2025-01-25, 00:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Branschbubbelsjukan. Jag kallar det så. Vi tar ett exempel: Jag har en kompis som är mitt i smeten. Han jobbar på Sveriges kändaste reklambyrå. Jag kom ihåg när han surrade om en Creative Director som satt sitt namn på en kampanj som vann i Cannes. Han hade aldrig varit delaktig i framtagandet av Guldlejonet men var fräck och tja, han frontade helt fräckt i Resumé och berättade om vägen till denna exempelösa framgång. Kreatörerna som låg bakom slet sitt hår i förtvivlan. Han hade dessutom utnyttjat unga snygga praktikanter, blåst partners, ja listan var milslång med skandaler. Han garvade vidare och rullade sig i sina miljoner i det Brittiska Kungadömet. En praktskandal för min kompis. I hans bubbla. I hans bubbla var det här en superkändis. En megamakthavare. Problemet var bara att ingen visste vem han var. Utanför bubblan alltså.

De enda som har en större bubbelsjuka än reklambranschen är...just det. Journalist och förlagsbranschen. Där kan vi prata bubbla. Megabubbla.

De glömde det på vägen helt enkelt. Att detta var en ej offentlig person. Någon som ingen känner till. Förutom de i bubblan då. Knasigt värre. Då blir det så här.
Skitsnack. Denna världhar enorm makt. Det är du som är efterbliven och har noll koll.
Citera
2025-01-25, 01:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
ja, det finns långt mycket mer relevanta fenomen att granska än en jävla författaragentur. svenska folket bryr sig inte om dessa koketterier. ut och granska verkligheten istället din rosévinssippande jävla polotröja.
Verkligeheten? Är det när du åker omkring på din epatraktor och kalla4 dig själv för ”kingen”? Och gått livets hårda skola?
Citera
2025-02-02, 01:52
Medlem
https://www.svb.se/asikter/tiden-har-hunnit-ikapp-en-omstridd-man/2689700

Att NS ägnat sig åt en del shady arbetsmetoder har nog varit känt i branschen hyfsat länge. Frågan som uppstår däremot är om Svensk Bokhandel fått påhälsningar från hans advokat. Det är trots allt rätt konkreta saker som uppges i texten:

"I Europa har Niclas Salomonsson dåligt rykte. Historierna om hans tvivelaktiga arbetsmetoder är många. De handlar om riggade auktioner, falska upplagesiffror och andra fakta i syfte att höja förskotten till hans författare. Men också en vilja att bryta mot god affärsmoral som när han i flera fall har flyttat på sina författare från ett förlag till ett annat utan att tala om det för det förlag som just då ger ut författaren."
Citera
2025-09-29, 19:46
Medlem
Va!??!
Vad säger guldkalven Backman?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in