillägg och samtidigt påföras brottspåföljd. Det räknas som dubbelbestraffning.

Men det är som sagt oklart om det gäller all brottslighet. Det får vi se.
Citera
2025-10-17, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ebbe040
Hon har ju mobilen uppe i ansiktet 26 timmar per dygn. Hela hennes värld var förstörd när hennes man slog sönder hennes telefon och ny kunde hon ju inte köpa då han höll i pengarna.

Ngn mer info om kontaktförbudet? Det gäller att dom fått gentemot jocke? För chrippa men inte Linnea?
Tänker att hon lagt ut mkt skit och anklagelser på sociala medier ang jocke. ×host förtal×
Citera
2025-10-17, 12:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LiteAnonymitet
Det framgår enligt åtalet att åklagaren yrkar på skattetillägg. Om det avser all brottslighet eller bara delar av den låter jag vara osagt. Enligt en dom i högsta domstolen 2013, NJA 2013 s. 502, kan du inte påföras skattetillägg och samtidigt påföras brottspåföljd. Det räknas som dubbelbestraffning.

Tack, intressant.
Citera
2025-10-17, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiteAnonymitet

När det gäller näringsverksamhet och skattebrott ska all brottslighet inkomst beskattas.
Citera
2025-10-17, 13:04
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rjevik
Och,
Åklagaren yrkar alltså på att Christofer Lundström betalar skatt på dessa inkomster plus ett skattetillägg på 40 procent.

(Från Aftonbladet)
Brotten Christofer Lundström åtalas för:
Tre fall av grovt bokföringsbrott
Grovt skattebrott
Bokföringsbrott
Näringspenningstvätt
Försvårande av skattekontroll
Två fall av främjande av olovligt spel
Grovt folkbokföringsbrott

Allt detta ovan är det ingen annan än han själv han har att skylla. Brottslingar ska straff ha! Det känns iallafall positivt att Julia ändå har varit hjälpsam (om än för sent i vissas ögon) och det tyder på att hon har någon form av mänsklighet och vill göra rätt för sig, hoppas hon får fotboja som max om det skulle bli fängelse för resterande med. För flickans skull, hon behöver sin mamma. De andra kan gott sitta om dom tänker låtsas som dom är oskyldiga trots bevis.
Citera
2025-10-17, 13:05
Medlem
Ingen som begärt ut stämningsansökan?
Citera
2025-10-17, 13:05
Medlem
Jag kan inte hitta någonstans om vad som gäller nu fram till förhandlingsstart 17 november, fortsatt reseförbud och/eller anmälningsplikt? Andra restriktioner?

Han får inte uttala sig enligt sig själv på insta, enligt advokaten vill han inte uttala sig just nu 🙄😂
Citera
2025-10-17, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ebbe040
Undra om inte Aftonbladet hade den tidsinställd idag.

Edit; 10.13 så stämmer nog 🙂

Han ska tydligen skriva om Jocke på Instagram. Kontaktförbudet bröt han väl mot då?
Citera
2025-10-17, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av offerkoftan08
Han förstår vad åklagaren säger.

Att han ska fira är nog enbart för att han vet hur upprörda mupparna blir av att läsa detta.

Jag det tror väl jag också men ibland så undrar jag om han förstår allvaret i hans handlingar som pågått så många år.
Citera
2025-10-17, 13:08
Medlem
Treschows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acaii
Ingen som begärt ut stämningsansökan?
Du kan bli först.
Citera
2025-10-17, 13:08
Avstängd
Crabby88s avatar
Ja men lilla jockiboooi aka juristen berättar på sin IG när och var åklagaren presenterar sitt yrkande. Han torr det är det i slutet av rättegångensprocessem. Men han är.lite fum i huvudet och knte förstår att det står när.åtaö görs, samt läses upp av åklagaren det första som händer i rättegången.

"Åklagarens yrkanden presenteras vid rättegångens början. Åklagaren läser upp vad som yrkas i stämningsansökan och redovisar sedan sin "sakframställning", där åklagaren beskriver brottet mer detaljerat och presenterar bevis. "

Undrar när han kommer ta bort sin story.
Citera
2025-10-17, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skalle-Per13
Någon som fått ut FUP?

Det lär nog dröja då den kostar endel!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto