2025-10-15, 17:22
Medlem
Exemplarisk.s avatar
Det Fria Sverige kommenterar detta:

https://www.youtube.com/watch?v=-_Oc2iIHc6o
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Jag är ingen expert men det intryck jag fått från diskussionerna innan Hatt blev vald är att alla är eniga i Annie Lööf och hennes arv. Så det kanske behöver bli ännu några partiledarbyten innan man axlat av Lööf och kan gå vidare med en ny vision.

Glöm inte att centern och sossarna historiskt har samarbetat. Vad det kan betyda idag vet jag inte. Men historia och partier brukar spela roll. Så det är ingen stor grej, om rätt ”story” framförs, att centern lierar sig med sossarna.

Det blir dock svårt med ett samarbete mellan S och C om de inte stöds av V och MP. MP torde väl inte vara något jätteproblem, men V har ju gått ut och sagt att de INTE kommer passivt stödja en vänsterregering. Då skall de ha en del av kakan, och det kan ju inte C tillåta. Så läget är ju rätt låst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Länka någon som är arg på Hatt i media (inte FB). Jag vill se hans kön. Ni vet vad jag menar.

I media vet jag inte? Det är väl mest privatpersoner… vanligt folk ..Och du kan ju få förhandsvisning i trådens skribenter vilken form av retorik det finns.
Citera
2025-10-15, 17:23
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Det enda hot hon har fått är att antingen avgår hon nu, självmant, eller så kommer partistyrelsen avsätta henne. Enda hotet hon fått emot sig är hotet inifrån.

Nej ryktet säger att partiet blev överraskade, detta är Hatts beslut. Om det beror på hot eller något annat låter jag vara osagt.
Citera
2025-10-15, 17:24
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av songline
Lönen är ointressant.
Både Åkesson och Hatt är skickliga retoriker men det är inte avgörande för att vara bra för landet. Där har Åkesson mycket att lära mycket av Hatt, om man sitter i riksdagen har man skyldighet att se till hela befolkningens väl och sätta partiet i andra hand.
Hatts beslut visar inte på svaghet, tvärtom.
Uppenbarligen vill inte Hatt lära ut något mer så det var väl ändå klent jämfört med Jimmie som suttit i 20 år. Och sedan kommer kvinnor och klagar på att kvinnor inte hörs.
Citera
2025-10-15, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Det blir dock svårt med ett samarbete mellan S och C om de inte stöds av V och MP. MP torde väl inte vara något jätteproblem, men V har ju gått ut och sagt att de INTE kommer passivt stödja en vänsterregering. Då skall de ha en del av kakan, och det kan ju inte C tillåta. Så läget är ju rätt låst.
V har bara enstaka procent mer än C. Om Dadgostars gaphalsar skrämmer bort fler väljare kan C+MP+S få majoritet utan V.
Citera
2025-10-15, 17:25
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
I media vet jag inte? Det är väl mest privatpersoner… vanligt folk ..Och du kan ju få förhandsvisning i trådens skribenter vilken form av retorik det finns.
Jag trodde möjligen att du hade något bevis för din tes att det är män som jagar Hatt. Men inte då. Du kom med rent sexistiskt hat alltså. Nu avgår jag.
Citera
2025-10-15, 17:26
Medlem
Att betala 2,6 miljoner kronor för fem månaders jobb är orimligt. Skattepengarna kommer från medlemmar och sympatisörer. Centerpartiet, som talar om ansvar och entreprenörskap, borde ha tydligare avtal för korta anställningar. Detta ger bränsle åt de kritiker som ser det som rent slöseri, särskilt när partiet kämpar med låga opinionssiffror.
Citera
2025-10-15, 17:26
Medlem
GoranPongs avatar
Alla som är partiledare vet att det förekommer mycket hat och hot vilket är något man tyvärr får räkna med. Jag tror att hon avgår av helt andra skäl.
Citera
2025-10-15, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Håller helt med. Hennes tystnad bidrar till förgiftning.

En insändare i DN skyller på Flashback...

https://www.dn.se/insandare/det-maste-bli-ett-stopp-for-oansvariga-utgivare/

Oväntat.. haha

Det roliga är ju att Hatt troligen är den partiledare det pratat minst om här, hon har ju företrätt alla ansiktslösa politiker som bara finns utan att varit det minsta relevanta.

Sen är det ju inget tvång att läsa om sig här heller men som sagt, Hatts avhopp måste ju vara någon annans fel och det är lätt att peka finger.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Uppenbarligen vill inte Hatt lära ut något mer så det var väl ändå klent jämfört med Jimmie som suttit i 20 år. Och sedan kommer kvinnor och klagar på att kvinnor inte hörs.
Men sluta gnälla om kön och lön och annat trams.
Det som hade visat på verklig svaghet hade varit att klamra sig kvar vid partiledarskapet men ligga lågt.
Citera
Avstängd
Läste nåt om att Hatten nu får det största avgångsvederlaget genom tiderna. Lögnerskan är smart och listig. Dessutom hade hon sommarlov största delen av sin tid som partiledare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in