2025-10-08, 00:26
Avstängd
HeligaBrittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ebbe040
https://eelynandersson.blogg.se/2008/november/christofer-berg.html

VSG.
HAHA denna härliga bilden har jag sätt förut men inte lyckats hitta igen, underbart! Tack
Citera
2025-10-08, 01:41
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Och till skillnad till Chrippa, kommer åtminstone Anjo kunna ta det. OM det skulle bli något överhuvudtaget, vilket jag tvivlar på.
Kunna ta vadå? Hans sköra ego skulle aldrig kunna brösta en förtalsdom.

Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Om de skulle bli åtalade. Hur tror du utfallet kommer att bli?

Ja det kommer att bli spännande att se vad som händer framöver.

Prime Crime kommer att få väldigt många besökare.
Carl-Fredrik ska träffa advokaten nu i veckan, åtalet närmar sig.

Tror han kommer bli dömd på sannolika skäl, påföljden vågar jag inte uttala mig om då jag är för dåligt insatt men står i dagboksbladet att fängelse är en möjlig påföljd.

Fängelse eller samhällstjänst vore det bästa, han måste få hjälp att bryta sin kriminella livsstil, något han inte klarar själv.
Citera
2025-10-08, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock6601
Fast nu är det väl ändå försent….
Stackars advokat. Måste slita sitt hår..

Den advokaten är en prövad man. Förtjänar lång semester när detta är över!
Citera
2025-10-08, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ebbe040
Eller har Linnea stängt av routern hemma 😆😆

Inte alls omöjligt. Hon verkar ha en master plan i allt hon gör.
Citera
2025-10-08, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Kunna ta vadå? Hans sköra ego skulle aldrig kunna brösta en förtalsdom.

Carl-Fredrik ska träffa advokaten nu i veckan, åtalet närmar sig.

Tror han kommer bli dömd på sannolika skäl, påföljden vågar jag inte uttala mig om då jag är för dåligt insatt men står i dagboksbladet att fängelse är en möjlig påföljd.

Fängelse eller samhällstjänst vore det bästa, han måste få hjälp att bryta sin kriminella livsstil, något han inte klarar själv.

I jämförelse med Chrippa är han inte i närheten så krininell du vill påskina.

Men som sagt, det blir spännande att se vilka som begått mest förtal.
Det är ju inte grovt förtal det ha handlar om men oavsett bör det prövas i rätten.

Jadu, på tal om att bryta kriminella vanor är väl Chrippa den gemene man först tänker på.
Citera
2025-10-08, 02:32
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
I jämförelse med Chrippa är han inte i närheten så krininell du vill påskina.

Men som sagt, det blir spännande att se vilka som begått mest förtal.
Det är ju inte grovt förtal det ha handlar om men oavsett bör det prövas i rätten.

Jadu, på tal om att bryta kriminella vanor är väl Chrippa den gemene man först tänker på.
Påskina?

Han är i lagens mening kriminell då hans inkomst kommer från brottsliga handlingar.

Inte för det är någon tävling men för mig är han mycket värre då han skadar oskyldiga människor för pengar.

Chrippa är skyldig pengar till kreditgivarna och skattepengar till staten. Det är ingen som lider av det, det är tom vad bankinstituten räknar med, en viss risk att folk inte betalar igen.

Kommer hur som helst att bli en väldigt smutsig rättsprocess det här, tror knappast Bajsbaronen kommer kunna hålla käften mellan rättegångsdagarna, han kommer sitta och gapa där hemma i garderoben att rätten ljuger och att nämndemännen inte vet vad förtal är för det har han minsann koll på.
Citera
2025-10-08, 04:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Påskina?

Han är i lagens mening kriminell då hans inkomst kommer från brottsliga handlingar.

Inte för det är någon tävling men för mig är han mycket värre då han skadar oskyldiga människor för pengar.

Chrippa är skyldig pengar till kreditgivarna och skattepengar till staten. Det är ingen som lider av det, det är tom vad bankinstituten räknar med, en viss risk att folk inte betalar igen.

Kommer hur som helst att bli en väldigt smutsig rättsprocess det här, tror knappast Bajsbaronen kommer kunna hålla käften mellan rättegångsdagarna, han kommer sitta och gapa där hemma i garderoben att rätten ljuger och att nämndemännen inte vet vad förtal är för det har han minsann koll på.

