2025-09-21, 12:24
Medlem
fetagamlakommunists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrenzyPreserve
Håller med. Vissa saknar verkligen någon eftertanke innan de börjar bruka något nytt, och då får man också skylla sig själv.
Ja, fast du sa själv att så mycket som 2-3 tabletter om dagen kunde vara lagom så du behöver nog inte måla fan på väggen för hen heller. Så länge hen inte har klent psyke (vilket är orättvist att utgå ifrån) så borde det inte vara värre än en grov förkylning och rännskita i några dar.
Citat:
Baserat på mina och polares erfarenheter är 2-3 x 15 mg (30-45 mg) gissningsvis en rimlig dygnsdos för de flesta, men 1 x 15 mg delat i två 7,5 mg-doser räcker nog om du enbart använder det som ett mysigt kvällsavslut. Håller man toleransen under kontroll och undviker att titrera upp vid minsta effektreduktion, slipper man hamna på de extrema nivåer som vissa konsumerar, uppåt 300+ mg/dag.

Det blir dock betydligt dyrare än kratom, typ 2800-7000 kr/månad jämfört med 400-800 kr för kratom.

7-OH och MIT PI är potenta molekyler. 10 mg räckte för mig (10-15 g kratom/dag) och för en polare (20-40 g/dag) för att bli bäng i ungefär 2-2.5 timmar. Effekten är kortvarig, och överdrivna doser ger inte proportionellt starkare effekter eftersom de är partiella agonister med liknande eller lägre EmaxMOR (41.3-47%) [1,2] än morfin [4], medan mitragynin ligger runt 17.3-34% [1,3].

De flesta skräckhistorier är överdrivna och propaganda, ofta spridd av medier eller personer som själva fått problem med substanserna.

Om någon är intresserad av ytterligare detaljer kring hur mycket mitragynin faktiskt skiljer sig från 7-OH och MIT PI är det bara att säga till. Jag har fördjupat mig kring litteraturen om ämnet under en längre tid.

Referenser:
1. Kruegel AC, Uprety R, Grinnell SG, Langreck C, Pekarskaya EA, Le Rouzic V, Ansonoff M, Gassaway MM, Pintar JE, Pasternak GW, Javitch JA, Majumdar S, Sames D. 7-Hydroxymitragynine Is an Active Metabolite of Mitragynine and a Key Mediator of Its Analgesic Effects. ACS Cent Sci. 2019 Jun 26;5(6):992–1001. doi: 10.1021/acscentsci.9b00141. Epub 2019 May 29.
2. Obeng S, Wilkerson JL, León F, Reeves ME, Restrepo LF, Gamez-Jimenez LR, Patel A, Pennington AE, Taylor VA, Ho NP, Braun T, Fortner JD, Crowley ML, Williamson MR, Pallares VLC, Mottinelli M, Lopera-Londoño C, McCurdy CR, McMahon LR, Hiranita T. Pharmacological Comparison of Mitragynine and 7-Hydroxymitragynine: In Vitro Affinity and Efficacy for μ-Opioid Receptor and Opioid-Like Behavioral Effects in Rats. J Pharmacol Exp Ther. 2021 Mar;376(3):410–427. doi: 10.1124/jpet.120.000189. Epub 2020 Dec 31. Erratum in: J Pharmacol Exp Ther. 2022 Dec;383(3):250. doi: 10.1124/jpet.120.000189err.
3. Hanapi NA, Chear NJ, Azizi J, Yusof SR. Kratom Alkaloids: Interactions With Enzymes, Receptors, and Cellular Barriers. Front Pharmacol. 2021 Nov 17;12:751656. doi: 10.3389/fphar.2021.751656
4. Santos EJ, Nassehi N, Bow EW, Chambers DR, Gutman ES, Jacobson AE, et al. Role of efficacy as a determinant of locomotor activation by mu-opioid receptor (MOR) ligands in female and male mice. II. Effects of novel MOR-selective phenylmorphans with high-to-low MOR efficacy. Pharmacol Res Perspect. 2023;11(4):e01111. Se Tabell 2. doi:10.1002/prp2.1111.
Nämen asså så länge man inte behöver jobba under den akuta abstinensfasen så bör det inte vara några problem. Försök att "tända av" under helgen isåfall, Riotriotriot! Du fixar det. Skulle ändå rekommendera en snabb taper med de du har kvar. Kanske kan dela upp i dagsdoser av 1, 3/4, 1/2, 1/4 och så tills det sinar. Bättre att ta pyttelite några ggr om dagen än hela dagsransonen på en gång iom att verkningstiden är rätt kort (2-6 timmar beroende på dos och tolerans).
Citera
2025-09-21, 19:56
Medlem
FrenzyPreserves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karbolexan
Kan man inte nodda på varken 7an eller Pseudo? Det är ju hela grejen med opiater/opioider
Förmodligen inte nodda på samma sätt som med t.ex. fentanyl, men tuppa av enkelt kan du. Det är dock inte riktigt samma grej.
Senast redigerad av FrenzyPreserve 2025-09-21 kl. 20:19.
Citera
2025-09-21, 20:00
Medlem
FrenzyPreserves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fetagamlakommunist
Ja, fast du sa själv att så mycket som 2-3 tabletter om dagen kunde vara lagom så du behöver nog inte måla fan på väggen för hen heller. Så länge hen inte har klent psyke (vilket är orättvist att utgå ifrån) så borde det inte vara värre än en grov förkylning och rännskita i några dar.
Jag tycker inte det är orimligt att anta att majoriteten som använder opioider har ett 'klent psyke', för det stämmer tyvärr ofta. Många kör utan eftertanke och ansvar. Om jag förhastat antog samma sak om Riotriotriot och smutskastade denne i onödan ber jag givetvis om ursäkt för det.

