2025-09-28, 19:08
Medlem
Vart åker man på en sådan resa?
Damen som konsulterade mig och som vill bjuda vill inte ha för mycket resekrångel då det är ca 80 års åldersspridning på gästerna och jubilaren (damen) vill vara borta ca: 3 nätter (pga anledning).
Antagligen 9-11 personer i varierande åldrar 3-83år.

Utgång från södra sverige.

Tips?

Kryssning på 3-4 dagar från södra sverige (köpenhamn/ystad/... , men jag hittar ingen lämplig)
Flyg till Skottland (besvärlig med små barn + äldre) så tror inte detta funkar så bra och det går massa transfertid.
Hotell i Damark eller Bornholm med "all inclusive" och rund-trippar (Hyra minibuss?)
Hotell i Damark eller Bornholm med "frukost" och gemensam eller individuell "middag", sedan är resp familj ute med sitt intresse

Budget ca 150-200k för ca 10 pers. 3-4 dagar.
Borde gå att hitta nåt kul så olika åldrar kan göra olika saker.

Tips mottages tacksamt.
Senast redigerad av Mr.tubbs 2025-09-28 kl. 19:11.
Citera
2025-09-28, 19:25
Medlem
Glostrups avatar
Kryssning - Hurtigrutten? Göta kanal?
Helgresa - Lissabon? Malta? Sicilien? Sardinien?
Nära resa - Gotland? Bornholm? Öland? Tylösand?
Strandresa - Danmark? Porto? Kroatien? Grekisk ö?
Resa med vyer - Amalfikusten? Dubrovnik? Bretagne/Normandie?

Hyr ett hus modell större hus med pool på lämplig destination med direktflyg (Danmark, Italien, Kroatien, Spanien, Grekland), se till att det ingår en kock. Fixa en (mini)buss som transporterar gruppen till/från flygplatsen och är tillgänglig under resan. Lägg upp ett enkelt program som är valfritt om någon hellre ligger vid poolen. Drick champagne och häng tillsammans på kvällarna.
Citera
2025-09-28, 19:46
Avstängd
67arigGubbes avatar
Stick till london, folk gillar det inte jag men andra har jag hört. Passar bra för tex en weekend
Citera
2025-09-28, 20:05
Medlem
25Decembers avatar
Färja till Polen och fint hotell när man kommer fram?
Citera
2025-09-28, 21:04
Medlem
Här finns flera alternativ för all inclusive-hotell i Danmark – men bara två nätter:

https://www.danske-hoteller.dk/all-inclusive/

Här är ett alternativ för ett all inclusive-hotell på Bornholm, med tre nätter i år:

https://www.teambornholm.dk/stays/hotel/2662778/hotel-abildgaard
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in