2025-09-30, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josefsmaria66
Du tror hon blir glad av att kunna läsa svart på vitt att hennes biologiska pappa inte ville erkänna henne under nästan två år?

Som en vuxen person som varit barn själv och reflekterar över barndom/liv och som förälder tror jag hon kommer bli ledsen och besviken på alla! fruktansvärt att hon kommer få ta del av allt.
Hur vuxnas ego och stolthet kan gå före ett oskyldig barns känslor och relationer. Det är var jag tror. Jag har sett vuxna bete sig precis som Dessa och hur deras barn tagit skada av föräldrars maniska bråkande.
Men time will tell!
Dessutom kan man ha hur många bra vuxna som helst runt sig, men ens biologiska ursprung är något som många söker.
Citera
2025-09-30, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pussel747
Var kommer idéen ifrån om att A testade negativt?

Jag håller inte med om att det är så det har gått till. Jag tycker många skrivit tråden enbart för att kasta skit.

Ja, tråden har varit full av skumma spekulationer, vilda fantasier och skitsnack. Nu börjar tråden äntligen bli lite mer nyanserad.

Vi behöver inte vara ense om det heller. 😉
Citera
2025-09-30, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritspastill
Håller med dig! Men det N och J inte tänker på är att allt finns att läsa/ lyssna på när C blir lite äldre. Att få veta att man inte fått träffa sin pappa som är A pga ett ”bråk” mellan mamma och pappa. Men sanningen kommer alltid fram och jag är nästan säker på att C kommer ifrågasätta sin mamma och mormor.
Min uppfattning och personliga åsikt är att N är omogen och inte kan ta beslut för sin dotter utan tar beslut för sig själv och sitt ego. För jag upplever henne som att hennes välmående går före C.

Citat:
Som en vuxen person som varit barn själv och reflekterar över barndom/liv och som förälder tror jag hon kommer bli ledsen och besviken på alla! fruktansvärt att hon kommer få ta del av allt.
Hur vuxnas ego och stolthet kan gå före ett oskyldig barns känslor och relationer. Det är var jag tror. Jag har sett vuxna bete sig precis som Dessa och hur deras barn tagit skada av föräldrars maniska bråkande.
Men time will tell!
Dessutom kan man ha hur många bra vuxna som helst runt sig, men ens biologiska ursprung är något som många söker.
Jag lade till det som jag inte tyckte framkom i översta inlägget.
Men då är vi överens ju att både N och A kommer bli ifrågasatta av C 👍
Söka sitt ursprung kommer hon ju inte behöva göra. (Så som jag antar att du syftar på)
Senast redigerad av Josefsmaria66 2025-09-30 kl. 22:05.
Citera
2025-09-30, 22:01
Medlem
Knappast.......s avatar
Citat:
Men time will tell!
Verkligen! Om det nu stämmer ang A tycker jag att det är fruktansvärt hjärtlöst mot C att skriva att han inte kämpat för henne och påheja detta som man gör här och på hans kanaler.

Hade inte C mått bättre av att tro att han kämpat? Jo det fattar vem som helst. Men det är totalt oviktigt.
Senast redigerad av Knappast....... 2025-09-30 kl. 22:05.
Citera
2025-09-30, 22:05
Avstängd
insekternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lovehurts1
Nä jag vet inte hur offentliga handlingar fungerar! Vet inte om du själv har glömt bort vad du delade i går . Läste det som som du skrivit om att du tog kontakt med tingsrätten och dom delar du plockat ut ur förhandlingen . Du skrev att du ringt solna tingsrätten tänkte jag prövar då jag blev nyfiken. Fick svaret att dom ej lämnar ut något pga sekretess. Såg också att någon delat ärende numret så sökte upp det och skulle gå in och titta . Men får ej fram något då det stod ej offentlig handling. Därför undra jag 🤷‍♀️

Citat:
Ursprungligen postat av Lovehurts1
som jag sa läste det som delas här inne . Ringde i dag och fick ej ut något.

Precis som blåa ponnyn undrar jag var du ”sökt” med ärendenumret för jag förstår inte ens vad det är du menar.

