2025-10-11, 09:56
Medlem
Kommer bli vräkt om jag inte lyckas hosta upp 8800 kr senast idag. Vad gör jag? Inga lån att få, inget att sälja
Citera
2025-10-11, 10:00
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Om det verkligen är helt kört att få fram pengar och det verkligen är så att du blir vräkt så får du väl helt enkelt acceptera det och förbereda dig för vräkningen på bästa sätt.

Du är inte den första i världshistorien som blir vräkt. Folk överlever och kommer tillbaks.
Citera
2025-10-11, 10:00
Medlem
BOMB-CPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capybaran
Kommer bli vräkt om jag inte lyckas hosta upp 8800 kr senast idag. Vad gör jag? Inga lån att få, inget att sälja
Nej nej ingen som kommer och vräker dig en Lördag. Åk runt bland företag och kolla om du kan jobba extra där i veckan som kommer, be om förskott på din lön där du jobbar till vardags?!
Citera
2025-10-11, 10:01
Medlem
BOMB-CPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Om det verkligen är helt kört att få fram pengar och det verkligen är så att du blir vräkt så får du väl helt enkelt acceptera det och förbereda dig för vräkningen på bästa sätt.

Du är inte den första i världshistorien som blir vräkt. Folk överlever och kommer tillbaks.

Men vad gör man med allt sitt bohag?
Citera
2025-10-11, 10:05
Avstängd
Negercps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capybaran
Har svårt att tro att du blir vräkt på en lördag! Får en känsla av att du behöver slantar till en kasse från systembolaget, du missbrukar alkohol och får bidrag från försäkringskassan som du supit upp redan. Hur pass nära är jag med min förmodan?
Citera
2025-10-11, 10:07
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BOMB-CP

Det är hyresvärdens problem inledningsvis.

Och TS får väl börja fundera på såna praktiska saker nu. Det bästa är att kontakta hyresvärden på måndag och säga att hen inte kan betala och fråga exakt vad som kommer hända.
Citera
2025-10-11, 10:09
Medlem
Riksreptilens avatar
Har du haft någon kontakt med kurator eller liknande på din kommun sista månaderna?

Har du haft kontakt med nära släkting sista månaderna?
Citera
Medlem
BOMB-CPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Det är hyresvärdens problem inledningsvis.

Och TS får väl börja fundera på såna praktiska saker nu. Det bästa är att kontakta hyresvärden på måndag och säga att hen inte kan betala och fråga exakt vad som kommer hända.

Mhm, måste dom magasinera alltihop eller kör dom till tippen?
Citera
Avstängd
StorFetAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BOMB-CP
Ironiskt nog så behöver du hosta upp kanske 1000:- i mån för att kunna magasinera bohaget, plus några tusen extra för att hyra skåpbil eller släp så att du kan frakta allt till förrådet, samt kanske betala nån som hjälper till med det. Om den möjligheten inte finns så hamnar allt på gatan där zigenarna tar allt av värde och resten förstörs av väder och vind.
Citera
2025-10-11, 10:10
Medlem
BOMB-CPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riksreptilen
Har du haft någon kontakt med kurator eller liknande på din kommun sista månaderna?

Har du haft kontakt med nära släkting sista månaderna?

Tror du kuratorn kan ge han stålar, har du fått pengar av din kurator?
Citera
2025-10-11, 10:12
Medlem
1. Varför har du inte gjort det alla vet, betala hyran först! Sedan prioriterar man annat.

2. Om du är helt plank. Varför har du inte gått till soc?
Citera
2025-10-11, 10:13
Medlem
BOMB-CPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorFetAnka
Ironiskt nog så behöver du hosta upp kanske 1000:- i mån för att kunna magasinera bohaget, plus några tusen extra för att hyra skåpbil eller släp så att du kan frakta allt till förrådet, samt kanske betala nån som hjälper till med det. Om den möjligheten inte finns så hamnar allt på gatan där zigenarna tar allt av värde och resten förstörs av väder och vind.
Men nej det borde man ju sett någon gång isf att allt bara lämpas av utanför dörren.

Kronofogden säger att det sker 2-3000 vräkningar per år i Sverige.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in