2025-09-12, 13:47
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Jag står mycket långt ifrån Kirk värderingsmässigt, men ditt ställningstagande är ovärdigt, oanständigt och osmakligt. Det är väl för fan klart att det är synd om nån och dennes anhöriga om den blir mördad pga sina åsikter!! Fattar man inte det står man för betydligt sämre värderingar än Charlie Kirk.

Grontarskont verkar ha samma inställning till empati och värdering som Charlie Kirk hade. Jag förstår inte varför du tuggar fradga.
Citera
2025-09-12, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Om det funnits ett parti som var för två års fängelse för att häda islam hade jag inte röstat på det men du röstar på ett parti som vill ha två års fängelse för att bära vapen, detta trots att din präst Kirk säger att rätten att bära vapen är en gåva från gud?

Högern i ett nötskal, bara hyckleri.

Min präst? Kirk har ingenting med svensk inrikespolitik att göra, det vet du va? I Sverige har vi personer som har samma åsikter som Kirk och dessa har oftast inte svenskklingande namn.
Citera
2025-09-12, 13:48
Medlem
Här är video på när den påstådde mördaren debatterar mot Charlie. En riktigt obehaglig person!

https://www.youtube.com/watch?v=qDzTZeBfvdw

https://www.reddit.com/media?url=https%3A%2F%2Fi.redd.it%2Fyfl00rdoupof1. jpeg
Citera
2025-09-12, 13:48
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Du tycks ha blivit radikaliserad, kanske utan att inse det själv.

Respektera att många tycker att abort är hemskt. Det gör dem absolut inte onda.
Och när det gäller transsexualism så lider man ju onekligen av vanföreställningar om man tror sig kunna byta kön.
Alla människor är inte heller lika intelligenta. Det kanske kan upplevas taskigt att påpeka, men det är varken fel eller ondskefullt att göra det.
Och i USA finns en annan syn på vapen än i Sverige. Varför skall vi hata dem för det?

Charlie Kirk har inte "förtryckt" någon genom att ha åsikter som 90% av amerikanerna hade delat på 50- eller 60-talen.

Precis. Så det är kanske dags att amerikanarna sällar sig till nutiden?
Att tragiskt krama sig fast vid medeltiden är ju förvånansvärt löjligt för att vara USA.
Citera
2025-09-12, 13:49
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Skjuter du på en pappfigur svar ja men men inte i en sådan här situation!

Skulle säga ex militär eller en väldigt rutinerad jägare!

I USA är det en helt annan grej. Finns stor mängder hobbyskyttar som klarar det där skottet i sömnen. Utah av all ställen är en av unionens vapenvänligaste stater. Inte ens licens för consealed carry. Vidare kan du köpa vapnen och ammunitionen på gunshows utan bakgrundskontroll.
Citera
Medlem
smickras avatar
Hur kan denna tråden ha fler inlägg än tråden om de två demokraterna som mördades av ett högerspöke?
Detta mord är, som Charlie Kirk själv sade, collateral damage.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Om det funnits ett parti som var för två års fängelse för att häda islam hade jag inte röstat på det men du röstar på ett parti som vill ha två års fängelse för att bära vapen, detta trots att din präst Kirk säger att rätten att bära vapen är en gåva från gud?

Högern i ett nötskal, bara hyckleri.

Hyckleri är att kritisera Kirk men samtidigt blunda för vad som pågår i vårt eget land. Vi har fyllt vårt land med hundratusentals ”Kirks” de senaste åren utan att vänstern sagt ett ljud.
Citera
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Odden för att Kirk mördades för något annat än sina åsikter är astronomiska med tanke på hur han blev mördad. Det finns en mikroskopisk chans att han sköts av en snubbe som var sur för att han gjorde slut på deras homosexuella förhållande/hade sex med hans fru/vägrade betala räkningen för snickerijobbet men det är så otroligt att jag tror att vi helt kan bortse från det.

Det finns väl inga fascister? Det finns väl knappt en person i världen som skulle säga: "Jag är fascist, det är min favoritideologi" till skillnad från kommunister, anarkister, syndikalister och alla vänsterideologier. Termen används exklusivt för att beskriva en meningsmotståndare från vänsterhåll, det är någon annan som bestämmer att en person är fascist.

Skillnaden mellan vänstern och högern är att högern tenderar att se vänstern som korkade och oinformerade (eller vänsterblivna om du nu vill), vänstern däremot ser högern som onda fascister/nazister. Ser man någon som ond blir det ganska lätt att tycka att våld mot de människorna är berättigat.
DU påstår något som det saknas saklig grund för, återkom när fakta komerm istället.
För det är rätt pinsamt och se någon låter agendan trumma på och inte ens bryr sig om fakta det allra minsta.

Det republikanska partiet är idag fascister på mer områden än ett nu.
Och fansen ja, de lyfter det ofta här på Politik USA.

Denna höger den är inte välinformerad, dock så har den alternativ fakta(Du vet lögner på långa rader istället.)
Men bra, då vet vi, alla som inte håller med är vänsterblivna även här då, och det är nu hyckleriet börjar för dig.

Det mest komiska av allt dock, det är att ingen vet vem det är.
Men du vill förekomma detta med ingen saklighet eller fakta som pekar på vem det var, typisk högerextremt även om det inte är fascism och att förekomma något de vet inget om.
För vi sett egna skjutna egna förr och dödat, eller som i donalds fall egna som misslyckades med sitt uppdrag(Ett uppdrag av en dåre då.)
Citera
2025-09-12, 13:50
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Fan du verkar ju mer störd en de flesta på det här forumet! Säger väldigt mycket!

Tycker inte synd om honom som person! Tycker mer synd om de 4 barn som blev skjutna på en förskola samma dag!

Varför grinar du inte över dom?!
Eftersom du bara sysslar med ad homimem utan belägg, halmgubbar och whataboutism, finner jag det föga meningsfullt att vidare diskutera det här med dig.
Den här konversationen — är över.
Citera
2025-09-12, 13:53
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Grontarskont verkar ha samma inställning till empati och värdering som Charlie Kirk hade. Jag förstår inte varför du tuggar fradga.
Tuggar fradga?
Jag tycker varken Grontarskont eller Kirk ska mördas för sina åsikter.
Citera
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Eftersom du bara sysslar med ad homimem utan belägg, halmgubbar och whataboutism, finner jag det föga meningsfullt att vidare diskutera det här med dig.
Den här konversationen — är över.

Precis håller med "whataboutismen" slår i taket i den här tråden!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Varför skulle det bli inbördeskrig för en nobody blir i ihjälskjuten?
Det är ju bara en av nästan 50000 årligen, sure, en stor portion var självmord, men varför en i denna mängden skulle göra det till ett inbördeskrig är ju bara patetiskt.

För det var bara en till i en JÄTTE HÖG av döda av skjutvapen.

Det jag mer ser nu är att högern söker en konfrontation med våld, och hur dålig ursäkten än är så vill dom ändå ha våld.
Vi normal vill inte ha våld, och vi vill ha bort vapen från olämpliga och hårdare regler.
Men låt mig gissa, ingen tid för tänka på detta nu, utan nu är det tid för att be istället och glömma
Dock här så blir det inte lägg för fascisterna, och med tanke på att de klarar inte av att inte lyfta hela tiden.
Men då kommer frågan var gång, bättre vapenlagar kanske?
Mår du egentligen bra.? Har du intellekt? 🤔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in