2025-09-19, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Så 6 jan var ett terrorbrott då, korrekt?

6 Januari blev ett mål för domstol och folk blev dömda för det. Vad är ditt problem?
Inga normala människor tycker att sånt bör äga rum.
Citera
2025-09-19, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vem rättfärdigar ett mord?
Du kommer hitta att jag fördömer mordet på Kirk i tråden.
Men nice try.

Men även om han är död så kommer jag kritisera hans religiösa tro och politiska åsikt.
Jag kommer även fortsatt kalla Trump och Maga för hycklare som förvränger kontext.

När man timmar efter att en ung person mördtats brutalt inför sina familjemedlemmar börjar argumentera mot personen offentligt, så är det ett tecken på att man rättfärdigar det som hände eller försöker flytta fokus i syfte att relativisera den.

Om exempelvis Greta Thunberg hade blivit knivmördad av en galning på gatan, då hade inte jag dykt upp i tråden om händelsen och skrivit nedvärderande saker mot henne eller hennes gelikar. Det är respektlöst och tyder på att man bär på mycket hat och ilska. För mig är det ett tecken på att man kan vara radikaliserad.
Citera
2025-09-19, 14:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarmageddonPippi
Vad innebär att visa respekt? Att framföra de åsikter som passar dig och extremvänstern?
Och han försökte ena folk på sitt sätt, bakom den konservativa kristendomen.
Jag visar ingen respekt.
Jag är oresonlig i frågan ang Kirks religiösa tro.

Han var nämligen inte tillhörande "den konservativa kristendomen".

Han tillhörde 7M och dominionism.
Citat:
Han hade en vision och den behöver man inte ställa sig bakom, man kan tycka att vissa saker han stod för var fel.
Men han begick inga brott, han sysslade inte med personangrepp, han förde debatt med meningsmotståndare och bidrog på så sätt till ett demokratiarbete. Han var en motståndare av våld och förespråkare av yttrandefrihet. Han stod för sina åsikter.
I din utopiska värld är det nog så men han bidrog varken till nåt "demokratiarbete" och han ägnade sig helt klart åt personangrepp, så illa att det var rasistiskt.

En gång är ingen gång, men tre upprepade omgångar med spekulationer om min person är dels off topic.
Det vittnar även om att du har svag retorik.
Så håll dig inom sakämnet framledes.
Citera
2025-09-19, 14:04
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Du behöver inte överösa alla dina inlägg med smileys för att du har svårt att vinna argumentationen på ett vuxen att sakligt sätt.

Jag vet att jag inte behöver. Men när någon skriver något löjeväckande korkat så kommer jag hånskratta dem i ansiktet. Då jag kan lika gärna säga till dig att du inte behöver skriva något löjeväckande korkat. Med den potentiella skillnaden att du kanske inte har förmåga att skriva någonting smartare än vad du gjort hittills. Men din eventuella brist på tankeförmåga är faktiskt inte mitt fel.

Citat:
Vi normala människor som varken är marxister eller nazister anser att all form av våldsaktivitet som drabbar oskyldiga bör slås ner. Oavsett om den kommer från höger eller vänster. Både nazister och vänsterextremister är ett hot mot det fria ordet, demokratin, harmoni och gemenskap.
När BLM demonstranter satte eld på bostäder, affärer, bilar och byggnader så var det ren terror. Därför bör exempelvis de terrorklassas.

Vilken del av mitt inlägg föreställer du dig i din märkliga sinnesvärld att detta dravel besvarar? Det skriker "goddag, yxskaft" och kommer därför föranleda, you guessed it, SKRATTSMILEYS

Citat:
6 Januari blev ett mål för domstol och folk blev dömda för det.

Goddag, yxskaft igen. Du sa att det var terror när en politisk organisation "vandaliserar, plundrar, skadar folk eller mördar folk". Och du har nämnt antifa som exempel, vilket är intressant efter som de är EXTREMT oorganiserade. Maga är ju betydligt mer organiserade som jämförelse. T ex så hade ju Charlie Kirk bussat upp hundratals personer till 6 jan. Så enligt din egen logik så måste ju 6 jan vara ett terrorbrott och Trump och Kirk vara terrorledare. Inte sant?

