2025-10-07, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Såg matchen.
Inter hade en tävlingsmatch i benen (en intern försäsongscup) medan Brann var mitt uppe i sin säsong, vilket märktes.

Men Hammarby ska passa sig: Mitt intryck av Brann var att de är snabba, outtröttliga, fysiska och passningssäkra.

Det gick ju bra det där. Jag tyckte Brann var bättre i första halvlek men sen slutade de att försvara sig. Från att backa hem 5-6 spelare varje anfall till att ha en spelare ensam mot två från Hammarby vid målen typ. Bra utgångsläge för Bajen inför returen men tufft för Brann. Tråkigt, tycker egentligen de är för bra för att åka ut redan, men det är ju de eller Hammarby så..
Senast redigerad av Trues245 2025-10-07 kl. 23:17. Anledning: .
Citera
2025-10-07, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Rätt B att Arsenal inte spelar på Emirates ikväll, när herrarna ändå har spelledigt två veckor framåt.

De har väl inte den traditionen för Champions League. De har väldigt mycket publik bestående av unga kvinnor, tjejer och familjer som det inte passar så bra för med match kl 20 en vardagkväll. Det är en trygghetsfråga också. Är ju väldiga avstånd i London. Är säkert standard för de flesta i publiken att det tar minst en timme att ta sig hem från matchen med tåget till nån förort. Det blir sent på kvällen. Rätt stor skillnad mot när matchen går kl 15 en söndag om det är t ex tonårstjejer som ska gå på matchen utan föräldrar.

Normalt är jag kritisk om lag som kan dra stor publik inte spelar på sina stora arenor, men just beträffande Arsenal, som spelar alla sina ligamatcher på Emirates, så kan jag tycka att det är helt ok att ha vissa matcher på den mindre arenan. Nästan så att de spelar ju inte längre där för att de måste, utan för att de vill. Det blir en annan inramning och stämning där publiken kommer mycket närmare planen osv, som damerna ändå fortfarande har chansen att uppleva, jämfört med herrarna där varje match blir så extrem på något sätt, finns inget av det familjära kvar där, att man kommer så nära. Ska man få det i herrfotbollen i England då är det väl League One och neråt.
Citera
2025-10-07, 23:37
Medlem
enlitenkorps avatar
Väldigt dålig insats av Branns målvakt idag va? Allmänt slarvig defensiv. Känns som att 2-1 hade varit ett mer rättvist resultat
Citera
2025-10-08, 00:04
Medlem
Flundran90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Juveseger med 2-1, Salvai tvåmålsskytt.
Benfica spelade rappt men också småfult (tydliga tröjdragningar och omfamningar), typ tog ett gult för laget (5 varningar, ingen för Juve).
Juve borde vunnit med mer. Bonansea var tamejfasen briljant! Blev förövrigt lite kär i henne när hon dominerade Sverige i EM 2017
Citera
2025-10-08, 00:12
Medlem
Nordsjälland förlorade mot Gintra från Litauen. Hur är det ens möjligt? Är jag fördomsfull? Jag trodde Litauen hade typ 2000 registrerade fotbollsspelare på damsidan. De kom sist i sin nations league Div C grupp mot Montenegro och Azerbajdzjan. Hela truppen är ju litauiska spelare förutom två från USA och två från Brasilien. Hur dåliga är de danska lagen egentligen? Vi lär väl se här för de har tre lag med i Europa league än så länge.
Citera
2025-10-08, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enlitenkorp
Väldigt dålig insats av Branns målvakt idag va? Allmänt slarvig defensiv. Känns som att 2-1 hade varit ett mer rättvist resultat

Nä det tycker jag är hårt. Kanske på ett av målen. Men de flesta målen kom ju Hammarby två mot en, det blir nästan omöjligt för en målvakt som blir väldigt utlämnad då. Håller med om att 2-1 hade varit mer rättvist men är ändå glad att Hammarby vann stort.

