2025-10-16, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik.Forsmark
‎Men hade de kunnat jobba på ett bättre sätt, så att det faktiskt gick att använda i en rättegång?
‎Det är ju den stora frågan.

Svar:
Nej, i detta fall hade de inte kunnat göra annorlunda.
En förutsättning för målsägandes berättelser och anmälan var Dumpens exponering och det går då inte att komma ifrån att kronologin blir sådan att Dumpens insats kommer före berättelserna. Det är stenhård logik och går liksom inte att göra något åt. Din kritik tycks alltså helt obefogad.

Dessutom:
Målet föll i första hand på att gärningarna inte var straffbara och att det saknades stödbevisning. Med robust stödbevisning hade Dumpens exponering knappast påverkat.

Med reservation för att jag bara läst pressmeddelandet än så länge.
https://www.domstol.se/nyheter/2025/10/tingsratten-frikanner-den-fritidspedagog-som-atalats-for-flera-garningar-mot-skolelever/
Citera
2025-10-16, 01:14
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gargolius
Självklart! Att medborgargardet dumpens ansvarige ska upp i rätten har jag väntat på i många år. Jag besöker alltid rättegångar av olika slag som jag finner intressant och det här tänker jag inte missa för allt smör i småland även om jag kommer få resa nästan ett dygn totalt. Senast jag var i GBG var jag på Svea hovrätt gällande försök till mord. Alltid fascinerande tillställningar och hur lite de tilltalade minns eller kan/vill förklara om det de åtalats för men minns en jävla massa andra detaljer som rinnande vatten. Det bjuds alltid eller oftast på en bra show. Men det här tar priset det är århundradets rättegång enligt mig.
Då kanske man kan förvänta sig få ett referat? Hon kommer säkert ha kjol på sej, det är hennes taktik. Hon har kjol vid konfrontationerna för det gör att det tar längre tid att upptäcka det är Sara och de hinner då inte springa iväg.
Citera
2025-10-16, 02:09
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gargolius
Självklart! Att medborgargardet dumpens ansvarige ska upp i rätten har jag väntat på i många år. Jag besöker alltid rättegångar av olika slag som jag finner intressant och det här tänker jag inte missa för allt smör i småland även om jag kommer få resa nästan ett dygn totalt. Senast jag var i GBG var jag på Svea hovrätt gällande försök till mord. Alltid fascinerande tillställningar och hur lite de tilltalade minns eller kan/vill förklara om det de åtalats för men minns en jävla massa andra detaljer som rinnande vatten. Det bjuds alltid eller oftast på en bra show. Men det här tar priset det är århundradets rättegång enligt mig.

Oj. Har Svea hovrätt flyttat till Göteborg?

https://www.domstol.se/svea-hovratt/

Sara kommer kanske dock dyka upp i Göteborgs Tingsrätt. Att utsätta Sara för detta är inte ok!
Senast redigerad av argaangelica 2025-10-16 kl. 02:18.
Citera
2025-10-16, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Oj. Har Svea hovrätt flyttat till Göteborg?

https://www.domstol.se/svea-hovratt/

Sara kommer kanske dock dyka upp i Göteborgs Tingsrätt. Att utsätta Sara för detta är inte ok!
Om man lägger till några sökord på google så är det lättare att hitta.
https://www.domstol.se/hovratten-for-vastra-sverige/

Finns en hovrätt där och förmodligen denna som personen menade att den besökt.

Sara ska upp i tingsrätten, personen påstod inget annat mer än att den varit på hovrätten i göteborg.
Att råka kalla den svea hovrätt är inte helt fel.
Citera
2025-10-16, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asfaltskalops
https://imgur.com/a/aGnrqPy
Rätt mål: tryckfrihetsbrott. Grovt förtal.
21:a kl 9, sal 29.

Bra där. Hoppas vi alla ses vid Göteborgs tingsrätt tisdag 21/10 kl 09 sal 29 och supportar Sara alt. tvärtom om man hellre vill det.

Det är kul att om skoja om Dumpen men önskar inte Sara 62 års fängelse samt miljontals kr i skadestånd. Det är lite väl hårt straff även om Dumpen beter sig som den ohyfsade kusinen från landet.
Citera
2025-10-16, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Bra där. Hoppas vi alla ses vid Göteborgs tingsrätt tisdag 21/10 kl 09 sal 29 och supportar Sara alt. tvärtom om man hellre vill det.

Det är kul att om skoja om Dumpen men önskar inte Sara 62 års fängelse samt miljontals kr i skadestånd. Det är lite väl hårt straff även om Dumpen beter sig som den ohyfsade kusinen från landet.
Varför stötta en pundare som lever på bidrag?
Citera
2025-10-16, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Varför stötta en pundare som lever på bidrag?

Precis! Dock undrar jag om hon lever på bidrag i dagsläget? Hon borde ju ha kvar några tusen sen Dogge skänkte 1 miljon till Dumpen plus att Dumpens sektmedlemmar swishar Dumpen. Hon har nog gått ställt tror jag
Citera
2025-10-16, 15:40
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamenvisst123
Precis! Dock undrar jag om hon lever på bidrag i dagsläget? Hon borde ju ha kvar några tusen sen Dogge skänkte 1 miljon till Dumpen plus att Dumpens sektmedlemmar swishar Dumpen. Hon har nog gått ställt tror jag
Förskingring är dock ingenting man skall räkna som inkomst.
Citera
2025-10-16, 15:51
Medlem
fido1986s avatar
Rättegången är inställd ännu en gång. Det inkom ett sjukintyg på att Sara Nilsson är för sjuk för att kunna delta i även denna rättegång. Vilket domstolen accepterade.
Citera
2025-10-16, 15:57
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Rättegången är inställd ännu en gång. Det inkom ett sjukintyg på att Sara Nilsson är för sjuk för att kunna delta i även denna rättegång. Vilket domstolen accepterade.
Om hon syns ute eller i videos den här veckan eller nästa så borde vi massanmäla henne för domstolstrots, eller vad rubriceringen nu blir när det är privatpersoner som sysslar med det.
Citera
2025-10-16, 16:03
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Om hon syns ute eller i videos den här veckan eller nästa så borde vi massanmäla henne för domstolstrots.

Antingen är domaren dum i huvudet, partisk, eller för mesig för att våga ta i ärendet. Personligen tror jag att domaren är en syltrygg. Jag tror att hon hoppas på att Dumpen ska försvinna av sig själv innan hon tvingas döma i ärendet. Tror även att läkaren hjälper henne planera in saker på rättegångsdagen.

Det krävs inga höga skolbetyg för att förstå vad det är som händer. Har domaren någon form av heder så blir det en ny rättegång väldigt snart. Mer troligt så blir det väl i vår någon gång.
Citera
2025-10-16, 16:25
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986

Det var väl tur! Barn far illa och behöver skyddas. Sara har haft en svår tid med cancer och rehab. Nu får hon chansen att läka i lugn och ro! ❤️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in