Så nu ställer jag frågan igen: VAR 6 JAN ETT TERRORBROTT, JA ELLER NEJ?

Citat:
Vad är ditt problem?

Att du helt uppenbart slingrar dig från att svara på frågor.
Citera
2025-09-19, 14:04
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Du är inte ett dugg otydlig.

Det är nämligen det fetade om Kirks åsikter och person som är ett problem.

Jag framstår gärna oresonlig.

Kirk hade nämligen inte de positiva egenskaperna, han enade inte folk, han visade inte respekt.

Det blir även ett problem på sikt om Maga ska vifta med ledamöternas underskrifter inför kommande val som bevis på att de minsann anser att Kirk;

var en "modig amerikansk patriot" som "arbetat outtröttligt för att främja enighet", som agerade med "heder, mod och respekt för sina amerikanska landsmän".

Det finns en annan vinkel.

Ledamöter är även folkvalda och många väljare anser inte att Kirk främjande nån enhet och visade inte respekt:

Han var nämligen misogyn, rasistisk, antisemitisk, högerextrem och hans "gudagivna rätt" var extrem fanatisk kristendom.

Ok.

Ett påpekande angående din slutkläm bara:
Den ”Gudagivna rätten att yttra sig” är väl inget problem, den skall ju gälla ALLA.

Är det formuleringen som stör dig, för innehållet kan väl omöjligt vara ett problem?
Citera
2025-09-19, 14:05
Medlem
develis avatar
Citat:
När man timmar efter att en ung person mördtats brutalt inför sina familjemedlemmar börjar argumentera mot personen offentligt, så är det ett tecken på att man rättfärdigar det som hände eller försöker flytta fokus i syfte att relativisera den.
Svammel.

Mitt åsikt om Kirk ändrar sig inte bara för att han är död och den respekt som Maga kräver i usa vittnar mer om allt från löjligt martyrskap till att förhäva sig på yttrandefriheten.
Citera
2025-09-19, 14:05
Medlem
Citat:
Jag visar ingen respekt.
Jag är oresonlig i frågan ang Kirks religiösa tro.

Han var nämligen inte tillhörande "den konservativa kristendomen".

Han tillhörde 7M och dominionism.

I din utopiska värld är det nog så men han bidrog varken till nåt "demokratiarbete" och han ägnade sig helt klart åt personangrepp, så illa att det var rasistiskt.

En gång är ingen gång, men tre upprepade omgångar med spekulationer om min person är dels off topic.
Det vittnar även om att du har svag retorik.
Så håll dig inom sakämnet framledes.

Nej han bidrog till ett stort demokratiarbete. Han debatterade öppet mot meningsmotståndare som fick möjlighet till det fria ordet offentligt. Han stod för sina åsikter och var en motståndare av våld och begränsning av yttrandefriheten.
Han bidrog till ett stort demokratiarbete bland unga individer. Han var först och främst en förespråkare för det fria ordet.

Sedan förstår jag att individer som dig som inte håller med om det han sa vill att han ska tystas. Detta då ni i grund och botten är emot yttrandefrihet så länge som den inte är på era villkor.
Citera
2025-09-19, 14:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Ok.

Ett påpekande angående din slutkläm bara:
Den ”Gudagivna rätten att yttra sig” är väl inget problem, den skall ju gälla ALLA.

Är det formuleringen som stör dig, för innehållet kan väl omöjligt vara ett problem?
Formuleringen med tanke på hans kristna fanatism som inte främjar en demokrati på sikt.
Det ska således ses i ett sammanhang.
Hans politiska åsikter baserades likaväl på 7M.
Citera
2025-09-19, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Jag vet att jag inte behöver. Men när någon skriver något löjeväckande korkat så kommer jag hånskratta dem i ansiktet. Då jag kan lika gärna säga till dig att du inte behöver skriva något löjeväckande korkat. Med den potentiella skillnaden att du kanske inte har förmåga att skriva någonting smartare än vad du gjort hittills. Men din eventuella brist på tankeförmåga är faktiskt inte mitt fel.

