2025-10-08, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av offerkoftan08
Jag anser dock att det är bra att påminna om att rättsväsendet skiter I vem som är mest omtyckt.

Men det vet vi men den diskussionen jag hade med 111-111 handlade inte om domstolen utan vad C tror att allmänheten kommer tycka.
Citera
2025-10-08, 13:45
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Du har alltså missat deras sida där dom får betalt och kör live säljer bild och film? svårt att fejka live.
Så du har alltså betalat för att titta Live? Där ser man.
Citera
2025-10-08, 13:50
Avstängd
Citat:
Men det vet vi men den diskussionen jag hade med 111-111 handlade inte om domstolen utan vad C tror att allmänheten kommer tycka.

Ja, det som ni tramsar om dagligen.

Det är möjligt att det för många här på Flashback handlar om en popularitetstävling där allt handlar om att vara för eller emot Chrippa.

Jag är inte odelat positiv till Chrippas handlingar. Absolut inte men den hetsjakt och det helhetshatande som pågår här gör att Chrippas brott bleknar i jämförelse.

Det är tur att rättsväsendet inte består av så psykotiska människor som heltidshatarna här.
Citera
2025-10-08, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det spelar väl ingen roll. Det som spelar roll är vad som sagts och hur den har lidit skada. Dessutom verkar det röra sig om förtal, inte grovt förtal.

Det är ingen rättviseksmp.

Dessutom har inget gått till åtal än så vitt jag vet.

Det rör, som ansvarig utredare skriver, "flera fall av grovt förtal mellan januari 2024 - januari 2025".
Citera
2025-10-08, 13:56
Medlem
Citat:
Ja, det som ni tramsar om dagligen.

Det är möjligt att det för många här på Flashback handlar om en popularitetstävling där allt handlar om att vara för eller emot Chrippa.

Jag är inte odelat positiv till Chrippas handlingar. Absolut inte men den hetsjakt och det helhetshatande som pågår här gör att Chrippas brott bleknar i jämförelse.

Det är tur att rättsväsendet inte består av så psykotiska människor som heltidshatarna här.

Vi har rätten att diskutera vad vi vill i tråden precis som i andra trådar det ser ju lika ut i Rask tråden om inte värre.
Citera
2025-10-08, 14:00
Medlem
Citat:
Det är mer än bara vad som sägs.

Allvaret i det som sägs.
Hur frekvent det har förtalats.
Hur stor spridning förtalet fått.

Ingenstans går det att jämföra. Varken gällande Anjo eller Rask.

Mycket konstigt om det inte blir grovt förtal eftersom åklagaren inte brukar utreda "bara" förtal.

Rask har ju förresten försökt anmäla Chrippa men det lades ju ned. Dessutom stämmer det inte att Chrippa pratat om Rask i åratal.

Kom även ihåg att förtalet inte räknas mot Chrippa och Linnea som en enhet.

Det kan bli olika utfall och olika skadestånd i domstolen.

Jag vet inte varför du tror att folk är dumma i huvudet.

Jag svarade bara innan på att du verkar tro att detta går till åtal pga det som har skett mot Chrippa.

Jag menar att det finns massa bevis mot honom. Han tror ju att han styr upp allt och han bestämmer. Det gör han inte.

Jodå han har förtalat båda två. Han har hittat på lögner som sedan spridits, inte minst på flashback. Någon har till och med kontaktat Aftonbladet för att föra ut hans lögner vilket inte hände.

Det är åklagaren nu som får göra sitt jobb.
Citera
2025-10-08, 14:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Det rör, som ansvarig utredare skriver, "flera fall av grovt förtal mellan januari 2024 - januari 2025".

Tack

Grovt förtal, precis som jag trodde.
Citera
2025-10-08, 14:03
Medlem
Citat:
Vi har rätten att diskutera vad vi vill i tråden precis som i andra trådar det ser ju lika ut i Rask tråden om inte värre.

Om vi skulle flytta över det som sker i Rasks tråd hade till och med jag stått bakom Chrippa för det är ett drev som heter duga mot honom av samma personer som inte klarar av att vi inte ser på Chrippas handlingar med samma ögon som dom.
Citera
2025-10-08, 14:06
Avstängd
Citat:
Jag vet inte varför du tror att folk är dumma i huvudet.

Jag svarade bara innan på att du verkar tro att detta går till åtal pga det som har skett mot Chrippa.

Jag menar att det finns massa bevis mot honom. Han tror ju att han styr upp allt och han bestämmer. Det gör han inte.

Jodå han har förtalat båda två. Han har hittat på lögner som sedan spridits, inte minst på flashback. Någon har till och med kontaktat Aftonbladet för att föra ut hans lögner vilket inte hände.

Det är åklagaren nu som får göra sitt jobb.

Var kan man då ta del av allt det hemska grova förtal som Chrippa och Linnea utsatt Anjo och Rask för?

Måste ju ha haft en enorm spridning eller?

Ja, jag anser att det finns flera stycken här som verkar mindre begåvade men om du tar åt dig så beror det bara på dig själv.
Citera
2025-10-08, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal

Ahh, jag gjorde misstaget att tro på det Rask sa dvs förtal inte grovt förtal

Jag personligt välkomnar en rättegång för alla som håller på med drama förtalar människor samtidigt som jag ksn tycka att kastar man sand får man förvänta sig sand tillbaka.

Vad kul det verkar vara att hålla på med drama. Jag blir alldeles matt av bara tanken 😄
Citera
2025-10-08, 14:09
Avstängd
Citat:
Ahh, jag gjorde misstaget att tro på det Rask sa dvs förtal inte grovt förtal

Jag personligt välkomnar en rättegång för alla som håller på med drama förtalar människor samtidigt som jag ksn tycka att kastar man sand får man förvänta sig sand tillbaka.

Vad kul det verkar vara att hålla på med drama. Jag blir alldeles matt av bara tanken 😄

En prövning i domstol är och borde vara välkommet av de flesta.

Det här kommer förhoppningsvis att ändra spelplanen på framförallt YT framöver.
Citera
2025-10-08, 14:10
Medlem
Citat:
Var kan man då ta del av allt det hemska grova förtal som Chrippa och Linnea utsatt Anjo och Rask för?

Måste ju ha haft en enorm spridning eller?

Ja, jag anser att det finns flera stycken här som verkar mindre begåvade men om du tar åt dig så beror det bara på dig själv.

Jag tror faktiskt inte att du var med när det drog igång för några år sedan och fortsatte tills någon visade upp Chrippas skulder.

Jag vet inte vad det är för barnslig retorik du nu använder dig av. Vad är det jag skulle ta åt mig om?
Förklara gärna eftersom du gör anspråk på att känna mig dvs vet vad jag känner.

Mindre begåvade absolut. Alla borde ha en spegel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in