2025-10-02, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Han hjälpte alltså Chrippa att begå folkbokföringsbrott? Vilken hederlig bokförare 😅
När du ändå dryftar folkbokföringsbrott, vem är A*ina Ve*ychko? Personerna hon bor med är medhjälpare till folkbokföringsbrott mannen.

Citat:
Varför drar du upp det med telenr?
Du var väldigt uppe i stämplingen, också redan innan den var känd av polisen. Varför är du inte nyfiken på telefonnumret? Det är förmodligen för att du är rädd för sanningen, men sanningen måste fram så att säga.
Senast redigerad av Pallal 2025-10-02 kl. 03:10.
Citera
2025-10-02, 03:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
När du ändå dryftar folkbokföringsbrott, vem är A*ina Ve*ychko? Personerna hon bor med är medhjälpare till folkbokföringsbrott mannen.

Du var väldigt uppe i stämplingen, också redan innan den var känd av polisen. Varför är du inte nyfiken på telefonnumret? Det är förmodligen för att du är rädd för sanningen, men sanningen måste fram så att säga.

Sluta skicka pm till mig.

Varför i hela friden ska jag vara rädd för något? Vad har det med mig att göra?

Vet inte vem människan är.

Ja jag hade många åsikter om stämplingen (kul att du äntligen erkänner att det finns en stämpling) för jag är helt övertygad om att den ägde rum. Helt helt helt övertygad.

Men eftersom den lades ner pga åtalsunderlåtelse så fokuserar jag på ekobrott och funderar på vilka som blir fällda, vad straffet blir och vilka namn som kommer att finnas med.

Varför börjar ni dra upp gammalt? Är inte det mer intressant med det som är i närtid.

Bra dock att du går ut med fler namn.

Visst är det korkat av en revisor att hjälpa Chrippa att begå folkbokföringsbrott? Vad är det för korkade människor han omger sig med? Den ena värre än den andra.

Igen, jag vill inte ha pm av dig. Begriper du det?! Men du är väl en stalkare.

Min uppfattning är att Chrippa inte är positivt inställd till din "hjälp".

Sanningen kommer ju.
Senast redigerad av 111-111 2025-10-02 kl. 04:15.
Citera
2025-10-02, 04:37
Medlem
Citat:
Sluta skicka pm till mig.

Varför i hela friden ska jag vara rädd för något? Vad har det med mig att göra?

Var får du alla uppgifter ifrån?

Vet inte vem människan är.

Ja jag hade många åsikter om stämplingen (kul att du äntligen erkänner att det finns en stämpling) för jag är helt övertygad om att den ägde rum. Helt helt helt övertygad.

Men eftersom den lades ner pga åtalsunderlåtelse så fokuserar jag på ekobrott och funderar på vilka som blir fällda, vad straffet blir och vilka namn som kommer att finnas med.

Varför börjar ni dra upp gammalt? Är inte det mer intressant med det som är i närtid.

Bra dock att du går ut med fler namn.

Visst är det korkat av en revisor att hjälpa Chrippa att begå folkbokföringsbrott? Vad är det för korkade människor han omger sig med? Den ena värre än den andra.

Igen, jag vill inte ha pm av dig. Begriper du det?! Men du är väl en stalkare.

Min uppfattning är att Chrippa inte är positivt inställd till din "hjälp".
Uppgifter om medhjälp till folkbokföringsbrott? På samma sätt som andra i tråden drar slutsatsen att Chrippa gör det förmodligen. Bästa Jocke och Anjo är medhjälpare till folkbokföringsbrott tills motsatsen bevisas.

Vill du att jag ska ”erkänna” att det finns en stämpling får du allt leta upp bevis för den. Hur kan du vara helt helt helt övertygad ifall du inte varit med i planeringen?

Ekobrott hit och dit, alla parter i detta drama utom Motvikt är inbitna amatörekobrottslingar, skattefuskare och momsbegragare.

Jag hoppas och tror att det kommer komma fram mer om stämplingen och andra lögner om brott i närtid. Stämplingen och hoten mot barnen är det som är mest intressant att fokusera på ”ur ett psykologiskt perspektiv”. Kan du hålla med om att alla ska få reda på allt om det som fanns den utredningen och utredningen som gällde Anjos barn? När hade du tänkt lägga ut filmen du skrev om där du hörde hotet?

Hur kan du vara säker på att nån revisor hjälpt Chrippa med folkbokföringsbrott?

Varför kopplar du ihop min agenda med Chrippa? Min behållning av detta har inte med Chrippa och göra, min behållning är att stjälpa lögnare som förföljer oskyldiga människor.
Citera
2025-10-02, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Uppgifter om medhjälp till folkbokföringsbrott? På samma sätt som andra i tråden drar slutsatsen att Chrippa gör det förmodligen. Bästa Jocke och Anjo är medhjälpare till folkbokföringsbrott tills motsatsen bevisas.

Vill du att jag ska ”erkänna” att det finns en stämpling får du allt leta upp bevis för den. Hur kan du vara helt helt helt övertygad ifall du inte varit med i planeringen?

Ekobrott hit och dit, alla parter i detta drama utom Motvikt är inbitna amatörekobrottslingar, skattefuskare och momsbegragare.