Vilken del av mitt inlägg föreställer du dig i din märkliga sinnesvärld att detta dravel besvarar? Det skriker "goddag, yxskaft" och kommer därför föranleda, you guessed it, SKRATTSMILEYS

Goddag, yxskaft igen. Du sa att det var terror när en politisk organisation "vandaliserar, plundrar, skadar folk eller mördar folk". Och du har nämnt antifa som exempel, vilket är intressant efter som de är EXTREMT oorganiserade. Maga är ju betydligt mer organiserade som jämförelse. T ex så hade ju Charlie Kirk bussat upp hundratals personer till 6 jan. Så enligt din egen logik så måste ju 6 jan vara ett terrorbrott och Trump och Kirk vara terrorledare. Inte sant?

Så nu ställer jag frågan igen: VAR 6 JAN ETT TERRORBROTT, JA ELLER NEJ?

Att du helt uppenbart slingrar dig från att svara på frågor.

Ett annat tecken på att man håller på att förlora en debatt utöver att spåra ut med 100 smileys är att man börjar med personangrepp. Du prickar in fler och fler punkter..
Vänstermänniskor är ofta rätt så känslostyrda och impulsiva, det är därför de tar till med sådana saker.

Men om vi ska prata om 6 Januari.

1. Personer är dömda och lagförda.

2. Det borde kunna klassas som terror, i alla fall den enskilda händelsen.

Istället för att kanske terrorklassa organisationer bör man istället terrorklassa olika former av aktiviteter. Att aktivt delta i vänsterextremism borde terrorklassas.
Citera
2025-09-19, 14:11
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Nej han bidrog till ett stort demokratiarbete. Han debatterade öppet mot meningsmotståndare som fick möjlighet till det fria ordet offentligt. Han stod för sina åsikter och var en motståndare av våld och begränsning av yttrandefriheten.

Clownen uttalade att Joe Biden borde avrättas!

Vilket skämt du är

Citat:
Sedan förstår jag att individer som dig som inte håller med om det han sa vill att han ska tystas. Detta då ni i grund och botten är emot yttrandefrihet så länge som den inte är på era villkor.

Bitch, please. Du har T O M DENNA TRÅD uttryckt förtjusning över repressalier för vad folk uttryckt!
(FB) MAGA-profilen Charlie Kirk skjuten (bekräftat död 2025-09-10)

Du måste på fullaste allvar vara åtminstone förståndshandikappad
Citera
2025-09-19, 14:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Nej han bidrog till ett stort demokratiarbete.
Jag återkommer till den meningen. Jag gillar påståendet, det är nämligen centralt angående min kritik om Kirk.
Ha det så gott tills dess.
Citera
2025-09-19, 14:15
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ett annat tecken på att man håller på att förlora en debatt är att man börjar med personangrepp.

Ja, det KAN vara ett tecken. Jag känner mig dock ganska trygg i att samtliga rimliga personer som läser vår konversation ser att det är du som inte har något vettigt att komma med. Så jag kommer fortsätta med både smileys och personangrepp när jag bedömer det vara befogat.

Citat:
Men om vi ska prata om 6 Januari.

Ja! Låt oss!

Citat:
1. Personer är dömda och lagförda.

2. Det borde kunna klassas som terror, i alla fall den enskilda händelsen.

Jag frågar inte vad det "borde kunna klassas som". Jag frågar DIG, vad DU klassar det som, mot bakgrund av de kriterier DU har lagt fram. Förstår du skillnaden? Kan du svara nu istället för att slingra dig?

VAR 6 JAN ETT TERRORBROTT, JA ELLER NEJ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in