2025-09-11, 20:50
Medlem
När jag såg skottet igår kväll, på en lite kornig filmupptagning, tyckte jag att det såg ut som att brösttyget stod ut lite på Kirk när skottet föll. Mikrosekunden senare åkte händerna upp; nacken böjdes och han började falla med blodet pumpande ur halsen.

Ju mer jag kollar på filmer från skjutningen kan jag inte släppa tanken att det ser ut som att han blir träffad i bröstet först. Kanske var det så att kulan träffade något i bröstet och bytte riktning? Jag såg någonstans att det skrevs att Kirk bar skyddsväst, skulle kulan ha kunnat rikoschettera?

Någon som har tänkt samma tanke?
Senast redigerad av Ravndal 2025-09-11 kl. 20:53.
Citera
2025-09-11, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82
Vänstern står ju för det GODA hatet. Har du inte lärt dig det? Folk som har avvikande åsikter och som ej accepterar massinvandring, Hamas eller höjda bidrag till människor som vägrar arbeta, ja dessa står för det ONDA hatet. Dessa är nazister, klimatförnekare, brunhöger och mycket annat kul.

”Det goda hatet” är en motsägelse i sig. Antingen är hat som politiskt verktyg farligt oavsett vem som använder det, eller så har man redan bestämt att reglerna bara gäller för den andra sidan. Att kalla alla som tycker annorlunda för ”nazister” eller ”brunhöger” är samma sak som när högern ropar ”marxist” eller ”terrorist”. Det är en äcklig dubbelmoral.
Citera
2025-09-11, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkaFixaDig
Ingen av er kunde ta Kirk.

Inte ens era ledare som Senile Basement Hidin' Bidén, Cackling Hyena Kameltoe Harris, The Retard Tim Walz. Det där var era toppnamn. Så kom inte och snacka. Vi vet vilket skrot och korn ni är i "debatter". Ni "vinner" dom genom gråtskrik. Det ser vi ju enbart på hur ni beter er på FB. Aldrig har ni fakta, enbart kränkta känslor. Som barn.

Exakt.

Fact doesnt care about feelings.
Citera
Medlem
Flundran90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Utmålats som nazister? Kör du men den gamla tesen.
SD är ju det mest judevänliga partiet som funnits i svensk historia.
Oxå sant och jag är inget fan av SD heller. Jag kör inte med några gamla teser. Men har du glömt hur de körde med Heidi Frid osv? Vi snackar PK-vänser-åsikter nu, inte verkligheten
Citera
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkaFixaDig
Ingen av er kunde ta Kirk.

Inte ens era ledare som Senile Basement Hidin' Bidén, Cackling Hyena Kameltoe Harris, The Retard Tim Walz. Det där var era toppnamn. Så kom inte och snacka. Vi vet vilket skrot och korn ni är i "debatter". Ni "vinner" dom genom gråtskrik. Det ser vi ju enbart på hur ni beter er på FB. Aldrig har ni fakta, enbart kränkta känslor. Som barn.
Skönt då att vi har en högerman som dig som värdigt bara diskuterar fakta utan att nedlåta dig till trams.
Citera
2025-09-11, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alecanan
”Det goda hatet” är en motsägelse i sig. Antingen är hat som politiskt verktyg farligt oavsett vem som använder det, eller så har man redan bestämt att reglerna bara gäller för den andra sidan. Att kalla alla som tycker annorlunda för ”nazister” eller ”brunhöger” är samma sak som när högern ropar ”marxist” eller ”terrorist”. Det är en äcklig dubbelmoral.

Fast kulturmarxism existerar bland mainstreamvänstern.
Citera
2025-09-11, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Bomb- och tokhögern är gamla väletablerade uttryck.

Har du läst Expo nu igen? Vi har ju pratat om detta…

Muslimer bombar och vänstern är tokar (framför allt V och MP). Detta finns skrivet redan på de gamla grekernas tid.
Citera
2025-09-11, 20:54
Medlem
aquaman1s avatar
Citat:
Dagens läxa; reta inte upp människor för då dör du. Hoppas du är är väldigt ung och omogen, annars är du bara en oerhört vidrig människa.
Är du dum i huvudet? Motivet är okänt.

Sluta be om att alla ska ha empati för empatilösa människor som dessutom uttryckligen hatar empati. Är du världens mest naiva människa?
Citera
2025-09-11, 20:54
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Har du läst Expo nu igen? Vi har ju pratat om detta…

Muslimer bombar och vänstern är tokar (framför allt V och MP). Detta finns skrivet redan på de gamla grekernas tid.
Ok. Du vill inte kännas vid uttrycken som finns om högern, men ser de uttryck som finns om vänstern som fakta.
Citera
2025-09-11, 20:55
Medlem
vonfnass avatar
Trump satsar verkligen stenhårt på det här. Kan det ha kommit mer lägligt när så många skriker efter Epstein-utredningen?

Vem som helst, oavsett politisk inställning, måste väl se att han gör allt han kan för att once and for all splittra det amerikanska folket.
Jag tror inte han bryr sig ett skit om denne Charlie Kirk.
Av hans tal att döma pratar han om radikalvänstern, och om mordförsök på republikaska politiker, men nämner inte mördade demokratiska politiker i närtid.
Och vad är det Trump talar om när han säger att detta måste få ett slut? Vapenvåldet? Förmodligen inte.

Som vänstermänniska tycker jag inte att en person som Charlie Kirk förtjänade att dö. Du kan ha vilka åsikter du vill. Nu finns det två barn som kommer växa upp utan en pappa.
Citera
Medlem
Njursaltares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Det här är sjukt ot och du tramsar mest. Ja man skjuter guld silver brons på älg, ibland för att kvalificera sig till jakt på något helt annat. Det är en tavla man skjuter på fö.
Att man sen tror sig ha någon magisk formel för att skjuta det väldigt mycket snabbare rådjuret på språng som du skrev är något som allt för ofta leder till just skadeskjutning.

Men för att till skillnad från dig hålla mig till ämnet så är det nog fullt möjligt att GM i detta fallet snarare är någon som skjuter just vilt ibland eller bara för sport än någon elittränare sniker som gör allt för att undvika lite Kevlar.
Konstigt att du tycker jag tramsar när jag skriver om över 30 års erfarenhet av vilt.

Har du lyckats googla på Älgbanan nu? Tavlan rör sig i ett av momenten!

Kan du inte ens förstå att rådjur drivna av en tax inte springer? Man kan ofta göra ett visslande så stannar dom av nyfikenhet.

Var har jag nämnt hemlig formel? E du autistisk?
Citera
Avstängd
Hans död har verkligen exponerat alla sjuka dårar från vänstern. Tänk att vara så patetisk att deras lyckligaste ögonblick i livet är när någon som inte håller med dem blir skjuten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in