2025-10-12, 12:16
Medlem
Hej,

Är det någon här som betalar för Chat GPT Pro?

Jag har haft den vanliga för 25 euro i månaden i snart ett år.

Jag använder detta mest för mitt jobb men också för mina studier när jag studerar.

Jag vill veta hur mycket bättre Pro egentligen är än den vanliga och ifall det går att göra t.ex litteratur genomsökning på riktigt utan massor av hallucinationer t.ex

Tack
Citera
2025-10-12, 21:34
Medlem
Undrar också
Citera
2025-10-12, 21:50
Medlem
polseks avatar
Värdet för mig är att det inte är någon väntetid när jag laddar upp en bild eller vill få en skiss (använder i jobbet). Hände för ofta att jag blev ståendes som en idiot och fick vänta, inte stressvänligt.

Jag har för mig att möjligheterna att spara sökningar/trådar i olika mappar är en pro-funktion men jag minns ej/är osäker.
Jag hade sagt upp prenumerationen om jag haft tid att vänta, jag tycker priset är saftigt för vad man får.
Citera
2025-10-12, 21:52
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Hej,

Jag använder detta mest för mitt jobb men också för mina studier när jag studerar.

Jag vill veta hur mycket bättre Pro egentligen är än den vanliga och ifall det går att göra t.ex litteratur genomsökning på riktigt utan massor av hallucinationer t.ex

Tack

Om du ska göra seriös "litteratursökning på riktigt" så ska du inte använda ChatGPT direkt. Däremot är Pro ju bra på att hitta nyheter och fakta. OpenAIs affärsmodell ändrar ju sig lite då och då men skillnaden idag mellan Pro och gratis-varianten är väl mest antalet prompter du får köra, och ibland hastighet? Den dagen GPT 6 kommer så kommer Pro säkert få den lite tidigare än gratisätarna.

ChatGPT är däremot bra på att göra riktiga prompter till dig, som du sen kan köra i faktiska databaser, t ex Diva, SwePub, eller Google Scholar, beroende på ditt syfte.
Citera
2025-10-13, 02:16
Moderator
ksvs avatar
Citat:
Hej,