Sen har Brann fått en galen lottning både i CL kvalet och här i Europa men det kan tyvärr inte Hammarby ta hänsyn till. Brann har varit seedade i alla lottningar och bara lottats mot bra lag som är oseedade pga att de är nykomlingar i CL sammanhang. Det är hårt, så borde det inte fungera, ligarankingen borde väga tyngre.
Citera
2025-10-08, 00:24
Medlem
enlitenkorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Nä det tycker jag är hårt. Kanske på ett av målen. Men de flesta målen kom ju Hammarby två mot en, det blir nästan omöjligt för en målvakt som blir väldigt utlämnad då. Håller med om att 2-1 hade varit mer rättvist men är ändå glad att Hammarby vann stort.

Sen har Brann fått en galen lottning både i CL kvalet och här i Europa men det kan tyvärr inte Hammarby ta hänsyn till. Brann har varit seedade i alla lottningar och bara lottats mot bra lag som är oseedade pga att de är nykomlingar i CL sammanhang. Det är hårt, så borde det inte fungera, ligarankingen borde väga tyngre.

Kändes mer som att målen alla sköts väldigt nära henne och det känns som skott en målvakt på den nivån bör ta. Att inte klara av själva två mot en är förståeligt men avsluten var ju inte alltid av hög klass
Citera
2025-10-08, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enlitenkorp
Kändes mer som att målen alla sköts väldigt nära henne och det känns som skott en målvakt på den nivån bör ta. Att inte klara av själva två mot en är förståeligt men avsluten var ju inte alltid av hög klass

Jag kanske måste kolla igen. Hon gjorde en bra räddning på nära håll iaf. Det såg inte skönt ut.
Citera
2025-10-08, 08:20
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Nordsjälland förlorade mot Gintra från Litauen. Hur är det ens möjligt? Är jag fördomsfull? Jag trodde Litauen hade typ 2000 registrerade fotbollsspelare på damsidan. De kom sist i sin nations league Div C grupp mot Montenegro och Azerbajdzjan. Hela truppen är ju litauiska spelare förutom två från USA och två från Brasilien. Hur dåliga är de danska lagen egentligen? Vi lär väl se här för de har tre lag med i Europa league än så länge.
Jo. Men dom danska lagen känns som en nivå under tex dom norska och verkar inte ha utvecklats på samma sätt.
Citera
2025-10-08, 09:40
Medlem
QuantumQuills avatar
Galen utdelning plötsligt för Bajen.
Bajen har dominerat tydligare i var och varannan allsvensk match utan att få in bolljäveln alls.

Igår satt i princip allt.
Citera
2025-10-08, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Jo. Men dom danska lagen känns som en nivå under tex dom norska och verkar inte ha utvecklats på samma sätt.

Minst en nivå under. Fotboll är väl inte en lika stor sport för tjejer i Danmark kanske. De spelar handboll istället. Men det gör de ju i Norge också samt åker längdskidor. Danmark tappar iallafall inte många potentiella fotbollsstjärnor till längdskidåkning.

Men det var ju kul för Litauen med en framgång. Bra om fotbollen utvecklas mer i Östeuropa. Det kommer ju en retur också så då får man se om det var en engångsföreteelse och lyckträff eller om de verkligen är det bättre laget.
Citera
2025-10-08, 13:03
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Galen utdelning plötsligt för Bajen.
Bajen har dominerat tydligare i var och varannan allsvensk match utan att få in bolljäveln alls.

Igår satt i princip allt.

Jag var för första gången på länge säker på seger efter 10 minuters spel. Det var uppenbart att Bajen satsade på en annan taktik än de vanligen gör . Defensiven sattes först och framåt handlade det om kontringar där man tog sig in bakom Branns försvar. De spelade lite som andra lag ofta gör mot just Bajen. Kontringarna blev allt vassare ju längre matchen pågick och det blev uppenbart vilken taktisk seger detta var.

Försvaret måste berömmas här. Det var länge sedan det höll ihop på det här suveräna sättet. Visst Brann hade ett skott i ribban tidigt i matchen men annars körde de fullständigt fast när de närmade sig målområdet. Bragstad var verkligt bra denna match och Simone var en klippa att luta sig emot när hon ersatte Alice Carlsson. Efter 65 minuter var det dags för en trebackslinje med Reidy in och då blev det ännu bättre.

Nu lutar det mesta åt att vi har två lag med till åttondelsfinalerna. Både Bajen och Häcken kan ta sig långt i den här turneringen om de har lite flyt med lottningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in