Såg dokumentären igår och som tidigare påpekats: vad i helvete håller SOS och ambulansen på med? Totalt likgiltig och känslokall skata till larmoperatör (sparka henne omgående) och den fegaste ambulanspersonalen som någonsin jobbat. De stod alltså i ca 45 min utanför huset och väntade medan Emanuel förblödde i lägenheten? Och sen låter de hans egen mamma gå först in till råga på allt! Det är ju för fan helt otroligt. Hoppas innerligt att hans efterlevande familj anmäler detta!
Dom stod där ca 15 minuter tills räddningstjänsten kom dit.
Nej, det får dom inte! Googla arbetsmiljölagen och Socialstyrelsens författningar.
Tycker du på allvar att de gjorde rätt som lät honom ligga och förblöda? Förstår om du försöker försvara din yrkeskår eller nåt men allvarligt, vad blev resultatet här?
Mycket fascinerande individ denna Robert kläder från Temu, tribaltatueringar, en svartklubb där tonåringar vistas som heter Wolfcave, grillar med ved och bensin på en vanlig klotgrill.
Har nog aldrig sett en större white trash i mitt 50-åriga liv.
Jag fick precis likadant intryck av dessa invånare. Beträffande ambulans personal så får dom absolut gå in utan polis/brandkår, såg att någon i tråden skrev att dom inte får, men dom får självklart gå in OM dom vill och känner sig bekväma med det..
I fall som detta får ALLA människor i detta land gå in med stöd av nödrätten i BRB 24 kap. Sedan om det är lämpligt sett till risker är en annan sak. Personligen anser jag ambulanspersonalens agerande var ynkedom. Visst det fanns en risk att förövarna var kvar, men hur stor sannolikhet ( lika med noll)? Och när dom sedan vill att han ska ta sig ut själv. Jaha? Vad är det som då isf säger att gärningsmannen inte kan ge sig på dom alla tre just utanför bostaden?
Tycker du på allvar att de gjorde rätt som lät honom ligga och förblöda? Förstår om du försöker försvara din yrkeskår eller nåt men allvarligt, vad blev resultatet här?
Det är inte min yrkeskår, men JA, dom gjorde helt rätt som inväntade räddningstjänsten.
I fall som detta får ALLA människor i detta land gå in med stöd av nödrätten i BRB 24 kap. Sedan om det är lämpligt sett till risker är en annan sak. Personligen anser jag ambulanspersonalens agerande var ynkedom. Visst det fanns en risk att förövarna var kvar, men hur stor sannolikhet ( lika med noll)? Och när dom sedan vill att han ska ta sig ut själv. Jaha? Vad är det som då isf säger att gärningsmannen inte kan ge sig på dom alla tre just utanför bostaden?
Nödvärnsrätten gäller endast under pågående våld, inte vid risk för våld.
nej, men däremot så finns det något som heter putativt nödvärn. Det spelar ingen roll i sammanhanget, då det är arbetsmiljölagstiftningen som sätter stopp.