2025-09-29, 23:33
Medlem
Det är grymt bra. Likaså Vice City.

Minns än idag när man fick hem San Andreas i brevlådan. Satte i skivan i Playstation 2. Var otroligt imponerande på den tiden hur mycket man kunde göra. Karaktärerna. Storyn. Spelmekaniken. Grafiken. Otroligt spel.
2025-09-30, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borrow
De hispaniska och svarta gängen som kämpar om makt, de våldsamma vita poliserna och brutala NPC:erna, den kriminelle huvudpersonen från ett svart gäng, samt förräderiet och korruptionen från karaktärer som Tenpenny och Big Smoke – allt detta gör berättelsen fantastisk.

Det känns nästan som att spelet speglar USA på ett väldigt realistiskt sätt.

Ärligt talat, de flesta minns knappt skurkarna i GTA 5, men Big Smoke och Tenpenny från San Andreas känner nästan alla till.

Även om GTA 4, GTA 5, GTA 6 eller till och med GTA 7 fortsätter att släppas, tror jag att berättelsen i San Andreas aldrig kommer att överträffas.

Vad tycker ni?
Jag vet inte, jag slutade bry mig om spel efter jag fyllde 15 år?
Idag har jag livet fullt upp med att skapa en framtid, karva min karriär och jobba för min familj.
2025-09-30, 01:55
Medlem
JohnnyDungeons avatar
När idioter vill ursäkta sölkorvarna på Team Cherry brukar jag påminna om att det tog kortare tid för Rockstar att från GTA1 till GTA San Andreas...
2025-09-30, 02:11
Medlem
Citat:
De hispaniska och svarta gängen som kämpar om makt, de våldsamma vita poliserna och brutala NPC:erna, den kriminelle huvudpersonen från ett svart gäng, samt förräderiet och korruptionen från karaktärer som Tenpenny och Big Smoke – allt detta gör berättelsen fantastisk.

Ärligt talat, de flesta minns knappt skurkarna i GTA 5, men Big Smoke och Tenpenny från San Andreas känner nästan alla till.

Även om GTA 4, GTA 5, GTA 6 eller till och med GTA 7 fortsätter att släppas, tror jag att berättelsen i San Andreas aldrig kommer att överträffas.

Vad tycker ni?

Håller med till fullo. Vice City har sin charm förvisso men San Andreas är oslagbart.
2025-09-30, 03:07
Medlem
East.Clintfoods avatar
Ettan var enda spelet jag spelade, lite splatter och polisjakt minns jag
2025-09-30, 03:37
Medlem
attack-titans avatar
Aa, det är riktigt bra Har klarat det till 100% en gång.
2025-09-30, 04:39
Medlem
Citat:

Vad tycker ni?

Älskar San Andreas.
Lirade knapp 4an och GTA5 har några riktigt bra bitar, men San Andreas håller sig kvar i en simpel cartoonig värld som ändå griper tag. Skitbra vibb med tidig 90-talsvibb i amerikansk ghetto-miljö. Alla npc:s är totalt flippade och säger galna och roliga grejer (rätt standard i GTA iofs), spelet va halsbrytande stortpå sin tid, det finns sidouppdrag för månader och ibland trillar man ur ett flygplan men överlever och måsta då sno en skruttig gammal pickup truck för att ta sig tillbaka till civilitationen och då rattar man in nåt på radio eftersom det kommer bli en lång körning. Jävlar va dom la jobb på världsbygge även där med alla in game-kändisar som var på radion och blev galnare och galnare genom spelets gång.
Eller så lyssnade man på hiphop-, rock.- eller country-kanalerna. Bara guldlåtar rakt igenom.

Sen är bilfysiken svinkul, du kan komma i 200 knyck i en korsning , handbromssladda och i stort sett göra en u-sväng och finta lagens långa som skickat 12 bilar i svansen på dig, testa det i fyran eller femman så kommer du rulla åt helvete. Finns charm med att bilarna har tyngd också, men den galna serietidningsvärlden dom bygger upp i San Andreas är så jävla charmig! Simpelt men perfekt GTA5 toppar på vissa ställen, men är ändå en uppenbar tvåa i min bok.
Senast redigerad av Spakur 2025-09-30 kl. 04:45.
2025-09-30, 05:15
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumbledwarf
VC var dock lite pajigt tycker jag. Fortfarande lite övergångsfas ifrån 2d till 3d hos Rockstar?
Gta San Andreas var det första "riktiga 3D-GTA" enligt mig.
Gta 3 hade ju släppts innan så VC var det andra spelet i 3d.
Tycker också att VC var bäst och roligast. När San Andreas tycker jag det kändes utdaterat. Föredrar också miljön och musiken i VC. Gettot är inge för mig 😄
2025-09-30, 06:59
Moderator
^Eazs avatar
(FB) Bästa GTA?
/Mod
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem