2025-10-11, 11:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Menethil
Så Jocke tvingade med Linnea på resor, bra då vet vi det

Inte kan han tvinga, de måste ju då finnas bevis på att han slängt henne i en resväska o dragit med henne eller under hot.. haha seriöst..
Citera
2025-10-11, 11:48
Medlem
Summer24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av offerkoftan08
Du är ju lika dum som Jocke om du tror att man rädda sig från ansvar för ekonomisk brottslighet genom att retroaktivt skaffa sig en revisor.

En revisor kan enbart hjälpa dig framledes.

En auktoriserad revisor skulle aldrig gå med på att försöka dölja ekonomisk brottslighet som ägt rum. De har dessutom anmälningsskyldighet.

Jocke borde ha nekat till att förmedla utbetalningar från YT.

Varför betalade inte Ninetone ut direkt till Chrippa tror du?

Jo, de ville väl inte bli delaktiga i fiffel och båg.

Fiffel och båg är Jocke och Danjals signum.

Ekonomisk brottslighet är Chrippas signum - så ni inte misstar detta för ett försök till att skydda Chrippa.

DÄRFÖR ATT CHRIPPA INTE HAR NÅGOT EGET BOLAG ATT FÅ IN PENGARNA TILL!!!! Jag provar att skriva med STOORA bokstäver och testar om det är lättare för dig att förstå... Tror till och med att chrippa försökte få ninetone att betala ut direkt till honom men det funkar inte så!
Senast redigerad av Summer24 2025-10-11 kl. 11:50.
Citera
2025-10-11, 11:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kommissarien1989
Hahahaha alltså, du är så jävla rolig. Är du ståuppkomiker? Om inte.. börja din karriär där

Vad är det som inte stämmer?

Jocke blir galen på människor som inte dyrkar honom.

Om du visste hur snabb han är på att skicka DM till människor som yttrat något kritiskt om honom på sociala medier.

Alltså yttrat sig kritiskt och inte hatiskt.

Det underliga är att han är blixtsnabb att ta kontakt oavsett tid på dygnet.
Citera
2025-10-11, 11:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Summer24
Alltså du ÄR så trög! Det är inte Jockes ansvar att se till att lillebror med noll IQ gör vad han själv signar upp för. Jocke har vad jag fått höra, försökt hjälpa honom genom att tjata på honom i flera år att göra rätt för sig OCH även hjälpt honom att skaffa en revisor. Som dock noll IQ sket i och körde sitt eget race, för vilket han nu (förhoppningsvis) kommer att få flera år för. Sedan att Jocke inte ringt och anmält honom, det är inget brott!

Japp Jocke skaffade och betalade en revisor så deras argument faller ännu en gång platt. Christopher behövde bara skicka in men sket i det. Men det är Jockes fel 😆
Citera
2025-10-11, 11:50
Medlem
Citat:
Alltså du ÄR så trög! Det är inte Jockes ansvar att se till att lillebror med noll IQ gör vad han själv signar upp för. Jocke har vad jag fått höra, försökt hjälpa honom genom att tjata på honom i flera år att göra rätt för sig OCH även hjälpt honom att skaffa en revisor. Som dock noll IQ sket i och körde sitt eget race, för vilket han nu (förhoppningsvis) kommer att få flera år för. Sedan att Jocke inte ringt och anmält honom, det är inget brott!
Ingen idé att försöka förklara för idioter. Du har rätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Ebbe040
Lögn. Eller har du bevis?
Lögn.

Catch me if you can.

11/17
Citera
2025-10-11, 11:52
Medlem
Summer24s avatar
Citat:
Japp Jocke skaffade och betalade en revisor så deras argument faller ännu en gång platt. Christopher behövde bara skicka in men sket i det. Men det är Jockes fel 😆

Ja, det är faktiskt helt otroligt! Och jäkligt underhållande 😆
Citera
2025-10-11, 11:53
Avstängd
Citat:
Jag tänkte först skriva Skj*t mig, men då tar du väl det som att jag ber dig göra det..... Så jag gör en sån här istället

Vad är det du inte förstår denna gång?

Att Jocke har ett eget ansvar?

(Det tar inte ifrån Chrippa att han begått grov ekonomisk brottslighet. Så kom inte med att jag försöker skydda någon. Jag anser att ingen ska skyddas. )
Citera
2025-10-11, 11:53
Medlem
Citat:
Jocke tyckte att det var bättre att hon följde med på resor än att ta ansvar och sköta sitt jobb.

Jocke tyckte att det var bättre om Linnea gjorde sig en karriär på sociala medier.

Han irriterades över att Linnea inte såg upp till honom tillräckligt mycket.

Men hallå Jocke kan väl inte tvinga en vuxen människa att åka någonstans? hon kunde ha vägrat stannat hemma och åkt och jobbat.

Linnea vill ju vara på sociala medier det är ju ganska uppenbart idag, och när säger han att Linnea borde ha en karriär på sociala medier?
Citera
2025-10-11, 11:54
Avstängd
Citat:
Du är ju lika dum som Jocke om du tror att man rädda sig från ansvar för ekonomisk brottslighet genom att retroaktivt skaffa sig en revisor.

En revisor kan enbart hjälpa dig framledes.

En auktoriserad revisor skulle aldrig gå med på att försöka dölja ekonomisk brottslighet som ägt rum. De har dessutom anmälningsskyldighet.

Jocke borde ha nekat till att förmedla utbetalningar från YT.

Varför betalade inte Ninetone ut direkt till Chrippa tror du?

Jo, de ville väl inte bli delaktiga i fiffel och båg.

Fiffel och båg är Jocke och Danjals signum.

Ekonomisk brottslighet är Chrippas signum - så ni inte misstar detta för ett försök till att skydda Chrippa.

Är du på riktigt? En revisor fixar året innan också. Den togs in 2022 väl för att fixa 2021.
Citera
2025-10-11, 11:55
Avstängd
Citat:
800 mot 200 inlägg 😆

Du bor ju fan här så mycket att du bör betala hyra.

Till skillnad mot dig så har jag inte fler konton.

Dessutom så skriver jag inte dygnet runt som vissa.
Citera
2025-10-11, 11:55
Avstängd
Citat:
Det är däremot shady att INTE ringa och anmäla när man känner till och är delaktig i att tvätta pengar.

Hållet med. Linnea och Thomas bör skämmas ihop med Julia.
Citera
2025-10-11, 11:57
Avstängd
Citat:
DÄRFÖR ATT CHRIPPA INTE HAR NÅGOT EGET BOLAG ATT FÅ IN PENGARNA TILL!!!! Jag provar att skriva med STOORA bokstäver och testar om det är lättare för dig att förstå... Tror till och med att chrippa försökte få ninetone att betala ut direkt till honom men det funkar inte så!

Chrippa hade inget bolag eftersom han inte fick ha ett bolag.

Jocke skulle således inte ha varit behjälplig till att begå ytterligare ekonomisk brottslighet.

Och betalar man ut medel som löneutbetalning så är man skyldig att göra skatteavdrag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in