Alla utlämningar sekretessprövas men jag har nog aldrig hört om att ett helt mål skulle bli sekretessmarkerat över en natt. Vad var det du begärde ut och vad ställde du för fråga?
Citera
2025-09-30, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knappast.......
Verkligen! Om det nu stämmer ang A tycker jag att det är fruktansvärt hjärtlöst mot C att skriva att han inte kämpat för henne och påheja detta som man gör här och på hans kanaler.

Hade inte C mått bättre av att tro att han kämpat? Jo det fattar vem som helst. Men det är totalt oviktigt.
Ljuga menar du? Sanningen kommer ju alltid fram, eller hur?
Senast redigerad av Josefsmaria66 2025-09-30 kl. 22:13.
Citera
2025-09-30, 22:23
Medlem
Knappast.......s avatar
Citat:
Ljuga menar du? Sanningen kommer ju alltid fram, eller hur?
Jag hade aldrig nånsin kunna säga så till nåt barn iaf. Det sätter djupa spår i barn att ens förälder inte vill veta av en. Jag känner flera st. Vet t.o.m. mammor som hittat på att de inte vet vem pappan är, för att det är så grymt att han inte velat ha med barnet att göra.
Nu när A dessutom vill ha kontakt.
Då återstår det att se om han kommer göra slag i saken och menar det han säger. Då får vi verkligen hoppas att N inte försöker sätta stopp för det.
Citera
2025-09-30, 22:24
Avstängd
insekternas avatar
Citat:

Det här tog nog priset som det mest svagbegåvade som skrivits i tråden och då har det skrivits mycket skit här. Dom enda som är hjärtlösa mot C är A och N.
Citera
2025-09-30, 22:27
Medlem
Carrocks avatar
Om ett år så är det nog slut mellan Nicci och VL. Kanske ingen högoddsare?
Citera
2025-09-30, 22:27
Medlem
Knappast.......s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insekterna
Det här tog nog priset som det mest svagbegåvade som skrivits i tråden och då har det skrivits mycket skit här. Dom enda som är hjärtlösa mot C är A och N.
Du tänker att det är schysst mot C att sprida? Oavsett om man är en helt okänd eller närstående. Sen tror jag knappast man talar gott om A på hemmaplan heller. Med tanke på hur N pratat om A helt öppet.
Snarare du som är svagbegåvad och inte begriper detta.

Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Om ett år så är det nog slut mellan Nicci och VL. Kanske ingen högoddsare?
Är du inte ensam om. BB sa samma sak
Senast redigerad av Knappast....... 2025-09-30 kl. 22:36.
Citera
2025-09-30, 22:36
Medlem
Citat:
Jag hade aldrig nånsin kunna säga så till nåt barn iaf. Det sätter djupa spår i barn att ens förälder inte vill veta av en. Jag känner flera st. Vet t.o.m. mammor som hittat på att de inte vet vem pappan är, för att det är så grymt att han inte velat ha med barnet att göra.
Nu när A dessutom vill ha kontakt.
Då återstår det att se om han kommer göra slag i saken och menar det han säger. Då får vi verkligen hoppas att N inte försöker sätta stopp för det.
Det hoppas jag också att han gör, tar tag i saken.
Hittills har han inte gjort det och du är ju ändå en av dom som hängt på tåget att han har gjort ALLT HAN KAN och att N endast orsakat skadan
Citera
2025-09-30, 22:47
Medlem
Knappast.......s avatar
Citat:
Det hoppas jag också att han gör, tar tag i saken.
Hittills har han inte gjort det och du är ju ändå en av dom som hängt på tåget att han har gjort ALLT HAN KAN .
Att folk uttalat sig så tvärsäkert om det här är inget bevis på att det är sant. Eller tycker du att man ska lita blint på medlemmar här?

Om det stämmer finns det kanske anledningar till att han plötsligt bestämde sig? Någon skrev att det var hans enda chans. Men det är ju inte heller nåt bevis. Jag har ej påstått att han gjort allt han kan dock eftersom jag inte har en aning.

Oavsett vad som stämmer och inte gällande A har vi diskuterat N och hennes beteende här till störst del.
Senast redigerad av Knappast....... 2025-09-30 kl. 22:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in