2025-10-08, 00:47
Medlem
Messials avatar
https://sl.se/reseplanering/var-trafik/tunnelbanan/vagnarnas-namn

Källa gällande tunnelbanetåget som heter Muhammed. SL motiverar det med att Muhammed "är ett utav världens mest kända namn". Ät skit SL, detta kommer dom etniska svenskarna ångra den dagen muslimerna blir i majoritet i Stockholm.
Dom etniska svenskarna är så måna om att alla (nåja, inte judar verkar det som) skall känna sig inkluderade och särskilt dom rödgröna politiska partierna gillar och flörta med muslimerna. Tror man att muslimerna kommer vara snälla mot dom etniska svenskarna den dagen dom tar över Stockholm? För den dagen kommer komma, se bara på hucklen i Stockholm med dubbla barnvagnar och ett gäng barn vid sidan vid varje huckle. Vilka blåsta människor det finns som ger tunnelbanetåg efter en människa som Muhammed.

Jag förstår inte hur någon kan förknippa David stjärnan med något negativt. Islam är den religionen som symboliserar kvinnoförtryck, död (förföljelse av icke muslimer), sexslaveri och även sådant som kan ses som rasism. I haditherna jämförs judar med apor och det var långt innan år 1948 så muslimer hatade judar redan för 1 400 år sedan och i haditherna ses judar inte ens som människor. Inte ens NMR är så grovt rasistiska.
Gällande Muhammed så kan han jämföras med Abu Bakr al-Baghdadi.
Citera
2025-10-08, 00:48
Medlem
Glödskals avatar
Det är väl någon judinna på Aftonbladet som bär en synlig stjärna? Kan ha blivit dålig stämning vänstertanterna emellan.
Citera
2025-10-08, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KetaminKajsa
Muslimer, deras symboler och deras förtryck mot kvinnor väcker anstöt hos mig.

Tror inte jag är ensam.
Enig med dig. Palestinaflaggan är lika med nazistflaggan.
Citera
2025-10-08, 01:18
Medlem
SnyggaByxors avatar
Folk måste förstå att antisemitism är något av det äldsta vi har på jorden, antisemitism sträcker sig millennium tillbaka i tiden.

Och nu är hatet starkare än någonsin bland instagramkommentarer och liknande. Jag ser förskräckliga saker som vanligt folk skriver om judarna varje dag, hur judiska barn är mindre värda än andra.

Sen ikväll på sergels torg då de hade hissat upp en extra stor palestinaflagga även fast idag var årsdagen för folkmordet på judarna 7e oktober.

Var det någon som såg nån tidning rapportera om 7e oktober idag?
Citera
2025-10-08, 04:51
Medlem
Judiska symboler bör inte förbjudas, och alla symboler som är förbjudna idag (särskilt svastikan) bör bli fullt tillåtna att synas. Helt totalt efterblivet att förbjuda och kriminalisera universella symboler.
Citera
2025-10-08, 06:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KetaminKajsa
Muslimer, deras symboler och deras förtryck mot kvinnor väcker anstöt hos mig.

Tror inte jag är ensam.
Och det var judar som lurade oss släppa in muslimer i landet, och drev igenom raslagar som ger minoriteter privilegier och särrättigheter över svenskar.

Söndra och härska deluxe, mot oss.

Finns mycket som väcker anstöt, men kanske mest och farligast att ifrågasättande av judiskt inflytande tabubelagts.
Citera
2025-10-08, 06:31
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schlem
Och det var judar som lurade oss släppa in muslimer i landet, och drev igenom raslagar som ger minoriteter privilegier och särrättigheter över svenskar.

Söndra och härska deluxe, mot oss.

Finns mycket som väcker anstöt, men kanske mest och farligast att ifrågasättande av judiskt inflytande tabubelagts.

