2025-10-15, 22:55
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Hon hade väl bestämt sig redan före debatten? Kanske tom under sommaruppehållet?

Nej, hon säger till Studio ett att beslutet kom i närtid. https://www.sverigesradio.se/artikel/anna-karin-hatt-c-det-var-inte-sa-har-det-skulle-bli
Citera
2025-10-15, 22:57
Medlem
Kaptagons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trulsa1
Tyvärr kommer detta nu gynna ett part nämligen Socialdemokraterna. Och det mest irriterande är att media inte kommer berätta det, de kommer få det att låta som att S gjort något bra

Skulle inte bli förvånad om sossarna efter debatten såg att hatt skulle bli ett mycket stort problem vid en valvinst att de släppte lös sina gängkriminella stormtrupper från Botkyrka på henne.
Citera
2025-10-15, 22:58
Avstängd
dansquelcass avatar
rena välgörenheten i egen ficka!

Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Avgångsvederlaget är från partiet; de är rika och bränner sin besparingar på sig själva så fort de bara hinner.
Citera
2025-10-15, 22:59
Avstängd
UppmarksamhetsHoras avatar
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/c-toppen-emma-wiesner-utesluter-inte-att-bli-ny-partiledare

Alltid samma typer!
Citera
2025-10-15, 23:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Två av giftermålen varade i blott tre år.

Hon är alltså snabb in i och ut ur situationer även i andra sammanhang.

Det här med hot och hat kändes aningen vagt.

Känns det inte bra så kastas handduken in direkt?

Scoutar inte Centern sina kandidater?

Att "göra en Hatt" kan möjligen bli ett begrepp i framtiden.

Hon är nog bipolär.
Citera
2025-10-15, 23:04
Medlem
Pga hot o hat alltså, men valde själv att vilja bli partiledare…

Beckham gick av planen mitt i finalen. Han var rädd att motståndaren skulle tackla honom o det klarade hans nerver inte av
Citera
2025-10-15, 23:07
Medlem
invandrar-leffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Hon måste polisanmäla hoten, och hon måste offentliggöra åtminstone de grövsta, annars skapar hon två allvarliga situationer:

- Hon öppnar för spekulationer och ökad polarisering. Vänster skyller på höger, höger på vänster, etc.

- Hon gör klart att man kan få en svensk partiledare att avgå utan strid, och på det sättet påverka svensk politik på ett betydande sätt genom att hota ledande personer.

Allvarliga hot mot politiker är ju extra allvarligt eftersom det påverkar demokratin. Just därför måste sådana hot polisanmälas och de som hotar måste släpas ut i ljuset.

Håller med om detta. Nu är jag inte och har aldrig varit någon centerpartist men hennes oro verkar äkta och avhoppen tycks ha kommit från en klar himmel så när hon vagt säger saker som att hon inte ens kan känna sig säker i hemmet så väcks en jävla massa frågor och spekulationer.

Jag tycker debatten ofta felaktigt handlar om det är så mycket "hat och hot" nu för tiden. Har vi åsiktsfrihet så måste man rimligtvis få hata vem man vill. Det är ju hot och våld som borde diskuteras och bekämpas.
Citera
2025-10-15, 23:08
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Två av giftermålen varade i blott tre år.

Hon är alltså snabb in i och ut ur situationer även i andra sammanhang.

Det här med hot och hat kändes aningen vagt.

Känns det inte bra så kastas handduken in direkt?

Scoutar inte Centern sina kandidater?

Att "göra en Hatt" kan möjligen bli ett begrepp i framtiden.

Själv tror jag att "hat och hot" bara är en ren undanflykt i detta fall!

Jag är säker på att Kristersson, Busch, Åkesson, Dadgostar, Andersson och möjligen Helldén får ta emot både hat och hot. Inte minst här på Flashback. Men att, som i fallet med Hatt, leda ett allt mer obetydligt parti som inte ens sitter i regeringen och mer och mer känns som en parentes; skulle det verkligen ge upphov till hat och hot mot henne?!

Nej, Hatt ångrar helt enkelt att hon gav sig in i politiken igen, efter att en gång ha lämnat den. Hon gav efter för övertalningar och tjat från valberedningen, och ångrar det nu. Så enkelt är det!
Citera
2025-10-15, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Så månadsinkomst på 223 000 kronor + avgångsvederlag 2,6 miljoner. Rimligt...
De liksom bara flyttar gränsen hela tiden för vad dessa människor blir betalda.
Någon som själv nosat lite i den politiska världen vet att ingen av dessa människor förtjänar mer än max 35 000 i månaden om man ser till faktiskt arbete.

Riktar inget hat mot henne alls, men stör mig ganska hårt generellt på politikerlöner.
Några av Sveriges mest överbetalda människor.

Fullständigt vidrigt!

Hon avgår, avbryter kontrakt, samarbete, förväntningar o planer och ska därmed inte ha någonting alls!

Nu blir hon rik på vår bekostnad.

Motbjudande häxa!

Må vara intelligent men intelligenta är många och det är standard för den kategori jobb!

Arrogant o ful! a man with a pussy

Skönt att slippa detta häx ansikte. Hoppas Centern åker i soptunnan nu och att SD o M fiskar upp rösterna
Citera
2025-10-15, 23:10
Avstängd
Helge.Palmcrantzs avatar
För den fallskärmen hade jag också avgått. Fina pengar utan att behöva göra särskilt mycket.
Citera
2025-10-15, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Jag hade också trott att hon var medveten. Kanske var hon det, hon tvekade som sagt, men valde ändå att bli partiledare. Kanske av övertalning, kanske för att hon var äregirig, svårt att veta. Mohammedsson har sin problem, och Hatt 2.0 kommer att få sina problem på andra sidan blockgränsen. Det är inte säkert att varken partiledare eller partier överlever denna dödsdans runt regeringsfrågan.

Varför skulle hon inte vara medveten? Det är inget barn vi pratar om.

Att hon motvilligt och söndergråten ställer sig till svt’s förfogande och pratar om hur jobbigt allt är talar om ett mentalt haveri framför någon av dom töntiga ursäkterna.

Det är lite typiskt för vissa politiker att börja prata om hot.. och hat?!

När känslospröten är ute så blir det inte alltid bra.

Vi får hoppas att Hatt får det stöd hon behöver av partiet för man blir inte nödvändigtvis gladare av pengar.
Citera
2025-10-15, 23:12
Avstängd
UppmarksamhetsHoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TurboGarbo
Fullständigt vidrigt!

Hon avgår, avbryter kontrakt, samarbete, förväntningar o planer och ska därmed inte ha någonting alls!

Nu blir hon rik på vår bekostnad.

Motbjudande häxa!

Må vara intelligent men intelligenta är många och det är standard för den kategori jobb!

Arrogant o ful! a man with a pussy

Skönt att slippa detta häx ansikte. Hoppas Centern åker i soptunnan nu och att SD o M fiskar upp rösterna

Alltså hon är ju inte värre än de andra tror jag inte. Men politiker generellt som grupp är överbetalda skitsnackare.
Kan nog tycka att magkänslan kring den här personen ändå är bättre än med en hel del andra.
Hon ser inte elak ut t.ex.
Senaste åren har det ju funnits flera exempel på tanter och gubbar som varit betydligt mer uppenbart osympatiska. Den här kvinnan vet jag inget om. Ser spontant ganska ofarlig ut.
Senast redigerad av UppmarksamhetsHora 2025-10-15 kl. 23:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in