Jag tror det finns anledning för dig att omvärdera dina ord.

Jag håller med om att Rask har gått över gränsen några gånger. Men kanske inte direkt mot Chrippa med tanke på vad Chrippa själv har utsatt Rask för.

Jag blir inte alls förvånad om både Anjo och Rask har en rejäl hög med bevis mot Chrippa i samma ärende.

Du är väldigt förblindad av din avsky mot just de två och ffa mot Rask så du ser inte vad Chrippa själv har gjort.

Vi får väl hoppas att de som bestämmer inte har skygglappar utan är objektiva i sitt professionella yrkesutövare.
Citera
2025-10-08, 04:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gangstaistrash
Det är HBO Max som spelar in dokumentären/programmet fick jag precis till mig.
Flera andra stora profiler med, vet dock inte vilket program det handlar om än.
Återkommer om/när jag får den informationen.

En gång till frågar jag dig hur du VET att Chrippa med advokat var hos polisen i går? Dina vänner sa det påstod du. Samma vänner som håller på med dokumentär med Chrippa. Är du säker på att det inte är en film med tanke på att hur upptagen han är och fick avbryta och från Norrland tillbaka igen.

Är du helt sanningsenlig?
Citera
2025-10-08, 06:46
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock6601
Hänger inte med riktigt för du är något osammanhängande i din skrift….
Men summa summarum. Julia har varit ett bihang till Chrippa, som mamma till hans barn och nån som han förvägrade rätten till ett eget liv, eftersom hon skulle jobba för att tjäna pengar, fast inte fick jobba för hon skulle följa med honom utomlands, städa, passa barn och hålla käften? Dåligt av henne.
Medans Linnea är en fin och självgående kvinna, med utbildning, egen fri vilja och självförtroende, tror på kvinnors jämställdhet, alla är fina som de är … osv.
Vad tycker du om hennes nya karriär M?

https://fapello.com/linnealundstroms/

Inget svammel nu. Spara det till Axelchatten i morgon. Kan man få ett ärligt svar ? Oss kvinnor emellan.
Varför skulle jag besvara dig i hans chatt. Är du helt förryckt?

Jo, skillnaden på Julia och Linnea är att Julia är en lat parasit som inte gick till jobbet och inte ville förstå vikten av inkomst när de hade trångt i ekonomin. Klipp om att Chrippa försökte få henna att inse det och gå till jobbet har ju Julia själv lagt ut.
Linnea är däremot självgående och har både tidigare och senare visat att hon har full kompetens både att arbeta och ta hand om sig själv. Julia gör väl inte ens det idag när hon är hur fri att jobba som helst om hon skyller sin lathet på hemska Chrippa.
Att ljuga i Anjos studio, spela in folk och gråtgnälla på TikTok är inte ett arbete serru.
Senast redigerad av micro113 2025-10-08 kl. 06:48.
Citera
2025-10-08, 07:00
Avstängd
Inget nytt från apan vad det verkar, Linnéa var och fönstershoppade SVTs julkalender i butik igår. Exciting.

Härlig onsdag idag!

8/17
Citera
2025-10-08, 07:02
Avstängd
14/14 infaller på fredag så min gissning är att det är slutförhör med Anjo och Rask den här veckan.

Rätt åt dem att få sitta mittemot Chrippa och Linnea i domstolen.

Skadeglädjen är enorm.

Undrar när man kan förvänta sig att huvudförhandlingen hålls?
Citera
2025-10-08, 07:15
Medlem
Treschows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av offerkoftan08
14/14 infaller på fredag så min gissning är att det är slutförhör med Anjo och Rask den här veckan.

Rätt åt dem att få sitta mittemot Chrippa och Linnea i domstolen.

Skadeglädjen är enorm.

Undrar när man kan förvänta sig att huvudförhandlingen hålls?
Vilken huvudförhandling? Ett åtal måste först och främst väckas, efter detta bokas ett datum in. Är det inte ett häktat mål, eller annan typ av förtursmål (t ex barn under 18 år) kan det ta en stund.
Senast redigerad av Treschow 2025-10-08 kl. 07:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in