Att vi blev ”lurade” säger isåfall mer om vår egen svaghet än något annat.
Även idag genomförs en massa bullshit som inte bidragit positivt med ett skit.
Ändå fortsätter vi.
Citera
2025-10-08, 07:29
Medlem
Mad monks avatar
Aftonbladet är en oseriös tabloidblaska och deras skribenter är alltid provocerande korkade.
Citera
2025-10-08, 07:35
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Det är intressant att varken journalister eller politiker kan se saken ur flera olika perspektiv. Det tycks vara meriterande att ha borderline!

Sen har frågan fått för stora proportioner. Kriget har liksom tagits hit och man fortsätter skapa sprickor i det svenska samhället trots att det inte finns något behov av det. För sig mig vad Sverige har för roll i detta, varför ska vi blandas in?
Om nu frågan är det viktigaste av allt kan den väl hållas i forum där de som bara vill ägna sig åt detta får vara och vi resten ska slippa detta.

Vad skulle skillnaden vara på att inte ens veta att detta pågår och dagens läge? Är kriget annorlunda just för att det demonstreras i Sverige eller är det egentligen bara en dålig terapiform för de som känner sig sekundärdrabbade?
Citera
2025-10-08, 08:18
Medlem
PungiMunninens avatar
Fast muslimer är fan lika bra på att döda andra muslimer som judarna är. Minns ni ISIS där hela byar och rent av minoritetsgrupper som levt i Irak under tusentals år förintades?

Vi vet att Iran delvis låg bakom Palestina upproren på amerikanska universitet. Jag undrar hur mycket Saudi/Iran finansierar protesterna i Europa?

Och ja, judarna utför folkmord på palestinierna, det är inget snack om saken. Och det kommer aldrig bli fred förs den ena gruppen utrotat den andra.
Citera
2025-10-08, 08:31
Medlem
Exakt, den en gång i tiden vördade symbolen för judarna och deras terror under ww2, visar sig idag vara en lögn i stora delar, och den berömda slogan Aldrig mer, har idag blivit mer av att Israel kör med varför ändra ett vinnande koncept, samma folkgrupp bakom då som nu, med annat namn....så jag kan förstå att det väcker anstöt hos dom som inte kan skilja på judaism och Sionism, vilket verkar vara en hel del.

Citat:
Ursprungligen postat av Queutard
Davidstjärnan har i dag samma innebörd som den snedställda svastikan, det vill säga ett uttryck för brott mot mänskligheten, etnisk rensning, ockupation och folkmord.
Citera
2025-10-08, 08:39
Medlem
Bullshit, ännu en extrem sionist antar jag? Sen har du en poäng, men har man som folkgrupp blivit utslängd och fördriven från 190 länder och imperier senaste 2000 åren så måste man erkänna att någonstans kanske det finns en anledning att det blir så, eller?
Jag har aldrig någonsin sett någon påstå.att judiska barn är mindre värda än andra, och då rör jag mig väldigt mycket på sociala medier.
Sen varför ska vi på något sätt uppmärksamma 7 oktober så allt tyder på att det är iscensatt av Israel själva, och som erkänner att dom själva dödade upp emot 800 st av sina egna den dagen???
Tyvärr så ljuger Israels nuvarande regering så fort dom öppnar.munnen, fruktansvärt för de invånare i Israel som inte stöttar den sionistiska extremist ledaren som idag styr...

Citat:
Ursprungligen postat av SnyggaByxor
Folk måste förstå att antisemitism är något av det äldsta vi har på jorden, antisemitism sträcker sig millennium tillbaka i tiden.

Och nu är hatet starkare än någonsin bland instagramkommentarer och liknande. Jag ser förskräckliga saker som vanligt folk skriver om judarna varje dag, hur judiska barn är mindre värda än andra.

Sen ikväll på sergels torg då de hade hissat upp en extra stor palestinaflagga även fast idag var årsdagen för folkmordet på judarna 7e oktober.

Var det någon som såg nån tidning rapportera om 7e oktober idag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in