2025-09-11, 21:19
Medlem
Rollokolans avatar
Nog känns luften lite lättare att andas när en kvinnohatande extremist som dessutom gör allt för att vända Grönland mot Danmark förvinner.
Citera
2025-09-11, 21:19
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82
Ja men samma publik som vänsterpolitiker står bakom. Har sällan hört vänsterpartiet fördöma störande av ordningen, snarare är politikerna av samma aktivistiska kött och blod.
Som sagt, ta med en decibelmätare nästa gång du lyssnar på Bjebba och Taco.
Citera
2025-09-11, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Stämmer inte. Det är tom en liten övervikt, om än marginell, mot vänsterdåd.

Det stämmer inte. Ser man till de senaste decennierna är det extremhögern som står för en klar majoritet av det dödliga politiska våldet i USA. Charleston där svarta mördades i en kyrka, pittsburgh där judar dödades i en synagoga, El paso där latinos sköts ihjäl på en walmart, charlottesville, samt attacken mot Paul Pelosi och mordet på Minnesotas talman Melissa Hortman är bara några exempel. Vänstern står också för våld, men där handlar det oftare om hot, upplopp och skadegörelse, inte om masskjutningar och mord.
Citera
2025-09-11, 21:21
Medlem
aquaman1s avatar
Citat:
Känslor, som vanligt det enda sättet för vänstern att debattera. Och där kom nazistanklagelserna också
Är ju du som är helt känslodriven här. Ständig projicering från er.
Citera
2025-09-11, 21:21
Medlem
Anktalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravndal
När jag såg skottet igår kväll, på en lite kornig filmupptagning, tyckte jag att det såg ut som att brösttyget stod ut lite på Kirk när skottet föll. Mikrosekunden senare åkte händerna upp; nacken böjdes och han började falla med blodet pumpande ur halsen.

Ju mer jag kollar på filmer från skjutningen kan jag inte släppa tanken att det ser ut som att han blir träffad i bröstet först. Kanske var det så att kulan träffade något i bröstet och bytte riktning? Jag såg någonstans att det skrevs att Kirk bar skyddsväst, skulle kulan ha kunnat rikoschettera?

Någon som har tänkt samma tanke?

Det finns någon konspirationsteori om att han skulle iscensätta ett mordförsök som gick fel, han "signalerar precis innan skottet och sen rikoschettar kulan fel".
Citera
2025-09-11, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Som sagt, ta med en decibelmätare nästa gång du lyssnar på Bjebba och Taco.

Det är alltså vad du har att säga om vänsterns motstånd till det fria ordet på olika politiska evenemang? Fantastiskt.
Citera
2025-09-11, 21:24
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Nu verkar det som ATF backar om påstående inristade budskap:
NYT:
"A preliminary and unverified report circulated inside the Bureau of Alcohol, Tobacco, Firearms and Explosives found that ammunition recovered with the rifle used to kill Charlie Kirk appeared engraved with statements “expressing transgender and anti-fascist ideology.”

A senior law enforcement official with direct knowledge of the investigation cautioned that the report had not been verified by A.T.F. analysts, did not match other summaries of the evidence and might turn out to have been misread or misinterpreted."

Donalds ändringar av ledarskapet verkar inte gjort underverk när det kommer till korrekt information och kompetens inom polis och rättsväsendet (och de andra delarna)..

Det är fan inte klokt, vilka jävla pajasar. Klipper/skjuter dom GM (eller någon de påstår är GM) dvs att det inte blir något åtal och rättsprocess går det ju inte att lägga någon som helst vikt vid sanningshalten i något de ansvariga påstår om motiv och annat.
Citera
2025-09-11, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aquaman1
Är ju du som är helt känslodriven här. Ständig projicering från er.

Jodåsåatteh vi säger så du. Den som börjar nazistanklaga har tyvärr förlorat.
Citera
2025-09-11, 21:25
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
David ickes analys

Så ”Cui Bono” dvs till vems gagn?

Fast han har fel i att det var en proffesionell prickskytt, och avståndet var inte direkt någon utmaning. Faktiskt. Två timmar på en skjutbana med ett gevär i rätt kaliber så har du lärt dig att göra det skytten gjorde.
Senast redigerad av barkeeper 2025-09-11 kl. 21:31.
Citera
2025-09-11, 21:25
Medlem
Snart kommer slutstriden mellan folket vs hbtq blm afa och blattar och negrer , det kommer bli spännande tider att leva i
Citera
2025-09-11, 21:26
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Det är alltså vad du har att säga om vänsterns motstånd till det fria ordet på olika politiska evenemang? Fantastiskt.
Med tanke på dina svaga argument krävs inte mer.
Citera
2025-09-11, 21:26
Medlem
Citat:
Vad har Alex Jones med vår diskussion att göra? Helt otroligt.

Jesus vad du verkar vara ointelligent.

Låt mig bena ut det för dig då du är så otroligt känslosam: Du skrev "Att vänstern skriker högst är väl inget att diskutera ens?", jag svarade med exempel på hur högern hållit på senaste 25 åren och avslutade med "Har Alex Jones sagt något om det här kanske var en crisis actor som lever vidare, likt han gjorde om Sandy Hook?", ett 100% faktabaserat exempel på högerns retorik.

Du svarar "Så många ord du skriver men helt utan substans, bara känslor." varvid jag förklarar ytterligare "100% faktabaserat att Alex Jones sa att ingen dött i Sandy Hook utan att barn och skolpersonal var crisis actors".

Du återkopplar med "Vad har Alex Jones med vår diskussion att göra? Helt otroligt."

Lite svårt att förstå svenska och enkel logik baserad på sanning, kamrat? Tack för ikväll.

Thoughts and prayers.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in