Mängden var aldrig problemet, 2–3 tabl. om dagen är fullt rimligt. Det jag menade var snarare att många inte verkar ha i åtanke att SS när som helst kunde få slut i lager (vilket också visade sig stämma), och utan någon plan B riskerar man att stå helt utan när det väl händer, vilket knappast är särskilt roligt. Se nedan:
Citat:
Ursprungligen postat av Riotriotriot
Jag handlade i tron om att det var en produkt som konstant fanns i lager. Behöver jag oroa mig för AT?
Senast redigerad av FrenzyPreserve 2025-09-21 kl. 20:20.
Citera
2025-09-21, 20:13
Medlem
FrenzyPreserves avatar
Citat:
Men appropå inget; tror du man kan gnugga in det i tandköttet också eller är biotillgängligheten för dålig så?
Jag tror inte att någon alternativ ROA utöver oralt är särskilt effektiv, med tanke på den dåliga vattenlösligheten (se Nyamba et al., 2024) hos 7-OH och MIT PI. Det skulle kanske fungera med någon saltform, som 7-OH-citrat eller liknande, men det framgår inte på hemsidan – vilket tyvärr sällan nämns, trots att det är väldigt användbar information.
Senast redigerad av FrenzyPreserve 2025-09-21 kl. 20:16.
Citera
2025-09-21, 21:57
Medlem
FrenzyPreserves avatar
Citat:
Jag tror inte att någon alternativ ROA utöver oralt är särskilt effektiv, med tanke på den dåliga vattenlösligheten (se Nyamba et al., 2024) hos 7-OH och MIT PI. Det skulle kanske fungera med någon saltform, som 7-OH-citrat eller liknande, men det framgår inte på hemsidan – vilket tyvärr sällan nämns, trots att det är väldigt användbar information.

Möjligen att det skulle gå att boofa
Citera
2025-09-22, 00:05
Medlem
Citat:
Sant haha! Inte som att köpa kanomillte. Man måste ha lite planning
Citat:
Det tackar jag för! Bubbles74 hade now fått betydligt mer rus utav sina 5 på 2 timmar om han bara hade svalt dem istället för att snorta. Men visst, det kommer väl igång lite snabbare så så kan inte klandra honom.
Citat:
Skulle lite whisky kunna funka?
Citera
2025-09-22, 00:13
Medlem
Citat:
Citat:
Skulle lite whisky kunna funka?
Eller är det bättre med citronjuice tror du?
Citera
2025-09-22, 07:57
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Citat:
Njae. Då har jag iof bara tagit 1 15mg 7oh som maxdos, men en annan snubbe här snortade 5 och upplevde mest stissighet och eufori.

