Citat:
Ursprungligen postat av
Graavarg
Det var litet det som var min poäng. I "the land of the free and the home of the brave" ska ingen försöka förtrycka nån annans åsikt, och inte heller deras rätt att leva sitt liv som de vill. Man ska lämna andra i fred, inte ge sig på dem. Inte försöka begränsa dem, styra dem, förbjuda dem att vara vem de är. Så länge de inte ger sig på andra.
Det är mina släktingars bild av USA (som bor i Florida, och alla är republikaner), det var min familjs (något glorifierade) bild av USA, och det är fortsättningsvis en grundläggande grej som åtminstone jag uppfattar i stort sett i all amerikansk kultur, från Hollywood till litteratur. Därför har USA, enligt mig, alltid till sin grundläggande natur varit anti-kommunistiskt OCH anti-fascistiskt. Tills nu, vilket är smått chockerande.
[/quote]
Lite så är det, bortsett från att man har förstås rätt att kritisera andra och försöka få dem ändra sitt sätt att leva. Vilket du vill förneka andra att göra. Men problemet med trans går åt andra hållet. Man vill förneka majoriteten att säga sanningen. Förtrycka dem. Det är något helt annat.
På samma sätt som du menar att man har rätt att leva sitt liv som man vill, utan andra ska tvinga dem till något annat, inom rimliga gränser, har inte de rätt att tvinga på andra sina åsikter. Men det är vad som faktiskt har pågått. Om jag säger sanningen åt någon transa, att de inte är vad de är, kan jag bli anmäld för diskriminering. Men då är det majoriteten man diskriminerar och kriminaliserar sanningen. Helt barockt och förstås totalitärt. Det är inkonsekvent. Det som gäller för en grupp, ska inte gälla för andra.
De har rätt att anse sig vara ett annat kön, men man har inte rätt att tvinga på andra den åsikten, som du verkar stå för. Men du ser det bara åt ena hållet och följer bara dina falska vänsterdogmer. Men här är väl allt satt till sin spets. När de som tror att de står för frihet, vill tvinga på alla andra deras åsikter, samtidigt som de påstår att alla har rätt till sina. Med vilken rätt gör man det?
De har väl med mordet att göra. Man anser felaktigt att man inte får kritisera trans och angriper de som står för sanningen. Liksom du väl. Du anser att Kirk inte har rätt till sina åsikter. Alla ska tycka som dig och de som inte gör det anser du är onda och kastar epitet på.