2025-09-12, 08:33
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Med tanke på alla publika och privata kameror borde det finnas tillräckligt material FBI att samla in och identifiera mördaren om det är den personen VI ser på dom få klipp VI får se i media.
Tänk bara på alla bilar han passerar (både stillastående och i trafik) .Många är utrustade med kameror nuförtiden.
Jag gissar att han är identifierad av FBI redan och är i full färd att hitta hen nu!(hen för att det var inristat - budskap om transpersoner och ”antifascistisk ideologi”- på vapnet. )

Fast det där med inristningen av olika budskap ska vi nog ta med en nypa salt, innan det blir en trådsanning. Tror inte det är verifierat.
Citera
2025-09-12, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82
Du skriver om saker du hittar på YouTube? Hade du utbildat dig lite till hade du blivit informerad om att citatet fortsätter med att han menar att han hellre använder ordet sympati. Vänsterns klipp å klistra verkar funka på vissa mindre begåvade människor.

Jag såg först citatet på Youtube, men sedan letade jag upp källan. Du såg inte min länk?

Eftersom du tycker att det är rätt att tycka illa om empati, men gilla sympati, kan du reda ut för mig vad skillnaden är?

Jag ska göra det åt dig, så att du slipper. Empati betyder att kunna leva sig in i andra människors situation, kanske alla människors. Men sympati betyder att ha förståelse för och gilla andra människor - kanske de människor man själv tycker om. Man behöver inte försöka förstå deras situation, om man bara känner sympati och inte empati. Man kan välja bort människor som inte tänker som man själv, om man inte kan känna empati.
Citera
2025-09-12, 08:35
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Det är nåt skumt med att han inte är gripen ännu. Namnet verkar FBI redan ha men de hittar inte den misstänkte gärningsmannen.

Han kanske redan har lämnat jordelivet. Det enda han har att se fram emot är årslånga rättegångar och avrättning med giftspruta.
Citera
2025-09-12, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Han kritiserade hur begreppet används på senare tid. Inte fenomenet empati i sig.

Det är samma som med ordet "inkludering". I sig står det för något positivt. Men så som det används på senare år så mår man ju nästan illa när man hör det.

Pseudovänstern har förvrängt betydelsen av många ord.

Du har delvis en poäng där, men det finns ingenting som tyder på att Charlie Kirk uppskattade empati som sådant. Det finns ingenting som tyder på att han var intresserad av att leva sig in i hur andra människor har det
Citera
2025-09-12, 08:40
Medlem
Nu vill vi se dödsstraff på den vänsterextrema skytten och livstids fängelse för alla vänsterextrema som firar mordet på sociala medier.

Vänsterextrema måste tas itu med samma våld som de använder mot oliktänkande.
Citera
2025-09-12, 08:41
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Han kritiserade hur begreppet används på senare tid. Inte fenomenet empati i sig.

Det är samma som med ordet "inkludering". I sig står det för något positivt. Men så som det används på senare år så mår man ju nästan illa när man hör det.

Pseudovänstern har förvrängt betydelsen av många ord.

Om jag inte missminner mig menade han att man inte ska förväxla empati och sympati.

Empati betyder ju att man verkligen ska kunna leva sig in i hur någon annan känner, medans sympati betyder att man kan hjälpa och stötta utan att man ska känna samma
sak.

Sympati är ju mer realistiskt. Jag kan ju rimligen inte veta hur det är att vara icke-binär människa som identifierar mig som en katt. Men tycka synd om dom, det kan jag

Att vänstern sen vill utmåla alla som inte kan känna alla andras känslor som onda psykopater är ju inte speciellt konstruktivt. Eller realistiskt
Citera
2025-09-12, 08:42
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomWanderer
Nu vill vi se dödsstraff på den vänsterextrema skytten och livstids fängelse för alla vänsterextrema som firar mordet på sociala medier.

Jag kan tänka mig vissa praktiska och administrativa problem med att lagföra alla som firar med livstids fängelse. Börjar det kännas svettigt och obekvämt inom MAGA-rörelsen?
Citera
2025-09-12, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lordalatar
Det är nog inget du skall gå på. Skytten var en ensam transgener person som låg på ett tak. Man har hittat vapnet och kulorna och har bilder på vem skytten är. Han bar en svart tröja med den amerikanska flaggan och en örn. Troligen grips han snart.

Jag tvivlar mycket starkt på att skytten var trans.

Skulle han ha varit en kvinna som hade gjort om sig till man? Skulle han i så fall haft den fysiska precision och styrka som krävdes för att träffa Charlie Kirk i halsen på ett avstånd på 200 meter, och sedan klättra/hoppa ner från taket han stod på när han sköt och sen springa in i skogen utan att bli upptäckt eller fast? Tror jag inte alls på.

Eller skulle han ha varit en man som gjorde om sig till kvinna? Det finns väl ingenting alls på de bilder man har sett som tyder på att skytten var kvinnlig på minsta sätt?
Citera
2025-09-12, 08:43
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Fast det där med inristningen av olika budskap ska vi nog ta med en nypa salt, innan det blir en trådsanning. Tror inte det är verifierat.

Ok vi får se.
Senast redigerad av Erik Öst 2025-09-12 kl. 09:06.
Citera
2025-09-12, 08:44
Medlem
Det är faktiskt dags för kamp mot de vänsterextrema, det räcker nu!

Vi ville bara bli lämnade ifred, men får vi konservativa höger inte det, då utplånar vi dom.

I ett krig vänster mot höger, vinner högern med 100% sannolikhet

Detta är verkligen en "Turning point"

Jag är så jävla trött på all denna woke PK trans skit, så jag vill spy.

Tillsammans kommer man se till så många av de på den vänsterextrema sidan blir av med sina jobb, samt att de verkligen ska skämmas för vad de gör.

Samt varje gång media och vänstern medvetet kallar högern nazister osv fastän de vet de inte är så, ska man se till att skapa ett helvete för dom
Senast redigerad av stampentrekant 2025-09-12 kl. 08:48.
Citera
2025-09-12, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomWanderer

Du lär få din önskan uppfylld vad gäller skytten, om de får tag i honom. Utah har dödsstraff.

Men apropå din önskan att vilja avrätta alla som är glada över att Charlie Kirk är död (vilket är mycket smaklöst, det medger jag), så har inte ens dagens halvfascistiska USA kommit så långt att man avrättar folk för vad de skriver på sociala medier.
Citera
2025-09-12, 08:46
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
Charlie Kirk var inte särskilt mainstream på något sätt. MAGA-rörelsen har i tio års tid trott att hela världen är ett tivoli där man kan säga vad som helst, ljuga helt öppet, håna och bestraffa politiska motståndare, och försöka urholka demokratin utan att det händer något.

Nu kommer verkligheten emot dem som en betongvägg. Hoppsan, man kan visst dö om man beter sig som ett praktarsle. Vem ska ta över facklan efter Charlie Kirk? Ingen som räcker upp handen?

Well Maga vann delvis Trump valet, och tror att det eldar på snarare än skrämmer när någon blir skjuten såhär. Det har alltid I längden varit de som blir tystade som kommer fram i rampljuset. "De måste vara den obekväma sanningen som sägs då motståndarna inte har nåt annat att vinna över det än med mord" oavsett om det stämmer eller ej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in