2025-09-12, 17:26
Medlem
Gentss avatar
Det var väl givet att det var en psyksjuk vänsterextrem som begick dådet. Det visar sig främst här hur sjuka vänstern faktiskt är. Man hyllar mord, ställer man sig en millimeter till höger från Socialdemokraterna, i svenska mått, så är man dödsnazist.

En gång i tiden hade jag sagt att högern inte hade firat om något vänsterskum dog, men den tiden är förbi. Jag önskar er alla på vänsterkanten det absolut värsta i livet.
Citera
2025-09-12, 17:27
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Njursaltare
Så klart Kirk var ansvarig för sin del av polariseringen!

Det håller RutgerFuchs med om. Men när jag ställer frågan huruvida det finns ett samband mellan polarisering och politiskt våld så blev det plötsligt jobbigt för honom. Förmodligen för att han precis förstått att han har fel men inte vill erkänna det.
Citera
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Är det dags att tramsa istället för att svara på frågor?

Du är dig lik.
Du förstod inte vad jag menade? Jag spetsade till det för att du skulle förstå.
Det är inte rimligt att mörda någon för att man inte håller med den.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Det är hon som gjort en sång om att Kirk får svälja sina ord när kulan hamnat i hans hals. Ja, kulan mosade sönder hans kroppspulsåder i halsen och han förblödde, troligen inom någon minut. Medvetandet verkade han tappa relativt omgående. Kalibern som användes var i kaliber 30, vilket motsvarar skjuta någon med en automatkarbin Kalasjnikov i halsen.

Jag upplever mordet som ordentligt brutalt och det sändes live dessutom. Endast en personlighetsstörd narcissist eller sociopat skulle uttalat sig som denna kvinna gör, dessutom skriva en sång om saken och publicera den kort efter mordet, usch. Skulle inte förvåna mig om det finns en brottsrubricering som för förtal av avliden eller likande. Fullkomligt horribelt agerande att göra en musikaliskt låt och publicera den på Instagram och publicera den om detta bestialiskt mord.

Men där ser vi ju delar av motivet, vänster blir hatiska och radikaliseras, det syns även i Sverige en vänsterperson som gjort en sådan här sak för 10-20 år sedan det hade varit otänkbart. Radikaliserad peson som begått mordet. Denna kvinna behöver gå till psykolog ffs!
Som nitsång om Palmes mord som SD toppen sjön på Estlands båt.
Finns film på den och Åkesson som sjunger med.
Senast redigerad av Maskrosen60 2025-09-12 kl. 17:29. Anledning: Stavfel
Citera
2025-09-12, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alecanan
Ja, det får du väl tycka. Men för oss andra som inte står kvar i samma sandlåda framstod det mest som ett hycklande skådespel.

Att lyfta fram ”han förklarade skillnaden på man och kvinna” som någon sorts stor insats är ju nästan parodi. Om det är höjdpunkten, så säger det mer om nivån än om hans påstådda pedagogik.

Visst kan han ha varit en omtänksam familjefar privat, men jag har svårt att se kristna extremvärderingar som att kvinnan ska underordna sig mannen eller att en våldtagen dotter ska tvingas behålla barnet som en särskilt sund grund för faderskap

Tycker att det är fint ändå att ta sig tiden att förklara så banala saker som vad en kvinna och en man är. Många skulle nog bara sucka och lämna dom ovetandes medans han tog sig tid även för dom mest förvirrade.

Jag tror faktiskt att han var en bra familjefar även om man aldrig kan veta säkert förstås. Ja USAs kristna höger och abortfrågan har jag också alltid tyckt varit väl överdriven. Han hade väl en poäng i att man ska ta ansvar för sina sexuella interaktioner och att abort inte bör ersätta preventivmedel och att det finns något fint och värdefullt i att spara på oskulden tills man gifter sig (även om man ska vara fri att välja det själv såklart). Men abort måste ända kunna vara en utväg och tillåtet. Man måste få ha sin åsikt och berätta om den utan att bli skjuten för det. Det var väl nån kvinna som låg med typ 1000 män vilket skulle kunna ses som lite av en motpol till CK:s filosofi. Hon ska ju fan inte behöva bli skjuten av den amerikanska kristna högern för det. Det känns som att allt och alla är så extrema nu för tiden. Lite rim och reson och sunt förnuft hade varit att önska.
Citera
2025-09-12, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av c.diver
Det låter som du önsketänker? Eller menar du att man i USA kan straffas för sina åsikter?
Jag tror du ljuger men motbevisa mig gärna.

