2025-10-14, 16:56
Medlem
Fan hoppas bekantskapkretsen kring Lagerbäck ligger på han som en igel nu. Vore underbart om han kom ut i media o begärda att ta över landslaget igen som en riktig boss. Fan vad jag älska den gubbajäveln!!!
2025-10-14, 16:57
Medlem
Flaskpostenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Jag ska väl inte uttala mig om hans kunskaper som tränare, men han var ju grym som spelare, och har redan testat på att misslyckas som tränare i United, vilken han borde ha lärt sig väldigt mycket på.

Så varför inte?

Är inte såpass insatt i fotboll att jag känner igen alla namn ens, men Rydström eller Ljungberg, gärna ensamma, ihop, eller ihop med Lagerbäck där EN av tränarna har veto, så att det inte blir nån jvla 50-50uppgörelse där de sen blir osams om spelsystemet.

Jag tycker bättre om Lagerbäck nu än när han var tränare.

Lagerbäck känns som den där trygga gamla morfar/farfar som alltid fanns där och ställde upp och spred värme och lugn inom familjen. Man vet att det blir tråkigt som fan, men man vet att ungarna iaf har det bra med mamma och pappa är borta.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Pia Sundhage kan inte bli mer svenskt.
Absolut med bisittare Fredrik R

Team: Pia&Fredrik, svensk gullighet redo till PL efter att Isak somnat i en svacka.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Fredrik Ljungberg? Har han ens tränarlicens? Är som att ta Henke Larsson bara för namnet...

Det har han men han har fastnat i Viasatstudion av någon anledning. Klart det hade varit intressant att se vad han går för men det finns ingen garanti för att en gammal stjärnspelare blir något märkvärdigt som tränare. Det är två helt olika färdigheter att vara bra på att utföra något och att kunna instruera andra.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rackabajsare
Håkan Ericsson, kanske Jonas Thern. Sveriges lag ser väldigt annorlunda ut mot vad det gjorde för 10-15 år sedan men man måste ändå gå tillbaka till den svenska stilen med bra sammanhållning, starkt försvar och disciplin. Söderberg och Lagerbäck fick ihop dom bitarna men det blir svårare nu med alla självcentrerade divor vi har i laget. Håkan Ericsson blir mitt val eller någon med liknande djup.

Absolut inte Rydström eller någon annan fd allsvenska mittentrönare.

Men vadå Jonas Thern? Han vill ju ingenting. Bara sitta där hemma i Småland och lukta på blommorna under sin korkek...

Jag tror inte problemet är divor. Det är mestadels unga spelare som saknar den mentala hårdheten och de behöver spelare med lite skinn på näsan. Vet att folk skriker efter unga talanger men enbart unga talanger kommer inte ta oss nånstans.

Varför inte kalla in Emil Forsberg igen? Dejan saknas också som pådrivare i omklädningsrummet. Är lite osäker på hans kvalitet som spelare dock. Tycker aldrig det riktigt blir något. Han river och sliter men kommer liksom ingenstans. Av det lilla jag såg av Roony igår så blev jag ordentligt positivt överraskad ändå. Grabben har ju ett jävla ryck i steget. Det händer saker även om han kanske väljer att dribbla lite för ofta. Men han är bara 19 så klokheten och effektiviteten kommer senare.
2025-10-14, 17:02
Medlem
Graham Potter, nejeejj. Eller kanske
2025-10-14, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Graham Potter, nejeejj. Eller kanske

Nej inga jävla "filosofer".Potter behöver mycket tid och lugn och ro. Det fick han i Östersund och till viss del Brighton. Men sen har det gått dåligt när han behövt nå snabba resultat i Chelsea och West Ham... Dessutom kräver han antagligen alldeles för hög lön.
2025-10-14, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Han gjorde det bra i Benfica och kom in på en dyr transfer till United som ung. Han var den moderna spelande mittbacken osv... Aldrig den där defensivt starkaste. Jag tycker att han gör alldeles för många misstag men i ett i övrigt ungt och oerfaret lag så kan han ändå bidra med lugn och erfarenhet.

"Lugn och erfarenhet"? Man måste prestera också. Han började matchen igår med att göra offensiva raider och var tom i vägen för våra etablerade anfallare vid ett par tillfällen. Trodde förmodligen att han var så bra att han kunde avgöra matchen på egen hand.

Avgöra matchen gjorde han dock. Han ställdes på ett enda prov defensivt och fallerade. En missbedömning och halvdan nick rakt framför fötterna på en kosovoanfallare. I stället för att attackera och försöka blockera skott/framspelning blir han stillastående med ryggen mot spelet. Typiskt Lindelöf. Så får inte en mittback agera.
2025-10-14, 17:08
Medlem
Är inte Olof Mellberg det mest rimliga valet, även om han även pratas om som Mikkjal Thomassen ersättare?
2025-10-14, 17:08
Medlem
Potter öppnar för att ta över, många här har väl snackat om just det

Citat:
– Det vore fantastiskt, säger Potter till Fotbollskanalen.
2025-10-14, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CnB217
Det har han men han har fastnat i Viasatstudion av någon anledning. Klart det hade varit intressant att se vad han går för men det finns ingen garanti för att en gammal stjärnspelare blir något märkvärdigt som tränare. Det är två helt olika färdigheter att vara bra på att utföra något och att kunna instruera andra.

Jo, jag vet att han tränat nåt ungdomslag i Arsenal. Det skryter han om i nästan varje sändning. Men det är länge sen nu. 6-7 år sen. Han var väl assisterande och även huvudansvarig i några matcher som interimtränare senhösten 2019? Men det är 6 år sen nu. Han har inte gjort ett skit sen dess förutom att glappa som expertkommentator i TV.
2025-10-14, 17:10
Medlem
https://www.fotbollskanalen.se/sverige/knallen-graham-potter-oppnar-for-att-ta-over-blagult/

Knallen: Graham Potter öppnar för att ta över Blågult

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in