2025-10-09, 09:37
Medlem
Som rubriken lyder, återkommer mardrömmar där jag är medveten om att jag drömmer, men fortfarande inte kan ta mig ur det. Det är likt sömnparalys, men fortfarande inte då jag fortfarande kan röra på mig. Detta förekommer sällan, månader emellan och inatt hände det igen. Kan någon relatera?

Jag vaknade ur en vanlig mardröm med hög puls och väntade på att lugna ner mig för att somna om igen. När jag väl hade somnat, började jag drömma igen men den här gången istället för att vakna, övergick den helt vanliga drömmen till en mardröm. Mardrömmen blev även en vändpunkt för mitt medvetande och från ingenstans kände jag hur någontng var med mig i sängen. Jag började höra ett högt och elakt skratt, inte från varelsen i sängen utan i mitt huvud. Detta samtidigt som jag vrider och vänder på mig, fullt medvetande om att jag drömmer och måste ta mig ur situationen. Känslan går bara att beskriva som ”besatthet” liksom i filmer. Efter en stund (10 sek-30 sek) slutar eländet och jag vaknar med hjärtat i halsgropen och framför mig ser jag en ljus skepnad som inte går stt urskilja vad det är. Denna följer efter mig var jag än kollar men försvinner även den efter några sekunder.

Ryser ständigt när jag skriver det här och undrar verkligen vad det kan bero på. Jag har funderat själv och hittar ett samband med att försöka gå och lägga mig tidigare än vanligt, men vet inte säkert. Har någon varit med om något liknande?
Citera
2025-10-09, 09:59
Medlem
triptykens avatar
Låter som sömnparalys ändå.

Ring vårdcentralen eller 1177 och få kontakt där så du kan få råd och hjälp med sätt att hantera det här.
Citera
2025-10-09, 13:35
Medlem
EnkeliSotilass avatar
Andevärlden verkar ha öppnats för dig och oroliga andar kommit ner för göra genomsökning på dig. Man är alltid rädd i början för de övernaturliga men rädslan går över efter ett tag. Du ska hitta ett sätt att förstå vad som händer med dig. Tankar och känslor är starka för tillfälligt. Det ordnar sig

Skräckfilmer är inte bra för psyket
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in