Då ska sägas att jag har begränsad erfarenhet av opiater/opioider. Tog kratom när det var lagligt och 7oh känns som en kvalitetsbatch grön fast mer syntetiskt.

Pseudo ska dock vara mer sederande så vi håller tummarna att den kommer in.

Jag testade två 15 mg. Tuggade dom å höll saliven i munhålan. Tog ca 20 min men jäklar vad angenämt påslag. Första halvtimmen efter påslag var magisk, inget illamående eller negativt alls. Andra halvtimmen också mycket bra sedan följde några timmar av stissighet vilket kan vara trevligt om man vill få saker gjort. Dock kände jag mig ganska sleten när det gick ut ca 6 timmar efter intag.

En hel tab per gång är nog mer rimligt och en gång i veckan.
Citera
2025-09-22, 07:58
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Citat:

Btw, tips till alla: testa SS kanna också! Den är bra även om det är en heeelt annan grej. Kan rekommendera att snorta dem eller lägga under tungan (som de rekommenderar)

Vad är Kanna, alltså hur känns det? Och hur är det med lagligheten?
Citera
2025-09-22, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frans-Jaeger
Jag testade två 15 mg. Tuggade dom å höll saliven i munhålan. Tog ca 20 min men jäklar vad angenämt påslag. Första halvtimmen efter påslag var magisk, inget illamående eller negativt alls. Andra halvtimmen också mycket bra sedan följde några timmar av stissighet vilket kan vara trevligt om man vill få saker gjort. Dock kände jag mig ganska sleten när det gick ut ca 6 timmar efter intag.

En hel tab per gång är nog mer rimligt och en gång i veckan.
Låter listigt, opiaträven.
Citat:
Ursprungligen postat av Frans-Jaeger
Vad är Kanna, alltså hur känns det? Och hur är det med lagligheten?
Helt lagligt, mig veterligen.

Det är som naturligt MDMA; skön glädje, energi, emotionalitet, dans. Men den är inte lika stark som faktisk MDMA. Kände nog mest första dagen, sen tog jag varje dag fram tills idag och upplever ingen abstinens trots tvärstopp. Den första jag tog var från H*r**li***c (snort). Tyckte den var häftig, lyssnade på Scooter (artisten) och tyckte den var fet fast jag vanligtvis tycker den musiken är rätt keff.

SS kanna (sublingual samt snortning) tyckte jag var riktigt fin med, men måste ta 1 veckas paus och köra igen utan tolerans för en ärlig jämförelse med H*r**li***cs.
Citera
2025-09-22, 15:22
Medlem
Bubbles74s avatar
Citat:
Låter listigt, opiaträven.

Helt lagligt, mig veterligen.

Det är som naturligt MDMA; skön glädje, energi, emotionalitet, dans. Men den är inte lika stark som faktisk MDMA. Kände nog mest första dagen, sen tog jag varje dag fram tills idag och upplever ingen abstinens trots tvärstopp. Den första jag tog var från H*r**li***c (snort). Tyckte den var häftig, lyssnade på Scooter (artisten) och tyckte den var fet fast jag vanligtvis tycker den musiken är rätt keff.

SS kanna (sublingual samt snortning) tyckte jag var riktigt fin med, men måste ta 1 veckas paus och köra igen utan tolerans för en ärlig jämförelse med H*r**li***cs.
Fan älskar scooter!!! Trevlig eufori men lite mkt stissighet efter ett tag. Testa att ta det ihop med phenibut då blir det dubbelt så bra.Har pillat mkt med dj-grejer.Kul med folk som gillar bra musik!! Synd att jämföra med mdma men 7oh är mkt bättre än kratom och tramadol
Citera
2025-09-22, 15:24
Medlem
Bubbles74s avatar
Citat:

Nämen asså så länge man inte behöver jobba under den akuta abstinensfasen så bör det inte vara några problem. Försök att "tända av" under helgen isåfall, Riotriotriot! Du fixar det. Skulle ändå rekommendera en snabb taper med de du har kvar. Kanske kan dela upp i dagsdoser av 1, 3/4, 1/2, 1/4 och så tills det sinar. Bättre att ta pyttelite några ggr om dagen än hela dagsransonen på en gång iom att verkningstiden är rätt kort (2-6 timmar beroende på dos och tolerans).
Tog 5st under några timmar och det satt i rätt länge..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in