2025-09-13, 23:38
Medlem
Jag har en USB kabel med ett märkligt problem. Enheten visar att den laddas, men batteriet dräneras i samma hastighet som den borde laddas.

Nu har jag testat med flera andra laddare och mobiltelefoner samt surfplattor med exakt samma resultat. Det är helt klart fel på USB kabeln.

Jag testade även med en Quick Charge QC 3.0 + USB-PD laddare, men där går batterimätaren av någon anledning varken upp eller ned.

Jag har varit med om att telefonen visar långsam laddning, men aldrig det här problemet där enheten dräneras istället för att ladda.

Är det någon som har varit med om något liknande? Hur kommer det sig att telefonen indikerar laddning när den dräneras?
Citera
2025-09-13, 23:49
Medlem
Ken-Ring-Intes avatar
Nej. Men du får köpa en ny kabel.

Hej då.
Citera
2025-09-13, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken-Ring-Inte
Nej. Men du får köpa en ny kabel.

Hej då.

I helvete heller, kabeln ska lagas.
Citera
2025-09-13, 23:55
Medlem
Ken-Ring-Intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabbla

Löd om kontakterna då om du tror att det kommer göra skillnad.
Senast redigerad av Ken-Ring-Inte 2025-09-13 kl. 23:57.
Citera
2025-09-13, 23:57
Medlem
HatarNarrativets avatar
Citat:
Köp en thunderbolt 3 kabel.
Citera
2025-09-14, 09:44
Medlem
Citat:
Jag har en USB kabel med ett märkligt problem. Enheten visar att den laddas, men batteriet dräneras i samma hastighet som den borde laddas.

Nu har jag testat med flera andra laddare och mobiltelefoner samt surfplattor med exakt samma resultat. Det är helt klart fel på USB kabeln.

Jag testade även med en Quick Charge QC 3.0 + USB-PD laddare, men där går batterimätaren av någon anledning varken upp eller ned.

Jag har varit med om att telefonen visar långsam laddning, men aldrig det här problemet där enheten dräneras istället för att ladda.

Är det någon som har varit med om något liknande? Hur kommer det sig att telefonen indikerar laddning när den dräneras?

Allt pekar på att rotorsaken är att kabeln är defekt. Då kan du reparera eller byta ut den. Svårt att se fler alternativ än så.

Eller är trådens ämne "hur tar jag reda på vad som är trasigt i min kabel"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in