2025-09-26, 22:02
Medlem
argaangelicas avatar
Jonna är enormt modig som vågar stå upp för sin rätt och bryta normer! Hur hade ni sett på det om er partner blev trans? Hur hade ni sett på om en anställd eller kollega visat sådant mod som Jonna gör? 🏳️‍🌈

"När Jonna Jumisko, 44, kom ut för sin chef, var det med en klump i magen. Det kändes som att hon skulle dö. Men efter fyra decennier av tystnad, hade hon fått nog.

– Jag kände mig som ett creep, någon jävla avart, säger Jonna Jumisko."

"Och Jonna blev ett proffs på att hålla locket på. Med vännerna, på jobbet, i motorsporten och till och med tillsammans med sin fru Jenny var hon Janne. Jonna fanns bara bakom stängda dörrar.

Det var först tre år efter att paret träffats som Jenny, i samband med att de flyttade ihop, upptäckte flyttkartonger med kvinnokläder som inte var hennes egna."

https://da.se/2025/08/processoperatoren-janne-44-blev-jonna-efter-40-ar-av-dubbelliv/
Senast redigerad av argaangelica 2025-09-26 kl. 22:13.
Citera
2025-09-26, 22:09
Medlem
franges avatar
Jag hade googlat fram någon schysst psykiatriker åt denne att besöka, då denne uppenbarligen är mentalsjuk.
Citera
2025-09-26, 22:11
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Jag hade googlat fram någon schysst psykiatriker åt denne att besöka, då denne uppenbarligen är mentalsjuk.

Hade du inte stöttat din partner eller anställda?
Citera
2025-09-26, 22:14
Medlem
Vart i detta ligger detta mod som du påtalar? Var it denne en jävla fegis isf innan denne kom ut som en transa?
Finner it mod i sådana saker, bara en person som manipulerar och låtsas i flera år och förstör en familj.
Citera
2025-09-26, 22:15
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Hade du inte stöttat din partner eller anställda?
Nej, då mentalsjukdom knappast är någonting att uppmuntra till - utan kräver behandling.

Hade du sagt samma sak ifall din partner eller anställda kom ut som pedofil?
Citera
2025-09-26, 22:16
Avslutad
Ja jävlar, frun får stake trots allt.
Citera
2025-09-26, 22:17
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Nej, då mentalsjukdom knappast är någonting att uppmuntra till - utan kräver behandling.

Hade du sagt samma sak ifall din partner eller anställda kom ut som pedofil?

Vad har pedofili med saken att göra?
Citera
2025-09-26, 22:25
Medlem
Allt för att få klä sig i kjol och klänning? Låter sjukt. Det var ju inte som han letade en ny partner.
Citera
2025-09-26, 22:39
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonnnn
Vart i detta ligger detta mod som du påtalar? Var it denne en jävla fegis isf innan denne kom ut som en transa?
Finner it mod i sådana saker, bara en person som manipulerar och låtsas i flera år och förstör en familj.

Har du kommit ut ur garderoben som icke hetero? Vet du vilket mod som måste byggas upp innan? Jonna är en jättemodig person. Att våga erkänna på sitt jobb, inför sin kvinna, det är styrka!
Citera
2025-09-26, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Har du kommit ut ur garderoben som icke hetero? Vet du vilket mod som måste byggas upp innan? Jonna är en jättemodig person. Att våga erkänna på sitt jobb, inför sin kvinna, det är styrka!
Finns det inte miljoner olika saker isf som kräver "mod"? Våga snacka med sin chef och ta ett fett argument, våga säga till din kompis att denne har fel, våga stå på dig sj då alla säger du har fel?
Vettefan hur mod betonas idag, men jag kopplar inte homosexualitet eller transor till stommen av mod.

Jag gick emot min farsa och slogs med honom efter flera år av att han tröck ner mig, var det mod eller bara en instinkt?, Är du bög, så är du bög. Det är inte modigt eller modigt,en jag orkar inte låtsas som att transor å bögar är hjältar på nå sätt och går igenom värre saker än icke dessa, alla kämpar men alla sitter inte å skriker ut sin kamp i media osv. Jag bryr mig bara inte, har sett merod än en bög komma ut ur garderoben.

:edit:
Orkar it rätta allt som min telefon vill felstava, men du fattar min poäng.
Senast redigerad av Anonnnn 2025-09-26 kl. 22:46.
Citera
2025-09-26, 22:45
Avslutad
Det intressanta är naturligtvis inte transans sjukdomsförlopp utan snarare hur partnerns bearbetning av processen och den slutliga acceptansen av omvandlingen sett ut. Hon har valt att stanna kvar vid transans sida.
Citera
2025-09-26, 22:54
Avstängd
Hade varit orolig att hon/han eller hen hade någon koppling till detta vid 4årsålder.

Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in