Jag hoppas och tror att det kommer komma fram mer om stämplingen och andra lögner om brott i närtid. Stämplingen och hoten mot barnen är det som är mest intressant att fokusera på ”ur ett psykologiskt perspektiv”. Kan du hålla med om att alla ska få reda på allt om det som fanns den utredningen och utredningen som gällde Anjos barn? När hade du tänkt lägga ut filmen du skrev om där du hörde hotet?

Hur kan du vara säker på att nån revisor hjälpt Chrippa med folkbokföringsbrott?

Varför kopplar du ihop min agenda med Chrippa? Min behållning av detta har inte med Chrippa och göra, min behållning är att stjälpa lögnare som förföljer oskyldiga människor.

Du är så manisk. Du har gjort detta till ditt. Du lever ditt liv genom en annan människa.

Bevisen är presenterade. De finns. Du vill bara att det inte ska vara så.

Din agenda är tydligt något inom dig, din livsuppgift. Det har inte med Chrippa att göra samtidigt som du försvarar honom konstant. Jag tror nog att det har med Chrippa att göra eftersom du avskyr alla som inte ser det du ser i Chrippa.

Jag tror också att det är viktigt för dig att inte tappa ansiktet. Att aldrig ha fel.

Vi får se hur du kommer att hantera detta framöver.

Sov så gott för det ska jag göra om en stund.
Citera
2025-10-02, 06:49
Medlem
Citat:
Varför drar du upp det med telenr?
Ägaren av numret brydde sig inte så det borde inte du heller göra. Alltså det börjar märkas att det rör på sig i Chrippafallet för det blir så konstig fokus nu.
Verkligen helt galna fokusförflyttningar. Bara att ignorera.
16 dagar, händer det då? Blir mycket popcorn fram till dess.

Catch me if you can.
Senast redigerad av frason 2025-10-02 kl. 06:52.
Citera
2025-10-02, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frason
Verkligen helt galna fokusförflyttningar. Bara att ignorera.
16 dagar, händer det då? Blir mycket popcorn fram till dess.

Catch me if you can.

Man tror knappt sina ögon.
Vi får se, men helt klart gäller 16 dagar.
Ja herregud, det blir till att införskaffa en stor popcornmaskin 😄
Citera
2025-10-02, 10:28
Medlem
Menethils avatar
Citat:
Stämplingen lades väl ner pga brist på bevis. Det har jag för mig t.o.m Jocke sa?

Tillägg, det blev nedlagt pga brist på bevis, inte pga åtalsunderlåtelse som du påstod
Citat:
Stämpling till grov misshandel 2024-03-14-

Utpekad person: Berg, Christofer

Förundersökningen läggs ned
Det finns inte längre anledning att fullfölja förundersökningen. På det utredningsmaterial som nu föreligger går det inte att bevisa att den eller de som varit misstänkta har gjort sig skyldiga till brott. Ytterligare utredning kan inte antas förändra bevisläget på ett avgörande sätt.

23 kapitlet 4 § andra stycket rättegångsbalken

Senast redigerad av Menethil 2025-10-02 kl. 10:52.
Citera
2025-10-02, 10:31
Medlem
vancover89s avatar
17/10 är tydligen ett datum som ska åtalet in och rättegången snackas om nov/dec alla advokater ska ha fått utskick att boka 6-7dagar förhandling engligt anjos yt som jag såg
Senast redigerad av vancover89 2025-10-02 kl. 10:36.
Citera
2025-10-02, 10:40
Medlem
CoachFattys avatar
Vilken patetisk nolla Chrippa är ändå, inget nytt under solen.
Hade människan bara varit någorlunda normal i sitt beteende hade han kunnat leva fint under sin brors vingar och framgångar (Jocke då, inte tjackirack-Jacke), haft pengar i överflöd och levt gott, tillsammans med sin dotter.

Han mår nog riktigt dåligt.
Citera
2025-10-02, 10:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Menethil
Varför kan ni inte hålla er till ämnet?
Sluta diskutera andra användare, det är OT.
Om ni har glömt vad tråden handlar om så står det i rubriken.

Därför det blir onödiga rykten av det som personen skriver om och det skickas runt här och där det är problematiskt men jag kommer inte ta upp det igen men man behöver förstå att det blir en massa lögner som sprids.
Citera
2025-10-02, 11:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Därför det blir onödiga rykten av det som personen skriver om och det skickas runt här och där det är problematiskt men jag kommer inte ta upp det igen men man behöver förstå att det blir en massa lögner som sprids.

Håller med dig, de är för mycket osanning i tråden och helst försöka sprida de som en "sanning" bara för att vissa skickar pm mellan varandra. Jag vet vilka jag litar på här inne i alla fall o er har jag ju tackat för vid varje info. Tacksamt ! Som jag alltid sagt, yttra sig inte om man inte har belägg.. sen om man vill diskutera vad man tror o tänker, absolut men också viktigt att man säger de då så de inte blir dålig diskussion och att man försöker förvrida saker o ting.
Citera
2025-10-02, 11:19
Medlem
Är det tyst även på Snap?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här