Citat:
Ursprungligen postat av
Omduvaemin
Att sälja och köpa sex borde vara lagligt denna dam är ett exempel på det. Hon kan resa och leva livet.
Det är mängder med män som köper Sex. Det handlar bara om moralpanik. Om båda är med på det och det finns samtycke varför bryr sig folk ?
Ja det är ett konstigt ingrepp på vuxnas fria vilja och frihet att ingå köp av olika tjänster. Rent praktiskt, hur skiljer det sig om jag lejar någon att med handen ge mig utlösning mot att tex. leja någon att massera min rygg med samma händer? Det är samma kroppar, det är samma händer... Det är på rent moralistiska grunder man har den här lagen och den är dessutom otroligt snedfördelad som mig veterligen inget annat land praktiserar. Det är som att köparen av knark skulle begå brott men säljaren kan fortsätta då hen befinner sig i en otrygg situation eller vad nu anledningen sägs vara.
Om den nu är så otrygg, reglera marknaden då. Då var problemet nästintill löst. Men det vill man inte för då legitimerar man köp av sex vilket man på moralistiska grunder inte vill trots att båda de som genomför transaktionen av tjänsten mycket väl själva kan vilja det.
Den senaste lagen där exempelvis onlyfans förbjöds är faktiskt ännu larvigare. Ingen tar någon skada där alls och vill du kan du ju vara helt anonym. De enda som där påverkas är de tjejer som tidigare kunnat tjäna stora pengar. Men fyyy säger moraltanten, gå nu i kyrkan och bikta dig och sitt i kassan på Ica som alla andra! Vet hut. Usch för allt snusk, samlag har man efter äktenskapet och bara för att alstra avkommor.