2025-10-14, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Är inte Olof Mellberg det mest rimliga valet, även om han även pratas om som Mikkjal Thomassen ersättare?

Olof fick väl kicken från St louis när dom låg typ sist i tabellen
2025-10-14, 17:10
Medlem
ziracorns avatar
Hahaha!

Jo, Jonas gillade sina tjurar...

Kom ihåg Serie A i mitten av 90-talet på TV3. Jag & min kompis kollade Thern i ROMA.

Det enda han gjorde på planen var "ATT GÖRA SIG STOR/TÄCKA YTOR".

Hemsk "fotbollsspelare", men säkert nyttig.

Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Men vadå Jonas Thern? Han vill ju ingenting. Bara sitta där hemma i Småland och lukta på blommorna under sin korkek...

Jag tror inte problemet är divor. Det är mestadels unga spelare som saknar den mentala hårdheten och de behöver spelare med lite skinn på näsan. Vet att folk skriker efter unga talange på r men enbart unga talanger kommer inte ta oss nånstans.

Varför inte kalla in Emil Forsberg igen? Dejan saknas också som pådrivare i omklädningsrummet. Är lite osäker på hans kvalitet som spelare dock. Tycker aldrig det riktigt blir något. Han river och sliter men kommer liksom ingenstans. Av det lilla jag såg av Roony igår så blev jag ordentligt positivt överraskad ändå. Grabben har ju ett jävla ryck i steget. Det händer saker även om han kanske väljer att dribbla lite för ofta. Men han är bara 19 så klokheten och effektiviteten kommer senare.
2025-10-14, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
"Lugn och erfarenhet"? Man måste prestera också. Han började matchen igår med att göra offensiva raider och var tom i vägen för våra etablerade anfallare vid ett par tillfällen. Trodde förmodligen att han var så bra att han kunde avgöra matchen på egen hand.

Avgöra matchen gjorde han dock. Han ställdes på ett enda prov defensivt och fallerade. En missbedömning och halvdan nick rakt framför fötterna på en kosovoanfallare. I stället för att attackera och försöka blockera skott/framspelning blir han stillastående med ryggen mot spelet. Typiskt Lindelöf. Så får inte en mittback agera.

Ja jag vet. Försvarsmässigt gör han för många misstag. Hade vi haft mer erfarenhet på planen hade det inte varit nåt att fundera på men nu finns det ändå ett case för honom. Vem är näst på tur? Lagerbielke?
2025-10-14, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Är inte Olof Mellberg det mest rimliga valet, även om han även pratas om som Mikkjal Thomassen ersättare?

Jag fattar fortfarande inte vad Olof har gjort för att nämnas i det här sammanhanget. BP? Sin spelarkarriär? Va fan, det måste ju finnas något bättre?
2025-10-14, 17:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Nej nu är det väl ändå dags för Tord Grip att äntligen växa ur Svennis skugga och stå på egna ben?

Med tanke på Tords ålder (87 år) så tvivlar jag på det. Möjligtvis med rullator
2025-10-14, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Hahaha!

Jo, Jonas gillade sina tjurar...

Kom ihåg Serie A i mitten av 90-talet på TV3. Jag & min kompis kollade Thern i ROMA.

Det enda han gjorde på planen var "ATT GÖRA SIG STOR/TÄCKA YTOR".

Hemsk "fotbollsspelare", men säkert nyttig.

Hemsk och hemsk. Han hade en fin karriär på 90-talet där det finaste som fanns var att spela som utlänning i Serie A (det var bara 3 utlänningar i varje lag och Serie A var helt dominant). 2 säsonger i Napoli och 3 i Roma är inte fy skam. Plus en fin sväng i Benfica före det och en avrundning i ett ganska starkt Rangers med bland annat Brian Laudrup . I 94-laget var det ju han som hade den starkaste klubbkarriären.

Han är för övrigt exakt den typ av mittfältare som vi saknar. Jag hoppas Hugo kan bli nåt liknande.
Senast redigerad av Locifer 2025-10-14 kl. 17:19.
2025-10-14, 17:16
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViSocialModerater
https://www.fotbollskanalen.se/sverige/knallen-graham-potter-oppnar-for-att-ta-over-blagult/

Knallen: Graham Potter öppnar för att ta över Blågult

Då lär det väl bli han då…
2025-10-14, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sound69
Med tanke på Tords ålder (87 år) så tvivlar jag på det. Möjligtvis med rullator

Det kan ha varit en smula ironiskt...
2025-10-14, 17:18
Medlem
Det kommer bli Potter, men frågan är om det inte blir samma som med JDT, nyligen misslyckande bakom sig så kommer vilja visa hur duktig man är sin moderna anfallsfotboll
2025-10-14, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Det kommer bli Potter, men frågan är om det inte blir samma som med JDT, nyligen misslyckande bakom sig så kommer vilja visa hur duktig man är sin moderna anfallsfotboll

Precis. Possesion, hög press... Är ju en JDT 2.0. Kommer inte bli bra.
2025-10-14, 17:30
Medlem
Blir det Potter så måste någon få honom att förstå att det är fyrbackslinje som gäller.

https://www.footballcoin.io/blog/graham-potter-tactics-used-for-west-ham-united/

Few managers work to have their team capable of playing in this many number of formations. Since joining The Hammers, Potter has started games in a 3-4-2-1, 3-4-1-2 or 4-2-3-1. He’s made these choices to counteract the opponents’ strong points.

However, it is nearly impossible to speak of a favoured formation. Potter will switch the shape of the team and player roles throughout a game based on the evolution of it.
2025-10-14, 17:47
Medlem
Citat:
Svenska svaret
Svenska fotbollförbundets ordförande Simon Åström blir glad när han får höra om Potters positiva inställning till förbundskaptensjobbet.

– Det är såklart alltid roligt när uppskattade tränare är intresserade av att träna vårt landslag. Våra landslag på herr- och damsidan är det finaste vi har och Potter är en erfaren och stor tränare. Samtidigt spelade vi match mot Kosovo i går och i dag fattade vi beslut om att hitta en ny förbundskapten. Processen med att rekrytera en ersättare sätter egentligen i gång med beslutet i dag, säger Åström till Sportbladet.

Potter gör också tydligt att han inte har några direkta lönekrav

Citat:
– Jag har haft tur nog att ha den karriären som jag haft. Det har inneburit att jag finansiellt befinner mig i en väldigt bra position. Det har nått den nivån att jag inte måste överväga ekonomin som en anledning till att ta ett jobb eller inte, säger Potter till Fotbollskanalen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in