2025-10-08, 07:20
Medlem
Amors avatar
Tycker hon borde delta i samtalet som vuxen. Kanske i Anders Lindbergs program 30 minuter , eller Joar Bendjelouls lördagsintervjun i p1.

Hur kan du vara så välbehållen när du utsatts för tortyr?

Hur ser du på att Hamas är med och organiserar flottilan?

Hur kommet det sig att du plockade bort bilder från Instagram nör du fick veta att det var en israelisk gisslan?

Hur ser du på att en av flottiladeltagarna var Hizbollah-sympatisör som deltog på Nasrallahs begravning?
Citera
2025-10-08, 10:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Tycker hon borde delta i samtalet som vuxen. Kanske i Anders Lindbergs program 30 minuter , eller Joar Bendjelouls lördagsintervjun i p1.

Hur kommet det sig att du plockade bort bilder från Instagram nör du fick veta att det var en israelisk gisslan?

Hur ser du på att en av flottiladeltagarna var Hizbollah-sympatisör som deltog på Nasrallahs begravning?

Barn brukar försöka gråta sig till saker.

Hon vägrar växa upp, det är tragiskt att se någon som tänker göra sin tonårsrevolt till sitt livskall.
Citera
2025-10-08, 10:38
Medlem
Märks i sociala medier att allt fler börjar ifrågasätta Gretas ärlighet. Till exempel om tortyren i fängelset och förnödenheter på båten. Finns fortfarande fans som hänger kvar. Intressant ändå att allt fler börjar se igenom henne.
Citera
2025-10-08, 10:55
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mh76
Märks i sociala medier att allt fler börjar ifrågasätta Gretas ärlighet. Till exempel om tortyren i fängelset och förnödenheter på båten. Finns fortfarande fans som hänger kvar. Intressant ändå att allt fler börjar se igenom henne.

De här "fansen" som verkar hänga kvar. Jag tror den största skaran av "fans" nuförtiden är nytillkomna pallar främst och folkslag med liknande agenda. Eftersom dom egentligen skiter fullständigt i LusGreta utan använder henne som en spelbricka i sin egen agenda. Så kommer dom ta henne i försvar oavsett vad som framkommer. De är ju själva lögnare och hycklare af rang.

Har svårt att se att pallarna och araberna ägnade någon större tid åt LusGreta när hon höll på med miljötramset. De miljöfans som var vid hennes sida förr har antagligen börjat överge henne som råttor överger ett brinnande skepp.
Citera
2025-10-08, 11:41
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
De här "fansen" som verkar hänga kvar. Jag tror den största skaran av "fans" nuförtiden är nytillkomna pallar främst och folkslag med liknande agenda. Eftersom dom egentligen skiter fullständigt i LusGreta utan använder henne som en spelbricka i sin egen agenda. Så kommer dom ta henne i försvar oavsett vad som framkommer. De är ju själva lögnare och hycklare af rang.

Har svårt att se att pallarna och araberna ägnade någon större tid åt LusGreta när hon höll på med miljötramset. De miljöfans som var vid hennes sida förr har antagligen börjat överge henne som råttor överger ett brinnande skepp.
På en post på Instagram där det stod något om att hennes hatt (eller vad det nu var) hade blåst i havet och jag skrev "Poor little rich girl". Jag får fortfarande arga svar från arabiskt klingande namn om vilken hjälte hon är, och vad gör jag och mina intressen som står i min bio minsann inte gör världen till en bättre plats. Jag svarar givetvis inte men blir ju sugen på att skriva något om att jag ska gå och dumpa min gamla elektronik i havet eller så där.
Citera
2025-10-08, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amor

Jag undrar om det beror på hennes umgänge att hennes lögner har ändrat karaktär? När folk i västvärlden ljuger så brukar lögnerna vara rimliga i bemärkelsen att de skulle kunna vara sanningar. I Mellanöstern och Afrika är det däremot vanligt med fullständigt orimliga lögner. Som exempelvis: "Jag har blivit misshandlad och torterad." Trots att det inte syns spår efter någon misshandel. "Båtarna är fullastade med mat och medicin." Trots att de ligger högt i vattnet. "Vi blev attackerade av en drönare." Trots att ansvarig myndighet konstaterar att det inte skedde några som helst rörelser i luftrummet. Greta har helt enkelt tagit till sig en lögnkultur som vi i västvärlden inte är vana vid. Lögner som faller på sin egen orimlighet, men lögnaren kräver ändå att bli trodd på sitt ord.

