2025-09-13, 15:39
Citat:
Ursprungligen postat av larkascending
Det verkar som att det pågår en samordnad insats just nu för att sprida så mycket falsk information som möjligt för att stämpla Tyler Robinson som en högerextrem MAGA-anhängare.

Som om en högerextremist någonsin skulle använda fascist som ett skällsord...

Snarare tvärtom, att MAGAfolket nu är skitnervösa över att ännu en MAGAtomte mördat folk så nu försöker man att stämpla honom som vänster fast alla vet att det är ännu en högerincel som mördat.
Citera
2025-09-13, 15:44
Medlem
Ducadreams avatar
Det snackas om att det är en inside job från Trumps och Israels sida. Jag tror på det.
Citera
2025-09-13, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larkascending
Det verkar som att det pågår en samordnad insats just nu för att sprida så mycket falsk information som möjligt för att stämpla Tyler Robinson som en högerextrem MAGA-anhängare.

Som om en högerextremist någonsin skulle använda fascist som ett skällsord...

Ingen går väl på det. Sen är det väl inte av intresse. Vad spelar det för roll liksom.
Citera
2025-09-13, 15:49
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Snarare tvärtom, att MAGAfolket nu är skitnervösa över att ännu en MAGAtomte mördat folk så nu försöker man att stämpla honom som vänster fast alla vet att det är ännu en högerincel som mördat.

Än så länge finns inte nåt som tyder på det. Iaf inte om kulornas texter stämmer.

Tycker alla bitar passar ihop förutom det hittade vapnet. På filmen där han flyr syns inget vapen. Sedan hittas det i skogen tillsammans med puckade politiska budskap. Resten av attentatet är ju rätt så genomtänkt. Lekt med tanken att FBI släppt desinformation men oklart varför de skulle göra det.
Citera
2025-09-13, 15:49
Avstängd
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Ingen går väl på det. Sen är det väl inte av intresse. Vad spelar det för roll liksom.
För sakfrågan (all politiskt våld är skit), ingenting.
För att mordet cyniskt exploateras över hela den politiska skalan, allt.
Citera
2025-09-13, 15:50
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Du glömde tillägga när kamrat Charlie sa att Finland är Ryssland. Vilket är ett av de mest efterblivna saker han sagt.

Finns nog säkert en del finnar som skulle ha varit beredda att knäppa en sån idiot. Men å andra sidan ingen som skulle iddas göra sig besväret att åka över pölen, för en sån idiot. Nu är ju amerikaner generellt rätt kass på historia, och på omvärlden överlag, så kanske man måste ha litet överseende med de mindre bemedlade...

Sen undrar man ju ifall det finns nån svensk som tycker att man kunde vrida tillbaka situationen till "före 1809". Finland och Sverige har ju i princip varit samma land sedan Sverige blev till. Fram till att en korkskalle till kung förlorade det till Ryssland...
Senast redigerad av Graavarg 2025-09-13 kl. 15:55.
Citera
2025-09-13, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
För sakfrågan (all politiskt våld är skit), ingenting.
För att mordet cyniskt exploateras över hela den politiska skalan, allt.

Jag förstår att Trump drog slutsatser direkt och spred rykten. Men han är känd att sprida hat så egentligen ligger det på honom och de andra i hans gäng som sprider rykten.
Men kan inte heller se att det spelar roll. Jag kan inte hoppa på någon nu bara för att skytten var si eller så. Det är bara Trump och andra mongon som tänker så. Ointelligent av dem helt klart.
Citera
2025-09-13, 15:55
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Jag läntar till dagen dessa västerparasiter sätts i fängelse. De ska aldrig mer få komma ut. De är en cancer.

Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Detta, är det som kan leda till inbördeskrig.

Detta = stavfelen?
Citera
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Det snackas om att det är en inside job från Trumps och Israels sida. Jag tror på det.
Tror du på det på riktigt eller trollar du?
Citera
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Det är huvudproblemet med Vänstern. Att det ni "vet" inte är sant. Ändå kan ni döda för det. jag tänker på Sovjet, Kina, detta mord.
Citera
Medlem
larkascendings avatar
Citat:

Det finns inget som helst som pekar på att Robinson var MAGA.

Förväntat nog, eftersom de saknar allt vad tillstymmelse till heder och anständighet heter, försöker nu många i vänstern att på ett ganska skamlöst sätt nu beskylla högern för dådet.

Detta alltså efter att i flera dagar öppet ha rättfärdigat mordet på olika sociala plattformer. Jag var själv inne på reddit samma kväll som mordet skedde och folks reaktioner gav mig sådan sorg och olust att jag beslöt för att logga ut från den plattformen för gott. En plattform som ändå mest bara samlar bittra själar som inte kan ta ansvar för mycket i livet.
Citera
Medlem
Charlie Kirk var en människa och det är hemskt att han mördades. Jag tyckte flera av hans åsikter var kalle anka. Några av hans åsikter var bra. De flesta svenskar skulle nog kalla honom en religös tokstolle och rysstroll.

Jag gillar inte Kirks ideologiska utveckling. Från en relativt sund sekulär konservativ libertarian till en religös nationalist med många osunda ideer och uttalanden. Vidare han var väldigt outbildad, hoppat av college, dock duktig på organisera, dålig debattör men bra agitator.

Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream

Nu trollar du lite väl häftigt. Han stödde Seven mountain mandate, som i sin tur stödjer Israel. En del av dem så hårt så de vill påskynda Armageddon och då enligt sagorna så måste Israel finnas, tempel byggas mm.

Så det är högst osannolikt att Israel har med saken att göra eller det är ett insider job.Dessutom var Charlie Kirk var ett av skälen till att Trump vann valet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in