Citat:
Ursprungligen postat av
Rackabajsare
Håkan Ericsson, kanske Jonas Thern. Sveriges lag ser väldigt annorlunda ut mot vad det gjorde för 10-15 år sedan men man måste ändå gå tillbaka till den svenska stilen med bra sammanhållning, starkt försvar och disciplin. Söderberg och Lagerbäck fick ihop dom bitarna men det blir svårare nu med alla självcentrerade divor vi har i laget. Håkan Ericsson blir mitt val eller någon med liknande djup.
Absolut inte Rydström eller någon annan fd allsvenska mittentrönare.
Men vadå Jonas Thern? Han vill ju ingenting. Bara sitta där hemma i Småland och lukta på blommorna under sin korkek...
Jag tror inte problemet är divor. Det är mestadels unga spelare som saknar den mentala hårdheten och de behöver spelare med lite skinn på näsan. Vet att folk skriker efter unga talanger men enbart unga talanger kommer inte ta oss nånstans.
Varför inte kalla in Emil Forsberg igen? Dejan saknas också som pådrivare i omklädningsrummet. Är lite osäker på hans kvalitet som spelare dock. Tycker aldrig det riktigt blir något. Han river och sliter men kommer liksom ingenstans. Av det lilla jag såg av Roony igår så blev jag ordentligt positivt överraskad ändå. Grabben har ju ett jävla ryck i steget. Det händer saker även om han kanske väljer att dribbla lite för ofta. Men han är bara 19 så klokheten och effektiviteten kommer senare.