(Poliser som förhör våldtäktsmisstänkta afrikaner känner igen följande: "Jag har inte våldtagit henne. Jag har inte legat med henne. Jag var inte ens där. Dessutom så ville hon själv.")
Citera
2025-10-08, 12:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Jag undrar om det beror på hennes umgänge att hennes lögner har ändrat karaktär? När folk i västvärlden ljuger så brukar lögnerna vara rimliga i bemärkelsen att de skulle kunna vara sanningar. I Mellanöstern och Afrika är det däremot vanligt med fullständigt orimliga lögner. Som exempelvis: "Jag har blivit misshandlad och torterad." Trots att det inte syns spår efter någon misshandel. "Båtarna är fullastade med mat och medicin." Trots att de ligger högt i vattnet. "Vi blev attackerade av en drönare." Trots att ansvarig myndighet konstaterar att det inte skedde några som helst rörelser i luftrummet. Greta har helt enkelt tagit till sig en lögnkultur som vi i västvärlden inte är vana vid. Lögner som faller på sin egen orimlighet, men lögnaren kräver ändå att bli trodd på sitt ord.

(Poliser som förhör våldtäktsmisstänkta afrikaner känner igen följande: "Jag har inte våldtagit henne. Jag har inte legat med henne. Jag var inte ens där. Dessutom så ville hon själv.")
Den sortens lögner du beskriver fungerar bara under förutsättning att de upprepas i det oändliga. Och det hjälper MSM till med. Alltså funkar lögnerna hur bisarra de än är.
Citera
2025-10-08, 13:53
Medlem
Greta och de andra i gänget har hållit tal på Sergels torg. Efter att solbrända och hela och rena beskrivit den tortyr de utsatts för fick alla äntligen höra Greta Thunberg tala. Hon presenterade sig vilket beskrivs i SvD

"När Greta Thunberg tar över mikrofonen är applåderna extra höga.

– Jag heter Greta, jag är arbetslös och gör ett mer eller mindre halvhjärtat försök att vara student, inleder hon."

https://www.svd.se/a/OoGgwb/thunberg-har-landat-pa-arlanda (betalartikel)
Citera
2025-10-08, 14:03
Medlem
Menethils avatar
Kan hon inte få skriva på ett kontrakt att om hon åker in i Gaza så kommer hon inte få hjälp därifrån, och sen skickar vi in henne och så får hon klara sig själv bäst hon kan?

Och hon påstod att hon vad kidnappad, missades hon videon som Hamas delade på de kidnappade israelerna? Men Greta tycker säkert israelerna förtjänar att bli kidnappade, mördade och torterade.

Hon skriker säkert "from the river to the sea" och önskar att Israel blir massmördade och utrotade.
Citera
2025-10-08, 14:04
Medlem
Menethils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmarterThanYou
Barn brukar försöka gråta sig till saker.

Hon vägrar växa upp, det är tragiskt att se någon som tänker göra sin tonårsrevolt till sitt livskall.
Det var väl hennes föräldrar som gjorde detta till hennes livskall?
Citera
2025-10-08, 14:16
Medlem
Menethils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
I och med att det finns "naturvetare" med alla möjliga fina meriter ( :-) ) på båda sidorna, och jag själv inte kommit särskilt långt i dessa ämnen, så struntar jag numera i att ta ställning i frågan. Men jag är ändå MER på Gretas sida, för även om detta med koldioxiden och klimatet inte skulle vara sant, så finns det ändå många skäl till att spara energi, inte sprida avgaser, inte slösa på naturresurserna i onödan, ta vara på sol- och vind- och vattenkraft, cykla i stället för att åka bil och använda seglen i stället för motorn på båten när det är säkert att göra så, o.s.v.. Inget av detta är ju DÅLIGT.
Ingen har sagt att man inte får cykla och inte får segla.
Det folk är emot är att Greta vill tvinga sina åsikter på andra människor, hon kräver att andra människor ska göra det hon och hennes sida anser är rätt, hon är emot att folk själva får välja.
Hon vill inte att folk ska kunna välja cykel och segel, hon vill tvinga folk att välja cykel och segel.

Andra sidan som är emot Greta är däremot för valfritt, vill du ta cykeln iställer för bilen så kommer andra sidan aldrig förbjuda dig eller försöka tvinga dig till något.

Sol och vindkraft är negativt och skadligt för djur och natur. Det är inte bara fördelar.
Hela Gretas drömvärld är orimlig i praktiken, och dålig för djur och natur.
Citera
2025-10-08, 14:30
Medlem
Ogres avatar
Någon som har en aning vem eller vad som ligger bakom Gretafenomenet? Jag har svårt att tro att hon själv skriver alla tweets eller hennes tal. Hon verkar inte klara av att gå utanför manus.
Har detta diskuterats tidigare ber jag om ursäkt, men jag fann inget när jag sökte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in