2025-09-11, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arcane
Sinnessvagt argument då det inte finns inta finns några likheter mellan vapen och bilar. Ett vapens syfte är att kunna skada och döda andra levande varelser. En bils syfte är att kunna transportera sig från punkt A till punkt B.

Att döda är i sig inget ont. Mörda är en annan sak.
Citera
2025-09-11, 16:47
Medlem
Joakwims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartForDrabbning
Heee...ja o av alla dom hundratals kamerorna så lyckades INGEN filma det öra som "kulan" träffade...

Sorgligt med alla dessa programmerade etablissemangslydhjon.

Hur du kan undgå se och förstå att allt var riggad teater, gömda handen kontrollerar ALLT, Trump, Biden och alla andra är skådisar, de 2 "partierna är 2 WINGS of the samt bird (fågeln fenix)

Den löjliga farsen då capitolium "stormades" var också fejk, FOI

Här fejkas också det mesta, "Rickard Andersson " som "sköt muslimer " i Örebro härförleden, varken finns eller fanns, allt var riggad teater, så även "attacken," på Drottninggatan...
systemet är riggat.
Ditt "röstande" betyder 0....
Citera
2025-09-11, 16:48
Medlem
BlessedPowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenEvigeSvennen
Även om det är tragiskt det som har hänt så är det bra att man rensar ut internetpolitiker som Charlie Kirk. Sedan Trump blev president 2016 har det blivit en kommersialiering av politiken med hjälp av sociala medier för att exploatera polariseringen och spänningar som finns i samhället. Med det betyder det inte att jag sympatiserar med vänstern för de har sina stolpskott och det svårt att räkna dem alla. Men nu har vi en propaganda maskin som är igång dygnet runt med höger boys på X som aldrig kan hålla käften.

Högern behövs då högern är den enda gruppen som vågar säga sanningen
Citera
2025-09-11, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Jag tycker motståndarna har bra argument. USA har över en massskjutning i veckan. Det är galet vad det skjuts i USA. Jag är glad att inte Sverige har vapen. Tänk hur det hade gått här som läget är nu med alla små barn som ska jappa människor. Tänk om vapen fanns överallt. Phu.
Jag utgår ifrån att ditt inlägg inte var sarkastiskt menat. Om det är fel så var det elegant trollat.

Sverige har högst antal skjutvapenmord per capita av 22 länder i EU, inklusive Balkan. Frekvensen och omfånget av hur sprängmedel används som vapen i Sverige är endast jämförbart med lågintensiva inbördeskrig som i Mexico eller Colombia. Och till råge på allt, har Sverige väldigt restriktiva vapenlagar.
Citera
2025-09-11, 16:50
Avstängd
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kameroda
Jag kan svara här åt alla som verkar ha svårt med läsförståelse.

Ja jag accepterar att Charlie Kirk dog, men jag tror inte du fattar riktigt vad du själv eller han menar med acceptera.

Acceptera i detta sammanhanget betyder inte att man är likgiltig, rättfärdiggör eller hyllar mordet. Acceptera betyder att man trots mordet inte anser det vara ett bra beslut att ändra lagen.

Att vara både psykopat och ha problem med läsförståelsen kan inte vara en enkel kombo.
Men du håller med om att det var Gud som gav mördaren vapnet?
Håller du även med om att Gud har en särskild plan för Amerika som Kirk sa?

Isåfall är det väl närmast djävulsdyrkan att sörja att guds plan gått i lås och Kirk fått hamna i helvetet?

Ni kan ju inte hylla Kirk på annat sätt än att fira detta guds verk som jag ser det.

När Trump blev skjuten i örat var det Gud som räddade honom men när Kirk blev skjuten i halsen, var det inte guds verk det med?

Amen
Citera
2025-09-11, 16:53
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Du frågade en jämförande fråga om vad vi tyckte när de dog. Då tar man ju självklart i beaktande deras gärningar, inte bara åsikter.

Direkt citat från dig "Ni som gråtrunkar i tråden grät ni när Hamas-ledare dog också?"
Han har ungefär samma värderingar.

https://ibb.co/skRxDFC

Svårt att bli ledsen över att en så ond kvinnohatande fundamentalist är död. förtjänade han det? Nej.
Citera
2025-09-11, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Vem har påstått det? Vi talar om värderingar. Misslyckat försök av dig att skifta fokus.

Du talade om likheter och jag påpekade skillnader.

Även du har likheter med Hamas/ISIS
Citera
2025-09-11, 16:54
Avstängd
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlessedPower

Det är skillnad på höger och höger. Kirk var en amerikansk religiös högerfanatiker av sådana mått som vi knappt kan förstå här i Europa. Den nya amerikanska högern a la MAGA är något helt nytt som nu har blivit normaliserat i USA.
Citera
2025-09-11, 16:54
Medlem
löls avatar
Typiskt vänster att ta död på sina meningsmotståndare.
Samma när ICE gör sitt jobb med att sparka ut illegala invandrare och kriminella. Försöker vänster-aktivister förstöra för dem och röja deras identiteter så de kan hitta dem personligen och göra livet surt.
Palestina aktivisterna är samma sort där de tror sig ha det moraliska stöd att göra som dom vill.

Mördaren av högerdebattören gjordes troligen med det moraliska översittare mentaliteten och därför kunde utföra detta mord.

Hela vänsterrörelsen är infekterad av dessa människor som tror sig sitta högst upp på den moraliska tronen.

De agerar på sina känslor och den moraliska pinne som de tror ligger dem nära.

Det har blivit som en religion där de tar livet av folk som inte har samma tro och eller gör livet outhärdligt.

Vänstern är extremt farlig idag.
Citera
2025-09-11, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlessedPower
Det e väl en sanning med modifikation. Menar du att Kirk hade rätt när han hävdade att abort alltid e fel.
Citera
2025-09-11, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arcane
Sinnessvagt argument då det inte finns inta finns några likheter mellan vapen och bilar. Ett vapens syfte är att kunna skada och döda andra levande varelser. En bils syfte är att kunna transportera sig från punkt A till punkt B.

Han älskade inte vapen och det var det jag svarade på från början och inte detta sidospår. Intention är ledordet eller hur? Såna här saker har folk svårt att förstå. Det är ingen tävling om rätt eller fel i sak. Angående bilar/vapen så var det en demonstrant som sa att folk dör av vapen så då måste de förbjudas och då drog han jämförelsen men det är väl klart att han förstår att det är mer komplext än så.
Citera
2025-09-11, 16:56
Medlem
pittbrads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkaFixaDig
TRT är en turkisk islamistisk kanal. Helt värdelöst att du rekommenderar skitkanalen.

Bevis på att kanalen är islamistisk, eller är du bara emot islam?

Användaren har ju knappast rekommenderat kanalen, utan blott länkat videon. Helt värdelöst att du inte begriper detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in