Citat:
Ursprungligen postat av
RutgerFuchs
Jag tycker också att det är bra att man behandlar våldsvänstern hårt.
Problemet är att USA har en president som kallar våldshögern som begår mest våld, för hjältar och benådar dem. Det tror jag förutom att öka våldet från högern, även riskerar att eskalera våldet från vänstern. När resultatet av en strategi blir mer våld, vänder sig den som inte gillar våld emot strategin.
Det är självklart ett problem att en president är partisk i denna sakfråga. Självklart är ingen som utför brutalt våld eller hotar andra en hjälte, det är ett patrask, oavsett ideologi.
Men man måste förstå vart det kommer ifrån. Jag säger inte att det är rätt, men att det finns en anledning till det, eller en förklaring. Och det är just det faktum att det har daltats med vänsterextrema. Vi har haft stora medier, kändiseliten och politiker som hela tiden rättfärdigat allt som vänstern gör. Trump är förmodligen trött på det och hela han är egentligen en motreaktion mot det.
I Sverige får vänstern stå och bua, kasta stenar, bangers, ofreda och hota när SD elelr KD håller torgmöten, för att inte nämna AFS. De får stå där och hålla på utan att polis ingriper. Media kritiserar det inte, kändisar kritiserar det inte.
Om det skulle stå 200 nazister och göra samma sak när Socialdemokraterna eller liknande har torgmöten så skulle det bli ett jävla liv. Polisingripanden direkt m.m.
Just därför har det spårat ut i USA med en president som aktivt väljer sida. Det är en motreaktion.