2025-10-15, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Tror det blir Emil Källström den här gången.

Men vi vill inte att det ska svepa in någon och rädda kvar kräken på 4%!

De ska ut!
Citera
2025-10-15, 12:42
Medlem
Hon har varit politiker för C sedan mitten på 90-talet. När hon väl blir partiledare så stod hon inte ut mer än ett halvår. Det var knappast så att "hat och hot" uppstod som fenomen för politiker i landet det senaste året. Inte för att man skall behöva stå ut med det, men det kan knappast ha kommit som en överraskning. Inte ens för henne.

Är avgår rätt sätt att se det dock? Hon ställer inte upp för omval om jag uppfattade det rätt. Det är inte riktigt samma sak. Även om de är närliggande.

Så frågan är kanske vem de skall hitta nu. För de hade ju problem med att ersätta Demirok, med Hatt. Så vem skall ersätta henne? Det fanns inte direkt en hord med personer som var villiga, och lämpliga. Med ett parti i deras situation så köar de säkert inte heller för att ta ledartröjan.

Är detta sagan om Annies återkomst?
Citera
2025-10-15, 12:43
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conny63
Ja det är nog det bästa för C . Det är ju ett högerparti som Annie. L förstörde .

Prexix!!

Annie Rööf malde ner C förblindad av sitt hat, med sitt evinnerliga hackande på SD, sen avgår hon efter att hennes våta dröm att bli stadsminister för ”den bjeda mitten” sket sig, och ordförandeskapet tas över av en kriminell TURK, tillika muslim! Skallturken! Dömd 2 ggr (!) för misshandel, skallningar.

Sen gör C löjliga, tafatta försök att få skallturken att likna en bonde, ute vid något torp. Pinsamt röstfiske!

Åsså nu, Hatt som avgick, som kanske aldrig riktigt ville ha ordförandeskapet.

Fälldin måste snurra i sin grav…
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Ligger mycket i det du säger. Jag tror mer att det handlar om splittringen inom C än om hat och hot.

Jag har svårt att tänka mig att hon skulle fått så mycket hot. Tror det är en lögn. Annie Lööf fick säkert mycket men hon utmärkte sig mer på flera sätt, bland annat som anti-sd. Hatt känns betydligt mer grå och anonym. Svårt att tänka mig att så många skulle lägga så mycket energi på henne.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Nu pratar vi om Hatt i denna tråd. Ingen annan. Hur ska man hantera det om det visar sig vara pallevänstern som ligger bakom att Hatt avgår? Fram med ett svar nu annars får man nog misstänka att du själv ÄR pallevänster.
Kan ju likaväl högerns troll mtp C:s motvilja mot Tidölaget/SD samt dess vurmande för invandring.

Allt skuldbeläggande av ”vänstern” i tråden tyder på att högerns trollfabriker vill elda på brasan och lägga fokus på ”vänstern”.
Kan också vara ett slag av krishantering då man vill föregripa eventuella uppgifter om högerrelaterat hat mot henne.
Citera
2025-10-15, 12:44
Medlem
HejaFinlands avatar
TV4 överdriver verkligen Hatts avgång. "Ett bombnedslag – och monumentalt misslyckande för svensk demokrati". och "Chock efter Hatts besked: ”En mörk dag för Sverige”". Ett Microparti som inte ens vill tillhöra något politiskt block byter partiledare, en impopulär partiledare hos väljarna dessutom. Låter som om det blivit världskrig.
Citera
2025-10-15, 12:44
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Det finns bara ett parti som har så hysteriska sympatisörer att de vill påverka andra partiers ställningstaganden.
Exakt så, för att få röster i ett val ska man visa upp vad man själv tillför. Inte peka finger på andra eller avbryta andra.
Senast redigerad av Paris24 2025-10-15 kl. 12:48.
Citera
2025-10-15, 12:45
Medlem
CriscoKids avatar
Hatt hade det inte jobbigare än andra partiledare, hon är helt enkelt en quitter. En kvinna som flyr när saker blir jobbiga. Titta på hennes privatliv - Hon har 3 skilsmässor i bagaget, de två senaste äktenskapen höll ~2 år. Case closed.
Citera
2025-10-15, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Fan, vad tråkigt. Inte för att jag någonsin röstat C men hon kändes som den vettigaste och bästa de haft sedan.. urminnes tider.

Men blev väl som en provanställning. Ett halvår och sedan insåg hon att det inte var något för henne. Tajmingen att avgå faktiskt ”bra” för alternativet att avgå under 2026 hade varit sämre och att avgå 2027 efter ett eventuellt bra valresultat hade varit ohederligt.

Bra valresultat har bara du och Hatt drömt om. Nu inser hon till skillnad från dig att så blir inte fallet.

Hon kan inte förena partiet. Och hon har ett omöjligt val framför sig.

Hon borde ha tänkt sig före, men historien talar om att hon tänker först efteråt.
Citera
2025-10-15, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Ligger mycket i det du säger. Jag tror mer att det handlar om splittringen inom C än om hat och hot.

Eller en blandning… kanske hot utifrån och hat/mobbing mot henne i partiet.
Citera
2025-10-15, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Kan ju likaväl högerns troll mtp C:s motvilja mot Tidölaget/SD samt dess vurmande för invandring.

Allt skuldbeläggande av ”vänstern” i tråden tyder på att högerns trollfabriker vill elda på brasan och lägga fokus på ”vänstern”.
Kan också vara ett slag av krishantering då man vill föregripa eventuella uppgifter om högerrelaterat hat mot henne.

Noterar att även du, likt SAMTLIGA övriga jag ställt frågan till i tråden, vägrar att säga vad man ska göra ifall det visar sig vara pallevänstern som ligger bakom Hatts avgång. Av detta drar jag slutsatsen att flera i pallevänstern är aktiva i tråden. Intressant.
Citera
2025-10-15, 12:47
Medlem
Carrocks avatar
Hon snackar skit, knappast haft mer hot eller hat än någon annan partiledare. Hon är oduglig helt enkelt och slutar på grund av det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in