2025-10-10, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock6601
Jag vet inte om hon gjort det.
Men om hon gjort det så är det ju illa vad jag förstår.
Min fråga var dock vad lagen säger efter att åtal väckts.
Vad tycker du om att nån uppmanar en kvinna i ekonomisk beroendeställning att skicka den och sen läser hela den sekretessbelagda förundersökning från pärm till pärm och sen går ut på internet och berättar om innehållet?

Det är väl olagligt?
Senast redigerad av Pallal 2025-10-10 kl. 12:07.
Citera
2025-10-10, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Vad tycker du om att nån uppmanar en kvinna i ekonomisk beroendeställning att skicka den och sen läser hela den sekretessbelagda förundersökning från pärm till pärm och sen går ut på internet och berättar om innehållet?

Det är väl olagligt?

Och sedan använde en flashbackanvändare till att läcka delar av innehållet.
Senast redigerad av offerkoftan08 2025-10-10 kl. 12:15.
Citera
2025-10-10, 12:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av offerkoftan08
Den anmälan är nedlagd.

Hur hör den anmälan hemma i det här caset.?

Du pratade om att det är spridningen det handlar om och det var ju exakt samma sak med Rasks bilder och film.
Så då kan det ju lika gärna läggas ner för Linnea också.
Citera
2025-10-10, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Du pratade om att det är spridningen det handlar om och det var ju exakt samma sak med Rasks bilder och film.
Så då kan det ju lika gärna läggas ner för Linnea också.

Jämför du 500 tillfällen av förtal (som ligger kvar) med en borttagen video som setts av en bråkdel?

Visst, det kan klassas som ett förtal men ett mycket begränsat sådant i jämförelse. Inte tillräckligt för att en åklagare vill ta i det och ej heller behöver ta i det.

Rask får väl driva sitt eget case isf.

(500 tillfällen av grovt förtal som inkluderar både Rask och Anjo.)
Citera
2025-10-10, 12:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Rent objektivt är det fel. Men sedan är min subjektiva inställning till Baronen att jag föraktar honom från djupet av mitt hjärta. Därför är jag helt OK med att han utsätts för dåliga saker. En liten förtalsvideo är inte ens i närheten av vad Förtalsbaronen faktiskt förtjänar. Där tror jag du kan förstå mig. För ditt försvar av Tjocka grisens och Pellejönsens agerande verkar inte alls grunda sig i någon objektivitet där du har en förståelse för lagstiftningen. Den verkar endast grunda sig i att du föraktar Chrippa och tycker att han har gjort sig förtjänt av drevet.

Sedan kan Förtalsbaronen för all del anmäla dem för förtal för det de spridit. Det finns däremot en markant skillnad mellan Baronen och dem. Det är att Baronen dragit det på sig själv. Det kommer aldrig anses påkallat ur allmän synpunkt att väcka åtal om något han utsatts för av Chrippa och Linnea. Så vill han ha upprättelse, då får han driva det helt på egen hand.

Jag känner bara att det blir dubbelmoral åt ena sidan är det rätt men inte det andra.
Anjo & Rask kommer kanske åka dit eller inte man kan aldrig vara säker men dömer rätten dom så är dom skyldiga men i det stora hela så har många parter gjort fel i detta.
Citera
2025-10-10, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Han kanske hade sina egna barn inlåsta i en resväska när Linnea var med så att de inte kunde träffas. Han är ju påhittig, så vem vet ..

Skämt å sido

Det är konstigt vad snabbt folk glömmer att det var Jocke och Chrippa som tjatade på att Linnea skulle med på resor - själv ville hon inte följa med utan ville vara hemma och arbeta.
Det har ju legat ute konversation om just detta - och ändå tycks folk ha så lätt att glömma

Hon ville vara hemma för att dölja att hon är psykiskt sjuk.
Citera
2025-10-10, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är det normala att både målsägare och misstänkt/tilltalad har en advokat "tilldelad" av rätten.
Både Rask och den "hemlige" Anjo har också offentlig försvarare som skattebetalarna står för i första hand.
Det fungerar så i brottmål serru ..

Anjo och Rask har inte målat upp sig som dollarmiljonärer till skillnad från Kräfris.
Citera
2025-10-10, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ebbe040
Ja hemsk bror som vill ha med broderns nya flickvän

Iom att Linnea inte ville missa sitt arbete så var det fel av både Jocke och Chrippa att tvinga med henne.
Citera
2025-10-10, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Var ju ett svar på att Chrippa skulle ha en dyr advokat och därför skulle ha pengar. Skribenten menade då på att det är ändå skattebetalarna som betalar.

Såklart har dom dåligt med pengar, annars väljer man inte att sälja sex helt plötsligt.

Det är jättevanligt att rika spelar in porr, har offentliga försvarare och CSN/FK 😆
Citera
2025-10-10, 12:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av offerkoftan08
Jämför du 500 tillfällen av förtal (som ligger kvar) med en borttagen video som setts av en bråkdel?

Visst, det kan klassas som ett förtal men ett mycket begränsat sådant i jämförelse. Inte tillräckligt för att en åklagare vill ta i det och ej heller behöver ta i det.

Rask får väl driva sitt eget case isf.

(500 tillfällen av grovt förtal som inkluderar både Rask och Anjo.)

Ja och anser rätten att dom är skyldiga till det så kommer dom dömas, men ja jag tycker det är värre att sprida en nakenbild och hänga ut Rask som otrogen som fick en otrolig spridning även fast videon togs bort. Bilden på sprutan som hans flickvän tog själv tycker inte jag är lika allvarlig som att sprida nakenbilder.
Men detta är min åsikt.
Citera
2025-10-10, 12:23
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Anjo och Rask har inte målat upp sig som dollarmiljonärer till skillnad från Kräfris.
Vad har det med saken att göra?
Rätten till målsägarbiträde (eller offentlig försvarare) påverkas inte av vad någon sagt. Det finns lagar och regelverk som styr det och det är lika för alla.
Citera
2025-10-10, 12:27
Avslutad
Citat:
Hon ville vara hemma för att dölja att hon är psykiskt sjuk.

Hon skulle väl vägrat åka stannat hemma ändå, eller blev han så galet elak så han ville ta till knytnävar om hon inte åkte för i så fall är det jävligt illa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in