Citat:
Ursprungligen postat av
otello
Jag blev påbackad av en 80-åring och hans kärring. Det hela inträffade på en parkering. Jag hade backat ut ett par meter och väntade på att folk/bilar skulle flytta på sig, ett par parkeringsrutor till höger om mig backade 80-åringen ut, han slutade inte backa utan fortsatte rakt in i min bakskärm. 80-åringen och hans kärring påstod att jag hade blockerat deras väg, typ kört ut framför dom. 80-åringen och hans kärring sprang omkring och försökte avkräva falska vittnesmål från andra, varvid en kvinna bröt in och sade att det visst var 80-åringen som orsakat olyckan.
Plötsligt förstår jag varför folk hatar boomers.
Hur brukar dessa typer av försäkringsärenden sluta?
Det går inte att säga hur försäkringsärendet kommer falla ut, men har du vittnen och plockat upp vittnesuppgifter, så är det bra för ärendet. Saknas vittnen så kan det blir hur som helst, i och med att ni båda backade kan det bli att ni får bära era egna kostnader om inga vittnen finns.
Lite lustigt, för jag såg en liknande sak idag i Sisjön utanför Rusta och några butiker i samma länga. Då var det en gammal gubbe 80+ och kärring som nästan backade in i en annan bil som som stod still i en kö ut från parkeringen. Den som var nära att bli påbackad tutade myyyyycket men det var först när någon klappade till gubbens bil han avbröt backningen. Här blev det dock ingen skada, men de där gamla gubbarna och tanterna ska fan inte köra bil. Nog för att det finns unga och medelålders som kör ovarsamt, men det är rätt ofta jag ser gamlingar köra utan någon som helst koll.