Citat:
Ursprungligen postat av
Vit-Brandbil
Många spel nu för tiden är för krångliga och har man bara tid att spela en kort stund så är det enklare med ett retrospel eller som nu när mycke finns på telefonen.
Ja, många spel på mobil har retro-liknande grafik och gameplay. Vissa har också varit direkta portningar från Amiga faktiskt. Både Pinball Dreams och Wings fanns. Många fler också...
Citat:
Ett spel som exempelvis ”The last ninja” på C64, hur många bildsekvenser var spelet egentligen? Tror det kanske var 20 max och då räknas spelet till ett stort spel och med tanke på laddtider och ingen möjlighet till att hitta fusk på nätet så tog det sin tid. Tror själv jag aldrig klarade hela spelet.
Nu är ett spel med under 50 timmar lite så där och man vill gärna ha AAA-titlar med story på 100-150 timmar och sen några hundra till för att göra allt.
Själv spelar jag nu endast PC och just nu landat i SCUM.
Last Ninja var kanske inte så stort men ganska svårt. Hur bra var du på att hoppa över stenar vid en flod eller träsket? Vi klarade ta oss vidare men inte direkt lätt i början. Så även om det med dagens mått inte var så långt så var det ändå krävande. Men kul tyckte jag... Annat spel som kom ut lite senare jag gillade kring den tiden var Test Drive. Det var nog första spelet av typen "välj en sportbil och rejsa med".