2025-09-17, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Det går inte att sticka under stol med att det är ganska underhållande att se libtards gråta blod på tuben nu när de ställs inför ett litet smakprov på vad de utsatt oskyldiga människor för under decennier, framförallt sedan typ 2010.

Med det sagt så tycker jag nog inte att man egentligen borde sjunka till något som liknar libtard/vänster-nivå, men det är en naturlig följd av cancel culture som de rosahåriga näsringsmänniskorna nog aldrig trodde skulle bita dem i arslet.

Den stora skillnaden torde väl vara att näsringsfolket fick människor uppsagda för att de t.ex. inte gillade hög invandring, eller inte tyckte att barn skulle utsättas för trans-tramset, medan de själva utsätts för samma behandling för att de hyllat ett bestialiskt mord.

Det finns en moralisk skillnad där, till högerns fördel, som man inte kan komma undan.

De kan omöjligt ha missat varningen, att folk känner sig "unsafe" och behöver "safe places" är ju ett tveggat svärd. sätter man ribban vid respektera mina vanförestälnningar, så kan ingen DEI-handbok eller policy ducka "respektera min ovilja att dela arbetsplats med mordhyllar."
Citera
2025-09-17, 19:20
Medlem
Zopencos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Har väldigt svårt att se att det rör sig om en "massiv konspiration", en "lajv meme för the furry-comunity" där en homogay pojk-transa som gillar datorspel skulle riska att "fucka med en mordundersökning" där hans bög-älskare precis mördat en av usas populäraste opinionsbildare, eller att polis och åklagare ba, tack för utskriften, skulle vi kunna få titta närmare på källan och säkerställa att det är äkta och inte bara något du dragit ihop i paint...

Det är trots allt en åklagare ,vid svurit ed, som lämnat in det som underlag och bevis för sitt åtal.

men visst, det kan ju vara något av det jag nämde oxo, eller din känsla om "sant och falskt". men det förefaller minst sagt osannolikt.

https://atty.utahcounty.gov/cms/uploads/TJR_Information_49872215e3.pdf

Här är en till som tycker att konversationen verkar knepig.

"Kirk Shooter's Text Messages Leak... THEY'RE FAKE?!"
https://www.youtube.com/watch?v=9n3HnwoR-X4

Kolla kommentarerna under.
“Vehicle” is a cop-speak. No 22 yr-old is going to spell out “vehicle” instead of “car.” Pathetic".
Citera
2025-09-17, 19:24
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
De kan omöjligt ha missat varningen, att folk känner sig "unsafe" och behöver "safe places" är ju ett tveggat svärd. sätter man ribban vid respektera mina vanförestälnningar, så kan ingen DEI-handbok eller policy ducka "respektera min ovilja att dela arbetsplats med mordhyllar."

Jag tror inte att det finns någon som helst gräns för vad de där människorna kan undvika att se om det inte passar ihop med deras stundliga politiska övertygelse.

Citera
2025-09-17, 19:31
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikkka
Vad är de felaktiga påståendena menar du?

Bland annat så påstod guvernören och FBI/ATF redan efter några timmar att det fanns diverse vänsterextrema och HBTQ-relaterade inristningar på patronerna vilket visade sig inte stämma. Dvs redan där började rättsvårdande myndigheter och politiker korrumpera beviskedjan.

Det är upp till åklagaren att visa hur teknisk bevisning är relevant under rättegången, och då kan man inte anta och gissa.

Sedan så har man, dvs guvernören, FBI och Trump konsekvent tillskrivit MGM ett renodlat politiskt motiv för mordet, detta utan att mordutredningen ens hunnit påbörjas. Man korrumperar m a o den rättsliga processen redan i startgroparna. MGM kan lika gärna haft något annat motiv, och Kirk kanske bara råkade bli en lämplig måltavla av praktiska skäl snarare än politiska.

Det är upp till åklagaren att styrka motivbild, särskilt om man hävdar att den är försvårande och även om Kirk förvisso var en konservativ kändis och debattör, så var han inte politiker.

Utöver detta så har Trump, FBI och guvernören samt även vissa politiker påstått och fortsätter påstå att Kirk är någon sorts vänsterextremist. Även detta, dvs att det ligger ett ideologiskt motiv bakom MGM´s handlingar är det upp till åklagaren att styrka - under rättegången, inte i media.

Allt detta sammantaget kommer givetvis försvaret att lyfta i process för att försöka visa att en brottsmålsjury i Idaho rimligtvis inte kan förutsättas vara opåverkad av ovanstående, och jag skulle inte bli förvånad om SC åtminstone tar upp fallet för diskussion (det är SC som har jurisdiktion när det gäller att flytta ett rättsfall till en annan delstat.)

Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Med tanke på bevisningen som finns, så vet jag inte vad som rimligen skulle kunna påverka utgången faktiskt.

Nej, fälld lär han bli. Men man måste även ha med sig i sammanhanget att i Utah är det juryn som utdömer dödstraff (i förekommande fall). Och sett till hur processen bevisligen redan är genompolitiserad är det ju rimligtvis svårt att hävda att allt ovan inte riskerar påverka juryn till den grad att de riskerar att inte kunna se på saken ur ett rättssäkert perspektiv.
Senast redigerad av DaEzz 2025-09-17 kl. 19:55.
Citera
2025-09-17, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zopenco
Här är en till som tycker att konversationen verkar knepig.

"Kirk Shooter's Text Messages Leak... THEY'RE FAKE?!"
https://www.youtube.com/watch?v=9n3HnwoR-X4

“Vehicle” is a cop-speak. No 22 yr-old is going to spell out “vehicle” instead of “car.” Pathetic".

Jag hade varit chockad om det var "normala" konversationer, det är ju inte 2 "normala" tonåringar precis...

I övrigt så påverkar inte "youtubekomentarer" mitt föregående svar,... (FB) MAGA-profilen Charlie Kirk skjuten (bekräftat död 2025-09-10)
Citera
2025-09-17, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veronika2005
Så många höger snöflingor.

I can't stand the word empathy, actually. I think empathy is a made-up, new age term that — it does a lot of damage

Charlie Kirk

Så han är fascist för att han inte gillar ett ord? Okej, som jag misstänkte, du ekar bara vad din vänsterkrets skriker, du förstår inte riktigt vad orden du uttalar betyder.
Citera
2025-09-17, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PutinDaAzz
Vad menar du med neo racist?

Auto correct gubben, det förstår väl alla med en IQ över 60?
Citera
2025-09-17, 19:46
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnnyblack
Så han är fascist för att han inte gillar ett ord? Okej, som jag misstänkte, du ekar bara vad din vänsterkrets skriker, du förstår inte riktigt vad orden du uttalar betyder.
Fast de har klippt bort att han föredrog ordet sympati istället. Men de är förstås oärliga som vanligt.
Citera
2025-09-17, 20:05
Medlem
Zopencos avatar
Citat:
Jag hade varit chockad om det var "normala" konversationer, det är ju inte 2 "normala" tonåringar precis...

I övrigt så påverkar inte "youtubekomentarer" mitt föregående svar,... (FB) MAGA-profilen Charlie Kirk skjuten (bekräftat död 2025-09-10)

Det är inte fråga om random "youtubekomentarer".

Bland andra Candace Owens uttalar sig om breven.
https://youtu.be/9n3HnwoR-X4?t=425
Citera
2025-09-17, 20:05
Medlem
Fojoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zopenco

Nonsens. Folk som idioten som skrev det bör sluta tro att alla skriver som att de är efterblivna bara för att han är det. Alla unga skriver inte meta-ironiskt med lower case.

Kom ihåg att detta är samma retards som tror att man är arg för att man använder punkt.

Citat:
Ursprungligen postat av Adelsdam
Det var inte Obama som drev splittringsretoriken. Det var Trump som drog igång allt trams om hans födelsecertifikat. Det är sant att Obama inte lyckades få USA mer sammanhållet, men han drev iallafall inte på splittringen.

??? Splittringen började mitt under Obamas första period, långt innan det ens var på tal om Trump
Senast redigerad av Fojos 2025-09-17 kl. 20:10.
Citera
2025-09-17, 20:06
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelsdam
Oavsett vad man tycker om Obama så har han alltid framstått som lugn och sansad.

Sant. Obama och Tony Blair är de politiker i modern tid som framstått som mest sansade och vältaliga. Skarpa, lättbegripliga, trygga.

Och dessutom de som släppte allra flest bomber och dödade allra flest människor utanför sitt eget lands gränser sedan Vietnamkriget.
Citera
2025-09-17, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnnyblack

Ja han föredrar sympathy (och jag håller med honom) Empathy är en rätt efterbliven icke term...)

vid ca 36:20 börjar den delen där man saxat ut "citatet".....
https://rumble.com/v1nnu66-dont-believe-your-lying-eyes-everything-is-fine-bannon-sheriff-lamb-patel-w.html?start=2180

sympathy
/ˈsɪmpəθi/
noun
1.
feelings of pity and sorrow for someone else's misfortune.
"they had great sympathy for the flood victims"

empathy
/ˈɛmpəθi/
noun
the ability to understand and share the feelings of another.
"he has a total lack of empathy for anybody"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in