2025-09-22, 23:08
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Importer-Exporter
111 stockar väger en hel del och tar en massa plats så inget man får in i två kjolar skulle jag vilja påstå.

Har själv jobbat i butik och har inga positiva, eller inte ens "neutrala", erfarenheter av zigenare. Endast negativa. De kommer ofta i grupp. En eller flera går och försöka distrahera personal medan de andra gör sitt. De håller koll på varandra och använder små signaler för att kommunicera när det är dags att slå till.

Om det finns hederliga zigenare så tycker jag synd om dom som behöver få en stämpel p.g.a. av andra. Men det tvivlar jag på.

Är det inte bättre att du bara ser videon där du ser ziggarna stuvar in allt?
Citera
2025-09-22, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neonight
Du bör kika på videon som finns från stöldtillfället. Ägaren är förövrigt invandrare.

Ah, klickade in på instagram nu, absolut en början på stöld man ser.

Hade aldrig i mitt liv kunnat föreställa mig att godishyllan bakom var fylld med okylda stockar.

Såg ut som en sån hylla man har billigt skräpgodis på, men uppenbarligen förvaras lättgripliga ting med värde på flera hundra kronor styck där, fritt för barn och annat lösker folk att smyga ner i fickan.

Men ändå, att få ut 111 stockar måste ändå vara lite av en tidsätande operation.
Citera
2025-09-22, 23:20
Medlem
Om det finns nån folkgrupp som hetsar mig så är det fan zigenare. Har flera gånger sett dem plocka oxfilé ur deras kjolar. De skräpar ned då de eldar (trots eldningsförbud), skräp slängs direkt på marken, de bygger fula kojor, de stör och skrämmer folk, de ockuperar butiksingångar, vägrar jobba hederliga jobb som betalar skatt… listan bara fortsätter.

Och polisen gör absolut ingenting. Samma jäkla pack på samma ställen, år efter år, trots att svenskar skulle få böta för betydligt mindre.

Att de dessutom anmäler butikerna för att de ”följer efter dem” är ju för fan helt sjukt. De har ingen skam i kroppen och utnyttjar systemet till 100%. Allt ska utnyttjas, exakt allt. Nä, hoppas regeringen sätter stopp för dem en gång för alla, de har verkligen fått alla chanser i världen under flera decennier, det räcker nu, åk hem eller börja jobba vanliga jävla skattebetalande jobb. Vi ska inte tillåta vidriga stöldkulturer, skiter i vad alla jävla PK pussys säger om saken.

On another note, håller med kommentarerna om att hela stölden verkar suspekt.
Citera
2025-09-22, 23:28
Medlem
SportquattroS1s avatar
Ibland kan man undra om inte den österrikiske konstnären var inne på rätt spår?
Citera
2025-09-23, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Hur stoppar man dem då menar du?

Pumphagel? 😅
Citera
2025-09-23, 00:42
Medlem
StigAllans avatar
Förr i tiden blev väl en ziggeskalle uppsatt på en stolpe vid stadsgränsen och detta verkade fungera rätt bra.
Borde kanske sättas upp något liknade vid färjelägen här uppe också?
Citera
2025-09-23, 00:50
Medlem
Helt sjuk stöld ???
Citera
2025-09-23, 03:44
Bannlyst
Verkar lite konstigt allting..
Jag såg filmen så ser jag hur kassören lägger sina händer på ryggen och går ut ifrån kassan..
Är inte normalt beteende när denna sett vilka som gått in i affären...

Tror även att ägaren har spätt på hur många stockar det är...
Tror mer på 111st dosor..

Varför är snuset placerat där, är det någon utförsäljning av något slag.....
Citera
2025-09-23, 04:58
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Äckligt zigenarpack! Hur kan man inte fotfölja varje meter dessa tar i butiken? Jag skulle som butiksägare vägra släppa in slikt vidrigt pack! Hoppas araberna fixar detta på ett utomparlamentariskt vis... Härligt dock att videon visar exakt hur vidriga de är och vilka tillvägagångssätt de brukar använda. Tyvärr, är det svårt om det är ensamarbete med en personal i butiken, för zigenarna har förfinat sina metoder och omöjligt att följa alla samtidigt när de delar upp sig. Det är slika avarter som ex. HMF-lagen skyddar...

Är det förresten tillåtet att förvara snus på detta sätt? Skall väl förvaras svalt?
Citera
2025-09-23, 05:11
Medlem
olasvenssons avatar
Intressant är att affärsinnehavare inte får förbjuda zigenare in i butiker. Det gör affärsinnehavare till "högerextremister" i så fall.
Citera
2025-09-23, 05:16
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Verkar lite konstigt allting..
Jag såg filmen så ser jag hur kassören lägger sina händer på ryggen och går ut ifrån kassan..
Är inte normalt beteende när denna sett vilka som gått in i affären...

Tror även att ägaren har spätt på hur många stockar det är...
Tror mer på 111st dosor..

Varför är snuset placerat där, är det någon utförsäljning av något slag.....

Jag tänkte också på det. Kassören går ut.

111 stockar måste väga mycket och ta en enorm plats.
Citera
2025-09-23, 05:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Det finns butiker som hindrar fler än nån enstaka skolelev åt gången att komma in samtidigt, bör funka med andra kategorier också.

Då skall du ha en vakt vid dörren som ser till att detta genomförs. En vakt lär ju gå på 500 000 kr om året i lön.
Vad är billigast? Lönen till vakten och hindrandet av legitima kunder kontra stölderna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in