2025-09-12, 00:40
Medlem
Tycker man ska akta sig lite för att sätta upp för starka säkerhetsbarriärer runt politiskt centrala figurer. Allvarligt våld i stor mängd är ett tecken på att demokratiska processen är på väg att spåra ur. Då bör man dra tillbaka offentligheten för politiker, och eventuellt även matcha det politiska fungerandet därefter.

Sätter man istället upp en hel armé runt varje talare, så blir det likt att ge en svårt cancerdrabbad person en huvudvärkstablett, eller hålla en hjärndöd persion vid liv på konstgjord väg fastän ingen hopp finns. En politiker som behöver skydd av en hel jäkla armé, kommer inte kunna åstadkomma politiska beslut som allmänheten efterföljer i vilket fall, eftersom motståndet uppenbart är så stort att var och varannan kommer ha ihjäl fanskapet om chansen finns.
Man bör identifiera vad problemet är ett symptom av, och agera därefter.

Som någon just skrev ovan: I en väl fungerande demokratisk miljö, behövs det inte arméer eller säkerhetsbunkrar runt talare. Men behövs sånt, som standard, då är något allvarligt fel med själva kärnan i det politiska landskapet och politiska miljön.

I starkt auktoritära system, där är kolossala skydd runt 'der fuhrer' ett måste, eftersom det inneboende motståndet är så starkt att ledarskap via konsensus inte fungerar, och istället ledaren leder med våld och fruktan. Måste man börja sätta upp skydd av den kalibern i USA nu, så förstår man vad det är ett tecken på, vart landet är på väg politiskt.
Senast redigerad av Robbinist 2025-09-12 kl. 00:47.
Citera
2025-09-12, 00:42
Medlem
Läskigt, trans och vänsteraktivister är rätt farliga.
Citera
2025-09-12, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Mjao, på sätt och vis kan jag hålla med dig om att de här tendenserna finns på båda hållen. Det finns dock en markant och väldigt stor skillnad, nämligen den ideologiska biten.

Högern, särskilt i USA, har alltid varit för individuell frihet. Sköt ditt och skit i andra. Man har en generellt sett ganska hård attityd mot den som inte klarar sig själv. I detta läger kan man förstå, om än kanske inte stödja, att man har mindre empati med t.ex. fängslade våldsverkare, illegala invandrare o.s.v.

Vänsterfalangen, återigen särskilt i USA, har dock alltid framhållit hur de är medmänskliga, omtänksamma och empatiska, inte alls hårda som högern. Man värnar om fängelsekunder, illegala invandrare, kriminella narkomaner som dör under polisingripanden o.s.v. o.s.v. Det finns ingen hejd på empatin för Hamas och Palestina.

I ljuset av detta är det tämligen talande hur man jublar över mordet på en fredlig debattör. Man tillhör ju sidan som ofta och gärna beskriver sig som empatisk och medmänsklig.

Absolut, vänsterfalangen är extremister men det är även högerfalangen. Polariseringen är så total den kan bli. Medans vänstern är ute och viftar med sina palestinaschalar så är högern ute och rabiat svingar i andra frågor som Demokraterna “stal” valet 2020, deras critical race theory, COVID 19 vacciner är farliga eller experimentella, klimatförändringar är en hoax, Liberala krafter försöker ta över kulturen, att det är rätt att skicka in militären i storstäder, det är Adam and Eve, not Adam and Steve, libs vill göra barn till trans etc etc etc etc. Dårar hela bunten.
Citera
2025-09-12, 00:43
Medlem
Vi portar givetvis alla trans samt alla vänsterpajaser.
Citera
2025-09-12, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Jag gillade honom men höll inte med om allt han sa och han har ju faktiskt blivit bränd några gånger i debatter.
Tycker också det är okej att fira att han dog, vi gör ju samma sak när tex extrema muslimer dör så ingen skillnad där, bara åsikterna dom emellan som skiljer.

Om en muslim hade stått och hållit på som kirk gjorde tror jag inte så många vita hade sörjt den muslimen och faktiskt tyckt det varit bra att denne dog.
Då jag är för yttrandefriheten tycker jag såklart att alla borde få ha sin åsikt och framföra den utan att riskera bli dödad.

Han verkar ha varit en bra pappa och make av det man ser på videor iaf, har väl en dotter som bar är nåt år gammal och kommer aldrig få se sin underbara pappa igen och ur den synpunkten är detta helt fruktansvärt.
Min pappa dog när jag var 7 år gammal och har saknat honom nästan varje dag sedan dess.

Återigen, en vit man sin stod för kärnfamiljen och var mot abort.

Och du jämför detta med muslimer som aktivt förtrycker kvinnor, avrättar bögar och transfolk, och har en värdegrund som hör hemma på medeltiden?

Kom igen.

Är man vänster så borde det var Muuslimer och inte Charlie Kirk som man kämpar mot. Då muslimerna går emot allt som den goda vänstern står för.
Citera
2025-09-12, 00:44
Avstängd
Anatoliys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Vänstern är på hugget i tråden och försvarar dådet ser jag. Läskig människosyn.
Troligtvis Sverigedemokrater som utger sig för att vara vänsterpartister för att få vänstern att se dålig ut.
Citera
2025-09-12, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Vänstern är på hugget i tråden och försvarar dådet ser jag. Läskig människosyn.

De har panik.

Citat:
Ursprungligen postat av JagSkaFixaDig
Tokvänstertransan som mördade Kirk sitter och trycker i nåt hörn, i sitt eget piss och skit, och darrar. FBI är mycket nära att sniffa upp horungen. Han grips inom kort. En snabb rättegång, och sedan avrättning.

Vem från tokvänstern betalade honom?

Soros?
Citera
2025-09-12, 00:48
Medlem
Civil war time. Det är ju högerfolk som har vapen, så det blir en enkel vinst.
Citera
2025-09-12, 00:49
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Nej. Jag gillar ju, till skillnad från dig, folk som vill prata med folk som har andra åsikter än mina.
Exakt. Jag vill diskutera/debattera med folk som inte tycker som jag.
Andra verkar tycka det är bättre att helt enkelt mörda meningsmotståndare...
Citera
2025-09-12, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Man.down
Civil war time. Det är ju högerfolk som har vapen, så det blir en enkel vinst.

Ja, lite så. Jag tror inte de vet vilken strid de ger sig in i. Eller så är de otroligt naiva som vanligt.
Citera
2025-09-12, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Wolfgang Hansson på Aftonhoran verkar ha deppat ihop och utesluter inte ett inbördeskrig nu.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/Ey6qw5/charlie-kirk-mordet-okar-risken-for-inbordeskrig-i-usa

Han har alltid tillhört skaran som tror jorden kommer gå under. När Trump tog över skulle ju WW3 inträffa. Wolfgang är usel, aldrig haft rätt i sina predictions. I detta fall delar jag dock hans åsikt. USA är otroligt splittrat och det faktum att vita blir i minoritet runt 2040 kommer definitivt skapa ett inbördeskrig.
Citera
2025-09-12, 00:54
Medlem
Detta är utfört av en stat. Punkt slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här