2025-10-03, 21:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av offerkoftan08
För länge sedan.

Med avbrott förlorar du din SGI.

Ja så är det ju, jag vet inte TYVÄRR när hon avgick sitt jobb inom vården för hon avbröt också sina studier som uska under tiden och skulle påbörja den igen när allt lugnat sig.
Citera
2025-10-03, 21:09
Medlem
Citat:
För att ha en SGI så ska man ha arbetat.

Det va inte det jag svarade på, du skrev att hon sysslade med bidragsfusk jag svarade då att det är satans svårt att få ut ett bidrag baserat på en norm f.k själva räknar ut.
Det är en omöjlighet, så att sprida att hon bidragsfuskar är lögn i detta avseende.
Men som svar Ja man ska ha jobbat.
Men du kan va lugn, OM nu Julia inte skulle jobbat skulle hon aldrig kunna lura till sig en sgi av f.k.
Har hon SGI är den korrekt uträknad.
Sgi är skyddad om du står till arbetsmarknadens förfogande eller blir sjukskriven.
Citera
2025-10-03, 21:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Cha-Cha-Boys
Ja jag har då aldrig kontaktat någon utanför Flashback och tycker det är helt sinnesjukt med dom som söker sig mot personerna. Men jag undrar bara varför du är så hård mot henne? Du pratar ju som du har insider information men då du skriver att du inte kontaktar någon privat så antar jag att du bara spekulerar? Men du skriver som det är sanningen.

Jag råkar känna någon som är bekant med Helena. Men ingen gräver efter information utan det där med Jockes pengar har tagits upp ändå.
Citera
2025-10-03, 21:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kommissarien1989
Ja så är det ju, jag vet inte TYVÄRR när hon avgick sitt jobb inom vården för hon avbröt också sina studier som uska under tiden och skulle påbörja den igen när allt lugnat sig.

Hoppas att hon orkar ta tag i studierna eftersom utan utbildning är det i stort sett omöjligt att få ett arbete.
Citera
2025-10-03, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, det var definitivt ett val att avstå sin del av vårdnaden för att barnet inte skulle LVU:as p g a samarbetssvårigheter.
Julia sket fullständigt i barnet och hade kört in i kaklet och förlorat vårdnaden hellre än att samarbeta med eller göra eftergifter mot Chrippa för barnets skull.

Chrippa valde att sätta barnet först. Julia har aldrig gjort det.

Nej, när Chrippa avstod vårdnaden så kunde inte nämnden längre yrka på LVU på grund av samarbetssvårigheterna .. Så utfallet var inget godkännande av Julia - utan berodde på att Chrippa backade och att motiveringen samarbetssvårigheter då föll.

Vad är det du inte förstår i det du själv skriver?? Du bekräftar ju enbart min ståndpunkt, chrippa tvingades avstå vårdnaden för att barnet skulle ha det bra.
En LVU är en väldigt drastisk åtgärd ingen lek.
Hade Julia ansetts som en lika stor fara för barnet som chrippa så hade Julia aldrig fått henne heller, vårdnad eller ej.
Citera
2025-10-03, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Läs igen.

Om tingsrätten har dömt en person till böter eller frikänt personen för ett brott som kan ge högst sex månaders fängelse,

Dvs att om åklagaren vill överklaga ett frikännande som kan ge högst sex månaders fängelse så krävs prövningstillstånd.

Om en person dömts till fängelse och överklagar så krävs INTE det.

Exakt? Är straffskalan högre en sex månader krävs inte prövningstillstånd men under det krävs det.

LÄS SJÄLV
Citera
2025-10-03, 21:25
Medlem
Citat:
Det är du som inte hänger med i det snacket vi haft angående om Julia får sjukpenning eller socialbidrag.

Hängt med?😅 Jag svarar på ett inlägg med info till dej för att du far med osanning.

Och hur är det relevant?
Har hon sjukpenning så är SGI uträknat på korrekt sätt= alltså inte bidragsfusk som du vill få det till.
Har hon socialbidrag är det baserat på normer, vad man får för och hur mkt.

Man kan vara sjukskriven och få socialbidrag.

Men återigen HUR kan det vara relevant om hon har SGI?
Bortsett från att du anser att hon bidragsfuskar.
Eller vad hon får inkomst ifrån övht?
Det är inget du har ngt att göra med iallafall och har man sämre ekonomi gör inte det ngn till en dålig vårdnadshavare oavsett.
Citera
2025-10-03, 21:30
Medlem
Och det har Julia!
Citat:
För att ha en SGI så ska man ha arbetat.
Citera
2025-10-03, 21:30
Medlem
Citat:
För länge sedan.

Med avbrott förlorar du din SGI.

Man kan då få en grundersättning från Alfa-kassan om du är arbetslös.
Citera
2025-10-03, 21:31
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amstaff4life
Exakt? Är straffskalan högre en sex månader krävs inte prövningstillstånd men under det krävs det.

LÄS SJÄLV
Nej, det krävs inte prövningstillstånd om du döms till fängelse . .. utan om du frikänns och åklagaren vill överklaga.
Läs det jag citerade igen.

Det är för övrigt inte ens relevant i detta fall - och det borde alla inse - döms han så kommer det vara till ett längre straff än det lägsta .. frikänns hans så kommer inte han överklaga .. så klart.
Citera
2025-10-03, 21:33
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Vad är det du inte förstår i det du själv skriver?? Du bekräftar ju enbart min ståndpunkt, chrippa tvingades avstå vårdnaden för att barnet skulle ha det bra.
En LVU är en väldigt drastisk åtgärd ingen lek.
Hade Julia ansetts som en lika stor fara för barnet som chrippa så hade Julia aldrig fått henne heller, vårdnad eller ej.
Julias föräldraförmåga mättes aldrig mot Chrippas - eftersom han för barnets skull avstod från vårdnaden för att barnet inte skulle placeras ..
Förhoppningsvis inser du någon gång i framtiden vad det innebär.
Citera
2025-10-03, 21:33
Avstängd
Citat:
Hängt med?😅 Jag svarar på ett inlägg med info till dej för att du far med osanning.

Och hur är det relevant?
Har hon sjukpenning så är SGI uträknat på korrekt sätt= alltså inte bidragsfusk som du vill få det till.
Har hon socialbidrag är det baserat på normer, vad man får för och hur mkt.

Man kan vara sjukskriven och få socialbidrag.

Men återigen HUR kan det vara relevant om hon har SGI?
Bortsett från att du anser att hon bidragsfuskar.
Eller vad hon får inkomst ifrån övht?
Det är inget du har ngt att göra med iallafall och har man sämre ekonomi gör inte det ngn till en dålig vårdnadshavare oavsett.

Det som diskuteras är att det är bidragsfusk om hon går på socialbidrag samtidigt som hon tar emot stålar av Jocke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in