Orkar inte länka till allt jag sett men både kustbevakningen och flottan har gått ut med att man blivit informerade och vet om att det förekommit kommentarer bland anställda som hyllar mordet och att dessa personer kommer straffas och disciplineras.

Trump har också gått ut och sagt att människor utan medborgarskap som hyllat mordet kommer utvisas.

Att hylla mord är ingen ”åsikt” man kan gömma sig bakom.
Citera
2025-09-12, 17:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unlucky-Monkey
All heder till pappan som gjorde det enda rätta! Hur kan man leva med sig själv om man inte anger en psykiskt sjuk antifa vänsterterrorist även om det är ens enda son! Han kan nu leva vidare som den rakryggade individ han är! Guds insikt eller rättvisa berörde hans själ!
Hade han nåt val?

En rumskamrat till Tyler lär vara den som får hittelönen, den som berättade om deras dialog på discord.

Tylers föräldrar, är registrerade republikaner, enligt offentliga väljarregister – Tyler har tidigare registrerat sig som opartisk väljare.
(Daily Beast.)
Senast redigerad av develi 2025-09-12 kl. 17:32.
Citera
Medlem
ItsWednesdays avatar
Om GM nu var från en konservativ familj, mördade han Kirk för att piska upp stämningen och skylla på "vänstern"? Inristningarna på kulorna kan ju ha varit villospår?
Citera
Medlem
Fram med popcorn allihopa! Allting tyder på att det är en republikan som ligger bakom dådet. Hur agerar maga och fox news när det blir officiellt?
Citera
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unlucky-Monkey
Du pratar om 40 år gamla fall som är utredda eller att mördaren inte hittats, det har inget med detta att göra.
Det är media med sin avhumanisering på konservativa och nationalister som har indirekt mördat Charlie Kirk. Och där måste ansvarig ställas till svars även de dårar som gravskändar en nyss mördad småbarnspappa. Lite heder och moral har du väl i kroppen som förstår att det inte är identiska fall.

Det här är ju ett politiskt motiverat dåd av anti-fascister dvs blodröda revolutionära kommunister som hatar yttrandefrihet och demokrati! De hade inte hade tvekat sprättat upp halsen på digo de fick för sig att du för en dag gått över och blivit "rasist", fascist", "nazist" eller "högerextrem"...

Du får faktiskt vara lite försktig i vad du säger! Våldsterrorn från vänstern måste få ett slut och det med den strängaste av lagar! Terror är inget bustreck det är på riktigt och iförrgår mördades Charlie Kirk av just den terrorn!

Vila i frid, Charlie!
Problemet med ditt resonemang är att höger- och vänstervåldet är ungefär lika enligt all tillgänglig forskning.
Du bör avhålla dig för att göra det här till en politisk fråga. Då spär du bara på polariseringen och aggressiviteten.
Skit är skit, oberoende om det kommer från höger eller vänster.
Citera
Avstängd
Unlucky-Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maskrosen60
Som nitsång om Palmes mord som SD toppen sjön på Estlqnds båt.
Finns film på den och Åkesson som sjunger med.

Så du menar att Åkesson mördade Palme är det ditt slutgiltiga svar? Återigen du går offtopic och försöker skifta fokus från det otäcka och råa mordet på småbarnspappan Charlie som den oärliga maskrosen du är. Man undar ju faktiskt om du är en sådan brottsbenägen mp:are kanske? Där lagen inte ska gälla lika för alla, du är lite finare än andra för du är miljöpartist och hyser "goda" åsikter då kan du få komma undad med lite av vad du vill faktiskt.

Det är ju en intressant teori du framför du får faktiskt skicka den till Palmegruppen och se om du får ett gensvar!
Citera
2025-09-12, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Man behöver inte försöka att skriva om historien vilket de gör i böckerna nu i USA genom Trump... Just ang slavarna. Det är som Republikanerna har något storhetsvansinne aka Putin. Om 200 år blir det ju lätt att den verkliga historien glöms bort därför är det viktigt att bevara historien.

Ja historien är ju viktig om än sekundär. På vilka punkter ändrar han då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in