2025-09-12, 16:51
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Hitta själv. T ex detta:

https://www.svt.se/nyheter/nyhetstecken/charlie-kirk-kritiseras-for-uttalande-om-teckensprakstolkar
Är ju helt rätt att tolkar inte inte ska behöva ta upp halva skärmen och distrahera när det finns text-funktioner.
Citera
2025-09-12, 16:51
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Har sett lite filmer och bilder på gärningsmannen, han verkade normal. Troligtvis har han blivit radikaliserad i skolan, allt för många lärare är tyvärr vänsterextrema vilket man även kan se på twitter hur många lärare som avslöjas med att fira mordet.

Tror mer på att han har blivit radikaliserad på internet och genom att tvingas växa upp i ett sjukt land.
Citera
2025-09-12, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Har sett lite filmer och bilder på gärningsmannen, han verkade normal. Troligtvis har han blivit radikaliserad i skolan, allt för många lärare är tyvärr vänsterextrema vilket man även kan se på twitter hur många lärare som avslöjas med att fira mordet.

Eller i dom Antifa Discord-kanalerna han var del av?
Citera
Bannlyst
Dödsstraff för chill. Hoppas han hamnar på öppen anstalt på ett MAX fängelse med bara svarta.

Då kan hans lilla 50 kilos röv få så mycket dase. Sen när negrerna nästan knullat ihjäl så får han bli ihopsydd hjälpligt, sen repeat and repeat under hela hans liv.

Sen hoppas jag Big Dog nu försöker terrorklassa all form av antifascism, samt även Dems. Aldrig funnits bättre läge än nu att göra sig av med vänsterpacket
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adidas
Så du tycker alltså att det är helt okej att ta livet av folk om de har åsikter man inte tycker om. Då är det alltså helt ok att Charlie blev slaktad eftersom motivet med största sannolikhet är exakt det.

Eller är det bara acceptabelt att ta livet av folk när DU inte håller med dom?

Det har jag inte sagt, men staten förvarar ju exempelvis folk i fängelse med hjälp av våld och detta tycker jag är nödvändigt. Är även förespråkare av dödsstraff för vissa brott.

Att hålla med eller inte är en sak men när det, återigen exempelvis, kommer till att stoppa saker som Rysslands imperialistiska ambitioner, islams framfart och liknande så tvivlar jag på att dialog räcker. Samma på mikroskala, en pedofil slutar knappast för att du vädjar till dennes medkänsla.

Givetvis anser jag att det jag själv tycker är betydligt viktigare än vad totala främlingar med helt annan moralisk kompass anser? Hur tror du egentligen att samhällen och kollektiva normer uppstår och formas?
Senast redigerad av Periodic 2025-09-12 kl. 16:58.
Citera
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Hur ristar man in nåt så långt på en liten kula?
Verkar otroligt avancerat, typ CIA-nivå?
Det var hylsan han ristat på. Bra mycket större än kulan, men det var nog ett pilljobb
Citera
2025-09-12, 16:53
Medlem
DonaldBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adidas
Nej det tror jag absolut inte, det är inte Uganda. Samt att högerfolket gravt överdriver hur stort det här är. Det har skett mycket större attacker och dåd i USA förut och det är ingen som avrättas på 3 år.

Timothy McVeigh som sprängde hundratals till döds i Oklahoma City tog 6 år att avrätta och ta med i beräkningen att han avstod alla sorters överklagan och uppskov.

Om snubben vill jävlas och spela systemet så kommer det ta minst 15 år tills han slocknar och då räknar jag lågt.

Mordet på Kirov var väl egentligen inte heller en supersak?
Poängen är hur mycket man kan blåsa upp det för att kunna öka sin politiska handlingsfrihet.

Kvittar om det är Stålnissen eller Trump.
Citera
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c.diver
Det var hylsan han ristat på. Bra mycket större än kulan, men det var nog ett pilljobb

Fyra hylsor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matrixmorpheus
Mycket som talar för att det är ännu en konservativ som ligger bakom skjutning, ska bli intressant hur fox news hanterar detta

Det är ungefär noll som talar för att han var konservativ, det verkar handla om en vänster-extremist.
Citera
2025-09-12, 16:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Njursaltare
Så klart Kirk var ansvarig för sin del av polariseringen!
Varför är du mer relevant med det du skriver din potentiellt psykopatiska vänsterliberal? Charlie Kirk blev mördard av en mördare... Nu är han dock fast och avvaktar dödsstraff snarast möjligt. Ni som legitimerar hans död med avseende på hans åsikter har vad ni har sagt att SD har hela tiden: en fruktansvärd människosyn... Ingen människa förtjänar att dö på det sättet och många vittnesmål talar om en individ som endast debatterade och aldrig gjorde en fluga förnär (oavsett vad man anser om hans åsikter).
Citera
2025-09-12, 16:54
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Inte så sannolikt tror jag, men Trump har väl benådat de flesta av J6-brottslingarna?
Ja även de grovt kriminella. Men att demokraterna skulle benåda den här mördaren är det bara efterblivna foliehattar som tror på
Citera
2025-09-12, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Skitsnack

Kirk dog inte för att han debatterade, han tog för sina extrema radikala åsikter hans hat mot andra människor samtidigt som han kallar sig gudfruktig. Kirk fick dö för sitt jävla hycklande!
Hade han valt att hålla sina sjuka åsikter för sig själv så hade han inte dött. Hade han haft en mer human bild av världen och sina fränder så hade han inte dött.
Jag säger inte att det är rätt att döda. Jag säger att han fick skylla sig själv och jag säger att det är patetiskt att snyfta när han stod och raljerade så cyniskt att det öde som blev hans egen död var exakt samma öde som han önskade vissa av sina medmänniskor.

Charlie Kirk fick ta emot Guds sanna rättvisa.

Med andra ord, så menar du att det är fullständigt legitimt att mörda de som har andra politiska åsikter? Det är iaf vad du skriver. Jag tycker du har en fullständigt sjuk åsikt i den här frågan, innbär då det att du får skylla dig själv om du möter samma öde som du önskar dina medmänniskor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in