2025-10-06, 10:53
Avstängd
Jodå passerat 60 haft en hd sen 2008 körde sällan pga att det är en image som jag inte gillar man kan nog kalla det tönteri de är sant. Vuxna män som klär ut sig i läder med massor av dekaler och öppna hjälmar som måste visa fult skägg och bister eller tuff min. Bytade till en offroad vilket även gör körningen mkt roligare och man behöver inte spela en roll på vägen eller i grupp.
Citera
2025-10-06, 10:55
Medlem
Kalle.webmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urinterapeut
Folk som kör harley har behov av uppmärksamhet. "Titta på mig" mentaliteten. Gubbar som vill se tuffa ut och vara rebeller.
Snarare är det väl som med bilar. Vissa kör Peugeot, Citroën, Renault, Kia och Toyota medans andra kör Mercedes med V8, BMW med V12 eller Dodge Challenger med fabriksbyggd Hemi. Det är väl frågan om intresse och fascination.
Citera
2025-10-06, 11:03
Medlem
skvallertackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cybergirl
LJUDET!! Jag säger bara, ljudet.

South Park. Jag säger bara. South Park.

https://youtu.be/ipDmsxQVxIM?si=znxcNtoARi9O575I
Citera
2025-10-06, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
såg 4-5 gubbar på harley häromdan, känslan var ju "vilka jävla töntar" och det tror jag dom flesta tänker. alla år med dessa efterblivna mc-gäng osv har ju satt sina spår, det är ju svårt att ta harley-åkare på allvar. jan emanuel, ja klart som fan han åker harley och så där håller det på. det är den ena fjanten efter den andra.

Så vilka är det som 2025 tycker att "åka harley" är en ball grej?
Inte vanligt bland unga. Aldrig sett någon under 40 köra Harley. Känt märke men de lockar bara äldre män. De känner väl sig tuffa. Men ja inte status bland yngre med Harley
Citera
2025-10-06, 11:44
Medlem
Dessa illaluktande bukfeta boomers känner naturligtvis inte av töntstämpeln. Får erkänna att man myser lite varje gång en Harley är inblandad i en olycka
Citera
2025-10-06, 11:59
Medlem
Kalle.webmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guillemot
Dessa illaluktande bukfeta boomers känner naturligtvis inte av töntstämpeln. Får erkänna att man myser lite varje gång en Harley är inblandad i en olycka
Misstänker, eller snarare tror att det bara beror på avundsjuka från din sida.

Äger själv ingen HD men tycker att en HD är ljusår mycket tuffare än de Yamahahojar jag själv äger som består av allt ifrån 125cc till 650cc.
Citera
2025-10-06, 12:03
Medlem
varför HD är populärt bland knuttar går tillbaka till 2:dra världskriget HD var billigast att köpa in för USA,s arme skit samma om kvaliteten inte var den bästa de räknade med att en MC soldat inte skulle leva så många dagar , sen efter kriget hade många soldater svårt att anpassa sig till det civila livet ,armen sålde ut de gamla Hd cyklarna sen bildades HA , HD blev sålt ock kvaliteten blev sämre men för runt 35 år sen köpte släktingarna till de som startat HD igen MC märket ock kvaliteten blev bättre
Citera
2025-10-06, 12:15
Medlem
Blaskas avatar
Den svenska avundsjukan!
Låt gubbarna njuta av sina motorcyklar.
Citera
2025-10-06, 12:58
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaska
Den svenska avundsjukan!
Låt gubbarna njuta av sina motorcyklar.

För alla hobbies finns det någon som skakar på huvudet och tycker det är töntigt och idiotiskt. Tycker att all MC är idiotiskt . Men mest skrevraketer pga den värdelösa säkerheten

Det är bara att köra på sitt race oavsett varför man gör det. Om några gubbar vill känna sig unga igen, eller om dom gör det för frihetskänslan eller att dom gillar att ha ont i arslet. vad spelar det för roll? Det är TS som är töntig.
Citera
2025-10-06, 13:12
Medlem
svengörans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
såg 4-5 gubbar på harley häromdan, känslan var ju "vilka jävla töntar" och det tror jag dom flesta tänker. alla år med dessa efterblivna mc-gäng osv har ju satt sina spår, det är ju svårt att ta harley-åkare på allvar. jan emanuel, ja klart som fan han åker harley och så där håller det på. det är den ena fjanten efter den andra.

Så vilka är det som 2025 tycker att "åka harley" är en ball grej?

Tycker inte det spelar någon roll om det är en Harley eller en japansk Kawasaki plastraket, motorcykel generellt är gubbigt oavsett vad det är
Dom flesta som man ser kör motorcykel är typ 40-60 år gamla, ungdomen idag verkar helt ointresserad av motorcyklar.
Citera
2025-10-06, 13:20
Medlem
Onanikrems avatar
Tidlösa och rätt lättskruvade motorcyklar. Hur många Honda från 70talet finns det kvar och vad kan det bero på?

Dagens sporthojar är kul att köra med men för mycket plast och skit som går sönder, en HD går inte sönder om man inte kör åt helvete med den. (Jo, de går också sönder, men man kan ofta fia det själv)
Citera
2025-10-06, 13:22
Medlem
StaffanescuArarats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inuit11
Kommer själv inom ett halvår att vara HD-ägare - custom. Jag älskar den långa historiken bakom HD och man hör när en HD närmar sig. Underbart.
Yamaha är mycket coolare och bättre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in