2025-09-10, 22:24
Medlem
Eric Bremberg har fått nedan påföljder av FMI för penningtvätt och finansiering mot terrorism:

- December 2023 fick Eric Bremberg varning av FMI
- Maj 2024 beslut av FMIs disciplinnämnd Dnr 23-2175 Påföljd Eric Brembergs registrerings som fastighetsmäklare återkallas.
- Maj 2024 beslut av FMIs disciplinnämnd Dnr 24-0247 Påföljd Bremberg International Estate AB Varnas men ska också betala en sanktionsavgift om 100 000kr.

Vad mer har vi på denna Eric Bremberg?
Senast redigerad av molnets 2025-09-10 kl. 23:11.
Citera
2025-09-11, 10:33
Medlem
Linda Bremberg heter egentligen Gabriella Tuz och är syrian från förorten Hässelby.
Citera
2025-09-12, 13:10
Medlem
Det är sinnessjukt, ingen borde anlita Eric Bremberg eller Gabriella Tuz aka Linda Bremberg då de är bedragare.

Han är mäklarbranschens nya Adam Farhoumand till skilland från Eric Bremberg så sålde faktiskt Adam jävligt mycket bostäder.

På Eric Brembergs Linkedin hittade jag Nordic Nutrition Marbella som ligger i Centro Comercial Centro Plaza, local 17, Marbella, Spain 29660. Är det möjligtvis en butik för penningtvätt?
Citera
2025-09-12, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molnets
Det är sinnessjukt, ingen borde anlita Eric Bremberg eller Gabriella Tuz aka Linda Bremberg då de är bedragare.

Han är mäklarbranschens nya Adam Farhoumand till skilland från Eric Bremberg så sålde faktiskt Adam jävligt mycket bostäder.

På Eric Brembergs Linkedin hittade jag Nordic Nutrition Marbella som ligger i Centro Comercial Centro Plaza, local 17, Marbella, Spain 29660. Är det möjligtvis en butik för penningtvätt?

Du kan inte jämföra Eric med Adam, dom är ju ljusår från varandra
Citera
2025-09-12, 14:50
Avslutad
Första och typ sista gången jag var inne på Brembergs mäkleris hemsida insåg jag att det rör sig om helt oseriösa personer. Killen Bremberg ser ut som en Jonas Falk/Oredsson wannabe och hans fru ser bara rädd och sönderspöad ut. Han gymmar och knarkar och försöker dra in pengar via diverse hittepå projekt. Tragiska människor.
Citera
2025-09-12, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Du kan inte jämföra Eric med Adam, dom är ju ljusår från varandra
Nej det har du helt rätt i Adam var miljardmäklare och hjälpte människor med bolån medan Eric Bremberg bedrar allt och alla säljare, köpare, anställda etc.
Senast redigerad av molnets 2025-09-12 kl. 15:39.
Citera
2025-09-12, 15:32
Medlem
Fått höra från flera olika håll nu att Eric Bremberg har inget bra rykte i branschen och att merparten av hans kunder är invandrare. Vilket förklarar varför han har haft lätt att manipulera dessa säljare och lurat de.
Citera
2025-09-12, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FastighetsMecklarn
Frågan är ju varför man behöver ha skyddad id. Som mäklare är man ju ganska synlig.

Det är den stora frågan alla vill få svar på. Det är väldigt lätt för den som vill hitta Eric Bremberg så är det bara att dyka upp på hans visningar. Vad är vitsen med skyddad identitet då om det inte är för att han har bytt namn och bedrar folk på heltid?
Citera
2025-09-13, 12:50
Medlem
Lyssnade på mäklarboosts intervju med knarkaren, kvinnomisshandlaren och bedragen Eric Bremberg. Så här kan man sammanfatta det: ehh heter Eric Bremberg ehh Marbella är bullshit town och alla mäklare är inkompetenta ehh därför verkar jag här ehh jag är med i detta program ehh för att få in säljare på Djursholms, Lidingö och inne i stan ehh snälla anlita mig ehh.

Hela Eric Brembergs mäkleri bygger på fake it till you make it och han verkar ha fastnat i den fasen de senaste 30 åren.

Nej fy skäms på Mäklarboost som ger utrymme till en bedragare som Eric Bremberg att utnyttja eran plattform för att hitta nya brottsoffer. Gör om gör rätt!
Citera
2025-09-16, 11:47
Medlem
För er som är nyfikna på CAF Mäkleri aka Bremberg International Estate AB kolla då in i tråden nedan:

(FB) Bremberg International Estate AB: Ett bedrägeri genom mäkleri?
Citera
2025-09-17, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molnets
Han ser fanimej inte svensk ut. Har han också bytt namn? Kan ju vara därför han har skyddat identitet.
Han ser ut som en gangstermäklare från Mellanöstern.

Jag tror inte att han har bytt namn, eftersom han redan 2003 figurerar i en artikel om träning i QX.
Citera
2025-09-17, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av respektive
Jag tror inte att han har bytt namn, eftersom han redan 2003 figurerar i en artikel om träning i QX.

Han är inte 20 utan 50, och det namnet bytte han förmodligen redan för 30 år sen och haft skyddat identitet lika länge. Att dra fram en artikel från 2003 som ”bevis” är lika relevant som att kalla en Nokia 3310 framtidens smartphone. Särskilt när han dessutom ser ut att vara anabolatorsk i den artikeln, vilket knappast höjer trovärdigheten. 

Faktum kvarstår: Han ser ut som en gangstermäklare från Mellanöstern.

Försök att skydda honom även där: (FB) Bremberg International Estate AB: Ett bedrägeri genom mäkleri?
Senast redigerad av molnets 2025-09-17 kl. 11:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in