Citat:
Ursprungligen postat av
Snauzzer
Varför i helsike kan inte 900 000 nato tränade ukrainska soldater med 350 miljarder dollar natovapen i stöd köra ut dessa ryska sopor till soldater ut ur ukraina?
Har du källa på antalet tränade soldater?
Annars utgår jag från att du shit-postar.
Egentligen är det rätt fantastiskt att Ukraina lyckades överleva såpass länge isom nation innan vi började ge dem fel slags vapen och gamla dessutom.
När skedde en egentlig förändring på stridsfronten. Jag påstår att när Ukraina fick ett övertag i luftrummet ffa gällande drönare så skedde skiftet. Trots att Ukraina saknar soldater och material för annat än att försvara sig.
Ryssland offrar sin framtid genom att agera krigsekonomi. Dem är större, har mera muskler och har hjärntvättade soldater.
Men nu syns faktiskt optimism iom den ryska bensinbristen iom att petroleumprodukter är deras största inkomstkälla.
Det hade ju hjälpt Ukraina om Europa gett långdistansvapen från första början! D
Då hade vi kanske varit där vi är nu för tre år sedan. Dessa korkade begränsningar som lades på Ukraina har bara förlängt kriget. Det enda positiva i detta är att nu har Ryssland blivit paria i hela den utvecklade världen. Deras investeringar inför framtiden ligger dessutom numera på u-lands-nivå!
Om Ryssland är så starka varför har dem inte nått sina mål?
Istället gick Finland och Sverige med i NATO.
Och hur mycket har Ryssland lagt på kriget, 2 triljarder?
Kommer du med ett vettigt resonerande svar så svarar jag dig