2025-10-02, 02:42
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
Finns kopplingar till Sätra i Gävle, gambisk rappare, Nacka. Knivhugg, mord etc.

Verka vara ett riktiga juveler detta

Givetvis, handlar det om invandrare och deras gäng och klaner.

Flera rån i Europa, och hyenorna kastar sig över precis allt som har värde.

Vita bygger in sig i sina hem och hoppas gå säkra.
Citera
2025-10-02, 07:46
Medlem
Helt rätt, dags att införa samma regler som i USA, alla ska ha rätt att försvara sig.
Var det samma Gambian som vart släppt för skjutningen i Sandviken?
Citera
2025-10-02, 10:48
Medlem
Har jag fattat det rätt. En familj rånas på miljonbelopp i krypto och under eller efter rånet skjuter någon i familjen en rånare i axeln?

Vilka familjer har vapen, drar sig inte för att försvara sig med dessa samt sitter på miljoner i bitcoin eller liknande valuta?
Citera
2025-10-02, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Har jag fattat det rätt. En familj rånas på miljonbelopp i krypto och under eller efter rånet skjuter någon i familjen en rånare i axeln?

Vilka familjer har vapen, drar sig inte för att försvara sig med dessa samt sitter på miljoner i bitcoin eller liknande valuta?
2 personer som bor i huset är medlemmar i en skytteklubb så man kan väl anta dom har vapen hemma då
Citera
2025-10-02, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
2 personer som bor i huset är medlemmar i en skytteklubb så man kan väl anta dom har vapen hemma då

Jo jag betvivlar inte att det kan vara lagliga vapen. Vi har ju ocksä en mängd jägare i landet.

Jag fastnar väl mest för kombon kapabla att försvara sig med vapen och stor summor i kryptovaluta. Men det kanske bara är jag som är fördomsfull.
Citera
2025-10-02, 12:30
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Jo jag betvivlar inte att det kan vara lagliga vapen. Vi har ju ocksä en mängd jägare i landet.

Jag fastnar väl mest för kombon kapabla att försvara sig med vapen och stor summor i kryptovaluta. Men det kanske bara är jag som är fördomsfull.
Om det stämmer att det är den familjen vi pratat om så ska sonens sambo ev vara väktare (pratades även om att sonen varit det) så en viss vana för sådana här händelser är nog inlärda.

Pappan i familjen är ordföranden för utskottet arbete och omsorg i Tierps kommun (M) och driver ihop med sin fru ett företag om krishantering.

Finns nog en hel del politiker och affärsmän/kvinnor som har en stor kryptoplånbok.

Hade dessa smuts inte åkt fast hade de nog snart varit ute på en ny stöldturne.

Lite "ironi" (eller ska man säga "tur i oturen") i det hela att mannen är aktiv i Moderaterna (kanske får regeringen lite mer "eld i baken") och mannen och kvinnan jobbar med krishantering så de är inlärda på hur de ska bearbeta det som hänt.
Citera
2025-10-02, 12:49
Medlem
Katchingans avatar
Citat:

Men det är väl klart att man försvarar sig om man har tillgång till vapen?
Har säkert haft licens i flera år och sen investera i krypto. Jag ser inget konstigt i det, men modet att våga skjuta någon.
Det är helt otroligt! Håller med tidigare, vilken jävla hjälte. Fup ska bli intressant att läsa, någon som har begärt ut Häktnings protokollet från Uppsala Tingsrätt?
Citera
2025-10-02, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Om det stämmer att det är den familjen vi pratat om så ska sonens sambo ev vara väktare (pratades även om att sonen varit det) så en viss vana för sådana här händelser är nog inlärda.

Pappan i familjen är ordföranden för utskottet arbete och omsorg i Tierps kommun (M) och driver ihop med sin fru ett företag om krishantering.

Finns nog en hel del politiker och affärsmän/kvinnor som har en stor kryptoplånbok.

Lite "ironi" (eller ska man säga "tur i oturen") i det hela att mannen är aktiv i Moderaterna (kanske får regeringen lite mer "eld i baken") och mannen och kvinnan jobbar med krishantering så de är inlärda på hur de ska bearbeta det som hänt.

OK, då stämde inte mina fördomar. Jag tänkte att ett kriminellt gäng hade gett sig på en lika kriminell familj. :-)
Citera
2025-10-02, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katchingan
Men det är väl klart att man försvarar sig om man har tillgång till vapen?
Har säkert haft licens i flera år och sen investera i krypto. Jag ser inget konstigt i det, men modet att våga skjuta någon.
Det är helt otroligt! Håller med tidigare, vilken jävla hjälte. Fup ska bli intressant att läsa, någon som har begärt ut Häktnings protokollet från Uppsala Tingsrätt?

Som du skriver, modet. Eller kanske mer att man är förberedd mentalt. Och det var detta som fick mig att fundera på om det var en familj som kanske inte tjänade alla sina pengar helt lagligt.

Vad gäller "besparingar" i kryptovalutor så är det såklart också vanligt att vanliga människor har detta. Men det är ju också populärt i mer ljusskugga grupper. Och alla har inte miljonbelopp liggandes och skräpa vare sig på ett Nordea-konto eller som den här familjen.

Men men, jag verkar ha tänkt fel och familjen inte vara gangsters.
Citera
2025-10-02, 15:16
Medlem
Katchingans avatar
Citat:
Som du skriver, modet. Eller kanske mer att man är förberedd mentalt. Och det var detta som fick mig att fundera på om det var en familj som kanske inte tjänade alla sina pengar helt lagligt.

Vad gäller "besparingar" i kryptovalutor så är det såklart också vanligt att vanliga människor har detta. Men det är ju också populärt i mer ljusskugga grupper. Och alla har inte miljonbelopp liggandes och skräpa vare sig på ett Nordea-konto eller som den här familjen.

Men men, jag verkar ha tänkt fel och familjen inte vara gangsters.

Tänk såhär av information som kommit fram i tråden om den stämmer. De driver företag inom krishantering, alltså lär de ha erfarenhet sen tidigare inom kanske liknande yrken som nämns och att saker kan oförenligt ske.
Båda har eventuellt varit och är Väktare, de har uppenbarligen licens och då kontrolleras man mot Polisens register. Efter snabb googlande är Skyttarna i Sverige med Pistol mer reglerat än med Jaktgevär. Så jag tror inte på att familjen är några "gangsters".
Information har troligtvis läckt från Ledger och med Bitcoin.
Citera
2025-10-02, 17:35
Medlem
TheRubixCubes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
Finns kopplingar till Sätra i Gävle, gambisk rappare, Nacka. Knivhugg, mord etc.

Verka vara ett riktiga juveler detta

Är det denna herre du syftar på?
Citera
2025-10-03, 05:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede

Japp och lite googlesökning visar också att pappan är fd polis
Men numera politiker och sitter som ordförande i kommun för M
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in